Guest Espen Andreas Hoff Posted July 31, 2018 Posted July 31, 2018 29 minutter siden, Torgeir Eikeland skrev: Gult og svart = nesten tiger? Ja? Huff, oppdaget du det ja? Da gidder du vel ikke å ferdigstille denne, kjenner jeg deg rett... Tigerkongen Quote
Torgeir Eikeland Posted July 31, 2018 Author Posted July 31, 2018 7 timer siden, Espen Andreas Hoff skrev: Huff, oppdaget du det ja? Da gidder du vel ikke å ferdigstille denne, kjenner jeg deg rett... Tigerkongen Jo, hvis jeg får enda en premie av deg! Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted August 1, 2018 Posted August 1, 2018 11 timer siden, Torgeir Eikeland skrev: Jo, hvis jeg får enda en premie av deg! Men tigertrusa mi får du aldri!! Quote
Torgeir Eikeland Posted September 28, 2018 Author Posted September 28, 2018 Sånn. Nå gidder jeg ikke mer. Grosszerstörer er ferdigstilt, og det var litt av en jobb. Resultatet ble sånn passe håndverksmessig, og den ser helt syk ut i 1/32. Takk til mannen med stygg caps som så generøst skjenket meg monstrumet. Nå lurer jeg på hvilket støvfritt sted jeg skal sette den fram mot Skala. I IKEAglasskapet passer den nemlig langt ifra. 1 Quote
Stein Atle Stenberg Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 Pent arbeid igjen! Har jo hatt gleden av å se denne gradvis utvikle seg live... digert monster av en modell! Skjønner godt at det er en utfordring å finne adekvat oppbevaringsplass. Quote
Einar Sandvik Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 Gratulerer med en flott ferdig svær modell. Hvor stort vingespenn har den egentlig? Einar S Quote
Torgeir Eikeland Posted September 28, 2018 Author Posted September 28, 2018 25 minutter siden, Einar Sandvik skrev: Gratulerer med en flott ferdig svær modell. Hvor stort vingespenn har den egentlig? Einar S Takk og takk:) Den er litt over halvmeteren over vingene. 52 cm ca. Quote
Einar Sandvik Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 Den vil ta opp litt bordplass på Skala 2019, da. Einar S Quote
Jan Erik Johansen Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 Gratulerer med ferdigstillelsen, den ble fin. Janse Quote
Nils Bertil Bakken Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 Som vandlig Torgeir - perfekt... Quote
Ragnar Eckhoff Posted September 28, 2018 Posted September 28, 2018 Digg! Dette ble bra! Legger merke til at bien er lite været i forhold til resten av modellen. Antar det er med vilje? (Jeg holdt på å skrive "gjort med vilje", men det ble jo helt feil...) Ragnar Quote
Rune Haugen Posted September 29, 2018 Posted September 29, 2018 Herlig! Dette ble en diger veps til slutt. Bra malingsjobb og væring. Hvordan laget du eksosstriper? Quote
Geir Hogga Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Super zerstører! Likte godt detaljen med støveltråkk på vingerøttene. Quote
Torgeir Eikeland Posted October 1, 2018 Author Posted October 1, 2018 På 29.9.2018 den 21.39, Rune Haugen skrev: Herlig! Dette ble en diger veps til slutt. Bra malingsjobb og væring. Hvordan laget du eksosstriper? Takk og takk. Æxosen er først matt lysegrå i en bred fane, fulgt av svartbrungrå i en smalere fane. 1 Quote
Torgeir Eikeland Posted October 1, 2018 Author Posted October 1, 2018 På 28.9.2018 den 23.20, Ragnar Eckhoff skrev: Digg! Dette ble bra! Legger merke til at bien er lite været i forhold til resten av modellen. Antar det er med vilje? (Jeg holdt på å skrive "gjort med vilje", men det ble jo helt feil...) Ragnar Det er med vilje at jeg har vært ytterst forsiktig med væring av vepsen, ja. Det blir fort seende dass ut med vask og sånt på hvitt og gult. Nå er ikke resten av doningen så mye væra heller, så jeg tenkte jeg kunne slippe unna med det. 1 Quote
Kamran Karimi Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Pent arbeid. Synes det gikk litt tregt bare. Quote
Torgeir Eikeland Posted October 1, 2018 Author Posted October 1, 2018 1 time siden, Kamran Karimi skrev: Pent arbeid. Synes det gikk litt tregt bare. Enig. Fem måneder på et bygg er i overkant. Det eneste jeg kan si til mitt forsvar er at den kunne vært ferdig noen uker tidligere hvis ikke hobbyrommet hadde blitt oversvømt av flom. Quote
Rune Haugen Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 1 time siden, Torgeir Eikeland skrev: Enig. Fem måneder på et bygg er i overkant. Det eneste jeg kan si til mitt forsvar er at den kunne vært ferdig noen uker tidligere hvis ikke hobbyrommet hadde blitt oversvømt av flom. Har du fått renovert hobbyrommet, eller har det tørket opp? Quote
Torgeir Eikeland Posted October 1, 2018 Author Posted October 1, 2018 21 minutter siden, Rune Haugen skrev: Har du fått renovert hobbyrommet, eller har det tørket opp? Ingen av delene. Hobbyrommet er fremdeles et katastrofeområde. Alt av stæsj og ferdige modeller er flyttet opp i 2. etasje, og jeg står i forsikringsselskapets kø for å få renska ut og renovert hele skiten. I mellomtiden kan benken og lakkboksen fortsatt brukes. I renoveringsperioden blir det nok lakkering på kjøkkenet. Eller noe. 3 Quote
Einar Sandvik Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Det høres ut som gyldig grunn til redusert byggeaktivitet. Einar S Quote
Kamran Karimi Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 4 timer siden, Torgeir Eikeland skrev: Enig. Fem måneder på et bygg er i overkant. Det eneste jeg kan si til mitt forsvar er at den kunne vært ferdig noen uker tidligere hvis ikke hobbyrommet hadde blitt oversvømt av flom. OK jeg legger meg helt flat, det var dårlig spøk fra min side. Ikke meningen å tulle med at huset ditt ble oversvømt. Quote
Torgeir Eikeland Posted October 1, 2018 Author Posted October 1, 2018 15 minutter siden, Kamran Karimi skrev: OK jeg legger meg helt flat, det var dårlig spøk fra min side. Ikke meningen å tulle med at huset ditt ble oversvømt. 100 prosent i orden. Dette kunne da ikke du vite. Produksjonslinja må og skal holdes i gang enten det er nattbombing eller naturkatastrofer som truer. Quote
Bent Christian Hals Posted October 1, 2018 Posted October 1, 2018 Steike! Dette ble bra! Minner meg om at jeg fortsatt har Revell sin 1/32 Bf 110 liggende i en boks et sted, bygd en gang i min fjerne ungdom. Første gang jeg tok i en lakksprøyte også, men kom aldri lenger enn det. Tviler imidlertid på at jeg klarer å shaine den opp til dette nivået... Quote
Recommended Posts