Gå til innhold
  • Bli medlem

Pastapadde. Breda 65 special hobby 1/48


Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Espen Andreas Hoff

Er for tiden immobilisert med krank rygg og har bl.a. benyttet dautiden til å gå igjennom hele denne tråden. Og det som plutselig renner meg i hu et et sitat fra en storfilm fra det lystige 80-tall (hvilken?!?) :"Oksen er langsom, men jorden er tålmodig!" Nuff said.

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er for tiden immobilisert med krank rygg og har bl.a. benyttet dautiden til å gå igjennom hele denne tråden. Og det som plutselig renner meg i hu et et sitat fra en storfilm fra det lystige 80-tall (hvilken?!?) :"Oksen er langsom, men jorden er tålmodig!" Nuff said.

EspenA

"High road to China" fra 1983 med Tom Selleck. (Hadde aldri hørt om den, men har Google).

Fint at jeg kan underholde de kranke med sære byggetråder. Bare det motiverer til videre innsats. :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Og enda morsommere blir det når r2d2 får et rør stikkende ut midt på.

Hah! Jeg visste det, R2D2 er hankjønn! C3PO derimot er jeg litt mere usikker på...

Forøvrig er jeg helt enig i valget av decaler, grønt er skjønt :thumb:

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

b545448af6db5b58a3d2d7bab8cf241e.jpg

Sånn. Nå tror jeg det holder. Min kanskje styggeste modell noensinne hva estetikk og linjer angår?

Og dessuten det mest krevende bygget siden Walrus i fjor. Understellet knakk i småbiter underveis, og har blitt rekonstruert med stor møye. Om jeg har klart å gjenskape beinstillinga korrekt på dette spetakkelet er jeg høyst usikker på.fceab4c1b5da72386ddbc2b95d7a6a25.jpg

Lakken har blitt skyggelagt med tamiya smoke. Dessuten har den blitt angrepet med MIG-vask, noe som viste seg å gi stygge konsekvenser der metallet ikke var godt forseglet med Johnson.

 

cfb2c13c2e0096173c649e3551b66c33.jpg

Det er også bare å igjen slå fast at timene jeg brukte på det svært kompliserte interiøret stort sett var bortkasta.

 

9fd1a1a9ca870af6c12106df950dec31.jpg

Da jeg trodde jeg var helt ferdig så jeg at jeg hadde igjen å montere vingetupplys. Altså ned i søppelbøtta og finne igjen den blanke spruen.

 

49c8b4b8e7764489fbeae9e30a722afd.jpg

Sånn ble gønnerne seende ut.

 

58e162125e2fb0801138fda4d52198c9.jpg

 

Og her ser vi inn gjennom stuevinduet i buken.

Å bli ferdig med denne har gitt meg et fint special hobby-øyeblikk. Kjerra vinner nok ingen premie, men det har gått litt bedre enn jeg trodde at det skulle gå med dette bygget.

Hva nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.