Torgeir Eikeland Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Goddagen Vi (Jeg og Roy) rettet for et par måneder siden et generelt spørsmål til Eduard (blant mange andre) om de kunne tenke seg å stille foredragsholder til Skala 2013. Langt om lenge kom det et svar, og det ser faktisk ut til at sjefen sjøl, Vladimir Sulc er interessert i å komme og preike til oss. Han vil også ta med seg produkter for å sponse konkurransen med premier. Endelig bekreftelse foreligger foreløpig ikke, men det ser svært lovende ut. Jeg har svart sånn passe laidback at "Joda, det kunne vært OK, det altså". Det gir oss følgende foredragsholdere: Marcus Nicholls (Tamiya Model Magazine) Douglas Lee (dioramabygger par excellence) David Griffith (skipsbygger par like mye excellence) Vladimir Sulc (adm dir Eduard) Trenger vi egentlig å holde noen konkurranse? Trgr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Kommer alle disse kommer det virkelig til å bli moro.. Har også lagt ut litt info om de tre første på Skala siden "Workshops"... http://www.ipmsnorge.org/skala-2013/workshop/ Men mangler bilde av David Griffith.. Og har ikke lagt inn info om Vlad.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Men hvis Vlad kommer så har jeg bilde og tekst allerede "Vladimir Sulc. Eduard Model Accessories was formed in 1989 in the basement of co-owner Ctirad Kuraks house in Most, Czechoslovakia (now the Czech Republic). Two years previous, Mr. Kurak and Vladimir Sulc had started making photo etch for themselves and had decided that it was possible to sell to shops, so in 1990 the first photo etch was produced for sale. Today, Eduard is one of, if not the largest producer of aftermarket Photo Etched and Resin accessories." Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Artig tekst på hjemmesiden: "Marcus er kjent som en av de fineste modellbyggere i verden" Bra at han har utseendet med seg i allefall hehe Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Oh yeah! Gleder meg til Skala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Kjensmo Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Vi (Jeg og Roy) rettet for et par måneder siden et generelt spørsmål til Eduard (blant mange andre) om de kunne tenke seg å stille foredragsholder til Skala 2013. Langt om lenge kom det et svar, og det ser faktisk ut til at sjefen sjøl, Vladimir Sulc er interessert i å komme og preike til oss. Suverent arbeid Torgeir og Roy!!!! Om han dukker opp på Skala 2013 må jo det være tidenes mulighet til å komme med forslag til resin og fotoets man eventuelt savner eller ønsker at Eduard skal sette i produksjon! Ole Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted January 10, 2013 Author Share Posted January 10, 2013 Vi (Jeg og Roy) rettet for et par måneder siden et generelt spørsmål til Eduard (blant mange andre) om de kunne tenke seg å stille foredragsholder til Skala 2013. Langt om lenge kom det et svar, og det ser faktisk ut til at sjefen sjøl, Vladimir Sulc er interessert i å komme og preike til oss. Suverent arbeid Torgeir og Roy!!!! Om han dukker opp på Skala 2013 må jo det være tidenes mulighet til å komme med forslag til resin og fotoets man eventuelt savner eller ønsker at Eduard skal sette i produksjon! Ole Takk, takk. Vi trenger nok en skikkelig fin Merce til å plukke ham opp på Gardermoen, og dette kan Roy fikse via arbeidsgiver (Sixt). Dress og solbriller på sjåføren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Oi! Godt jobba! Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Artig tekst på hjemmesiden: "Marcus er kjent som en av de fineste modellbyggere i verden" Bra at han har utseendet med seg i allefall hehe Henrik Kom gjerne med en bedre formulering/tekst. Alt som kan forbedres er positivt. Hadde jeg f.eks. lagt ut forslag til tekst på forumet først, så hadde vi vel sikkert avsluttet diskusjonen rundt innhold, orddeling og staving und so weiter.. sånn ca. rett før juletider i 2015. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Kom gjerne med en bedre formulering/tekst. Alt som kan forbedres er positivt. Hadde jeg f.eks. lagt ut forslag til tekst på forumet først, så hadde vi vel sikkert avsluttet diskusjonen rundt innhold, orddeling og staving und so weiter.. sånn ca. rett før juletider i 2015. I min verden snakker man om "fine damer" og "gode modellbyggere". Så f.eks. at han er "kjent som en av de beste modellbyggerene i verden" er kanskje litt mer presist. Ellers enig Ed. Det meste kan diskuteres til døde. Synes teksten din ellers er bra. Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted January 10, 2013 Share Posted January 10, 2013 Så f.eks. at han er "kjent som en av de beste modellbyggerene i verden" er kanskje litt mer presist. Henrik har god formuleringsevne. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 dæven mark nicholds er en fyr jeg har hatt lyst å møte i mange år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 [quote author=Ole Kjensmo link=topic=14524.msg207576#msg207576 date=1357846036 Om han dukker opp på Skala 2013 må jo det være tidenes mulighet til å komme med forslag til resin og fotoets man eventuelt savner eller ønsker at Eduard skal sette i produksjon! Ole Ja for det har han sikkert aldri hørt før fra supernerdete modellbyggere Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Erik Hagen Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Har vi bekjentskaper ved Flysamlingen slik at vi kunne tatt med de av gjestene som er interessert og latt dem få klatre inn i feks Junkers 52 3/m eller prøvesitte F-35 mock-upen? Antar Vlad hadde godtatt transport i Skoda i det tilfellet... MVH Knut Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 [ Ja for det har han sikkert aldri hørt før fra supernerdete modellbyggere Hvis det er noen mennesker i verden som er avhengig av supernerdete modellbyggere så er det Eduard-sjefen. Du finner ikke så mange etsa-sett nede på BR-leker ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Tekst er endret.. Når jeg tenker tilbake på de navnene vi har hatt tidligere på besøk og hvilke vi kommer til å få besøk av i år.. Scary good Jeg har nå sendt ut epost invitasjon til europeiske IPMS organisasjonene jeg kunne finne hvor jeg fortalte om hvem som (forhåpentligvis) kommer. Håper også flere av våre skandinaviske venner kommer i år.. Hadde vært hyggelig. Jeg tror at vi burde tenke litt på tanken vedr. dette med å evnt. prøve å gjøre SKALA til den utstillingen i Nord-Europa hvor "the best" av slike modellbyggere kommer og holder seminarer.. Hadd vært en tanke å spinne videre på eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Bör vel sende ut pressemelding til de ledende modellbladene i utlandet også... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Jeg har nå sendt ut epost invitasjon til europeiske IPMS organisasjonene jeg kunne finne hvor jeg fortalte om hvem som (forhåpentligvis) kommer. Betyr det at dere har planer om club stands etc? Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Kanskje jeg ordla meg (nok en gang altfor uklart - beklager det der) feil. Jeg henviste til epost hvor jeg fortale om hvem som (forhåpentligvis) kommer/er invitert som foreleser/speaker/gjest til SKALA 2013. Så nei, det er IKKE noen planer om club stands etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Bör vel sende ut pressemelding til de ledende modellbladene i utlandet også... Er på "to-do" listen. Regner med at det er på vei ut i løpet av helgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted January 21, 2013 Share Posted January 21, 2013 Bra jobbet og hurra-meg-rundt! SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted January 24, 2013 Share Posted January 24, 2013 Men mangler bilde av David Griffith.. Er det noen som har klart å finne et bilde av David? Jeg har ikke klart det dessverre. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Jeg får vel poste det her også. Jeg fikk denne mailen i morges. Fyren kommer faktisk, og sønnen vil delta i konkurransen. Jeg svarte at det var greit. Hello Mr.Eikeland! I promised to arrive to visit your IPMS Nationals this year. Sorry I write so late! Concerning the show, I expect I will prepare a display of our latest news, with our Spitfire which is scheduled for April and I hope it will be ready in middle March. I´m also ready for a discussion with your members and visitors, of course. I will come by car, I plan to stop in Copenhagen and Rostock on this trip. I will also take my son. Concerning him, he is also a junior modeler, is it possible to be in the contest with his models? He is 12. Could you recommend me a hotel close to exhibition, or, if you have some for the show, to book a room for me? Let me know, please! Yours sincerely Vladimir Sulc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Beskjeden fyr; recommend a hotel. Når vi spanderer fly og hotell på de andre synes jeg det bør bli minst et hotellrom på Vladimir og sønnen også Jeg skal sette av et par bord til Vladimir og Eduard. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 19, 2013 Share Posted February 19, 2013 Vet han hva det innebærer å kjøre i Norge på vinteren med glatte sommerdekk? Skummelt ... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts