Gå til innhold
  • Bli medlem

Pastapadde. Breda 65 special hobby 1/48


Anbefalte innlegg

bed3df3c4f387bb463f34697ae6db470.jpg

Denne deilige skapningen har i mange år vært nær toppen av byggelista. Den ble endelig påbegynt under Hovden Høydebyggerlaugs årlige samling forrige måned.

 

7ab18950dbc979d14697143084eefe36.jpg

 

Mye dill i de indre gemakker! Snart klart for sammenklasking. Forsetet er laget av jern og metall.

 

5cead20c6147be91005caa8009da98a7.jpg

Luigi i akterkabinen får sitte litt mykere, men ellers er det kummerlige vilkår.

 

480267d3726df38380a31d853f92aa6d.jpg

 

Svært vanskelig å bestemme skjema. Den er grusomt tøff med tårn og irakiske merker, men det er likedan en grusom øvelse å skulle sølvlakke Special Hobby. Settets passform er som vanlig fra denne produsenten: OK, men langt unna Tamiya!

Italiensk speileggkamo er på sin side myye tøffere enn sølv, men da går jeg glipp av den gebrekkelige profilen til ryggtårnet. :(. Det tredje alternativet (portugisisk) byr også på tårn, men er bare heldekkende grønn på oversiden. Nokså kjedelig.

 

509015815bc1a65badd8cd74cdbd5163.jpg

 

Jeg har gjort noen prøver i speileggkamolakkering. Giallo mimetico fra white ensign er litt krevende å mottle med. Den må tynnes ekstremt godt fordi matt enamel ellers lett gir overspray.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ohoi! denne liker jeg! speileggkamoen har du fått dreisen på også. Regnet med du ville bli den første til å bygge denne suspekte italieneren.

Får følge med på tråden din og snappe opp mulige "feller" som du blir avdekke, kanskje jeg blir motivert til å begynne på min Breda når jeg engang blir ferdig med fåkker'n  ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i teksten som Rune linket til at Re 2000 var ett av unntakene som hadde grått interiør. Og når jeg tidligere har bygget Fiat CR 42 het det i instruksjonene og på bilder jeg kikket på at interiøret var sølvmalt. Men jeg føler meg relativt trygg på at Stormo har peiling når de oppgir grønt som hovedregel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i teksten som Rune linket til at Re 2000 var ett av unntakene som hadde grått interiør. Og når jeg tidligere har bygget Fiat CR 42 het det i instruksjonene og på bilder jeg kikket på at interiøret var sølvmalt. Men jeg føler meg relativt trygg på at Stormo har peiling når de oppgir grønt som hovedregel.

 

I løpet av WW2 ja, men Breda 65 begynte å leveres allerede i 1937!

Og hvor grønnt var det... grå med ett hint av grønnt eller krafig grønn farge...

...men det er klart, du kan male alle dine fly med RAF interior green... det blir jo vakkert. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.