Guest Espen Andreas Hoff Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Det eneste som renner meg i hu når jeg ser det ferdige resultat er en lett omskrivning av et gammelt jungelord: Er det en fugl? Er det Supermann? Nei, det er et fly!!!!??!! Herlig med slike udda prosjekt, det blir da så myye mer fargerikt?. Og trøste og bære for et flott resultat! Du er flink Torgeir EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Tenker denne uansett kommer til å skille seg litt ut i flyseksjonen på Skala 2017. Fremragende resultat, virkelig Det er jo nesten så man tenker what if - this thing could fly... men det kunne den altså, angivelig? Finner det nesten utrolig at kreasjonen er skapt i et land som ellers har brakt verden så mange vakre linjer og former. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted September 14, 2016 Author Share Posted September 14, 2016 Tenker denne uansett kommer til å skille seg litt ut i flyseksjonen på Skala 2017. Fremragende resultat, virkelig Det er jo nesten så man tenker what if - this thing could fly... men det kunne den altså, angivelig? Finner det nesten utrolig at kreasjonen er skapt i et land som ellers har brakt verden så mange vakre linjer og former. Jo, takk for skryt fra flere. Når det gjelder subjektets flybarhet finnes det flere bilder av Breda 65 hvor de faktisk er i lufta, men jeg har sant å si ikke sett in flight-bilder av versjonen som er utstyrt med tårn. Av disse har jeg kun sett bilde av en portugisisk maskin stående på bakken og en irakisk med nesa ned i en sanddyne. Det er dermed ikke fullt ut bevist at denne greia faktisk kunne fly.... Breda 65 uten tårn skal etter det jeg har lest ha blitt brukt med vesentlig suksess av italienerne i den spanske borgerkigen. Forstå det den som kan! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Flott utført modell av et ikke fullt så flott forbilde. Jeg lurer på om designeren kan ha vært litt inspirert av gamle tempel da han konstruerte glassdelene til denne greia. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted September 14, 2016 Author Share Posted September 14, 2016 Flott utført modell av et ikke fullt så flott forbilde. Jeg lurer på om designeren kan ha vært litt inspirert av gamle tempel da han konstruerte glassdelene til denne greia. Einar S Jeg tror han var inspirert av art deco-retningen. Det stemmer med perioden for konstruksjonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Det kan du faktisk ha rett i. Resultatet ble uansett ikke spesielt aerodynamisk. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Da har vi akkurat avsluttet en bedre middag, pasta såklart. Helt sant!! Og denne kreasjonen din ble vist frem og heftig debattert. Og etter at røyken hadde lagt seg stod vi med stemmeresultatet: Stygg-1, Tøff-3, Stilig-2. Nå skal det tilføres at panelet bestod av to mindreårige, to pre-senile samt tre med +4.5 i syn, minst.. EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted September 14, 2016 Author Share Posted September 14, 2016 Og hvem var det som syntes den var stilig? De mindreårige, senile eller halvblinde? Flott at padda engasjerer, også i Trøndelag... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Nå-nå, ikke så ubehøvlet i munnen nå, Torstein! Jeg sa ikke senil, jeg er bare pre-selin!! EspenB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Jeg ser endel likhetstrekk mellom denne og BMW 635 cabrioleten til Marius. Pene bygg av forbilder som ikke akkurat har utseendet med seg, med mye jobb som gjoer at dere neppe kommer til aa se maken:) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Hogga Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 The horror, the horror! Men modellen ble framifrå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts