Gå til innhold
  • Bli medlem

Pastapadde. Breda 65 special hobby 1/48


Anbefalte innlegg

Holdt på å si "vakkert!", men det blir jo helt feil i dette tilfellet.

 

Ellers er jeg superskeptisk til sånn plast-oppløst-i-lim-sparkel. Er ikke det oppskriften på noe som aldri vil tørke, og som vil fortsette å synke sammen til evig tid? Har prøvd det én gang for en mannsalder siden, og det fristet ikke til gjentakelse. Men det er mulig at jeg tar helt feil her?

 

Ragnar ;)

 

Mine erfaringer tilsier at det nesten tørker FOR fort, om man legger på i små mengder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Litt tidlig å si hvor pent dette kommer til å bli. Begynner å angre på at jeg gikk for sølvfinish.  ::)

 

Er det for sent å angre?

Jeg kan alltids bygge den grønn og portugisisk.

Eller jeg kan rive av plastbiten med åpning for tårn og erstatte den med resin-alternativet for den italienske varianten uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

315f4a98ede2f4721c948ae5949bda5d.jpg

Det begynner å komme seg rundt frontruta. Tapte panellinjer er også gjenvunnet.

 

ffb0eebfb3c97adb2bd31e9ff442b8cd.jpg

Meanwhile skjer det rare ting på undersida. De fire hullene er utgang for bomber, og dette gir mening i enseterversjonen. I det byggesettet er det nemlig et bomberack innenfor, mens her ser vi rett inn på bensintanken! Jeg har ikke klart å oppdrive noen referansebilder som gir noen forklaring på dette. Det kunne være fristende å bare tette dem med sirkelkuttet plastkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lagt ned en del jobb rundt den frontruta skulle jeg tro. Ser bra ut så langt. Den delen av glasset som går i flukt med kroppen, dvs nedenfor knekken, skal den være vindu eller males over??

 

Ragnar

Det skal være vindu! Og jeg tror nok ramma skal maskeres litt innenfor kanten på den klare biten...

 

8d0fff65a37203d0b68078e6e64e63d2.jpg

Nå har jeg lirka på plass siktet, som dere kanskje ser svevende på en tynn etsabit som henger i ramma på frontruta. Klarte det allerede på niende forsøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du gjør mye gærnt om du tetter hullene med runde plater av plasticard der ytterkanter er markert som panellinjer  ;)

983bf0d606ac3f57b829df0744e10979.jpg

OK. Hullene er 5,2 mm, og hulljernene fra Biltema har bare hele millimetre. For smått for sirkelkutteren. Løste det med å kline godt med femminuttepoxy rundt kantene og bare slippe plastskivene oppi.

Stuevinduet til dørken passa fint. Rune Haugen bes merke seg at ja, det er limt med Tamiya-lim. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.