Gå til innhold
  • Bli medlem

Eduard-sjefen til Skala


Torgeir Eikeland

Anbefalte innlegg

Goddagen

 

Vi (Jeg og Roy) rettet for et par måneder siden et generelt spørsmål til Eduard (blant mange andre) om de kunne tenke seg å stille foredragsholder til Skala 2013.

Langt om lenge kom det et svar, og det ser faktisk ut til at sjefen sjøl, Vladimir Sulc er interessert i å komme og preike til oss. Han vil også ta med seg produkter for å sponse konkurransen med premier.

Endelig bekreftelse foreligger foreløpig ikke, men det ser svært lovende ut. Jeg har svart sånn passe laidback at "Joda, det kunne vært OK, det altså".

 

Det gir oss følgende foredragsholdere:

 

Marcus Nicholls (Tamiya Model Magazine)

Douglas Lee (dioramabygger par excellence)

David Griffith (skipsbygger par like mye excellence)

Vladimir Sulc (adm dir Eduard)

 

Trenger vi egentlig å holde noen konkurranse?

 

Trgr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis Vlad kommer så har jeg bilde og tekst allerede :)

 

"Vladimir Sulc. Eduard Model Accessories was formed in 1989 in the basement of co-owner Ctirad Kuraks house in Most, Czechoslovakia (now the Czech Republic). Two years previous, Mr. Kurak and Vladimir Sulc had started making photo etch for themselves and had decided that it was possible to sell to shops, so in 1990 the first photo etch was produced for sale. Today, Eduard is one of, if not the largest producer of aftermarket Photo Etched and Resin accessories."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (Jeg og Roy) rettet for et par måneder siden et generelt spørsmål til Eduard (blant mange andre) om de kunne tenke seg å stille foredragsholder til Skala 2013.

Langt om lenge kom det et svar, og det ser faktisk ut til at sjefen sjøl, Vladimir Sulc er interessert i å komme og preike til oss.

 

Suverent arbeid Torgeir og Roy!!!!

 

Om han dukker opp på Skala 2013 må jo det være tidenes mulighet til å komme med forslag til resin og fotoets man eventuelt savner eller ønsker at Eduard skal sette i produksjon!

 

Ole :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (Jeg og Roy) rettet for et par måneder siden et generelt spørsmål til Eduard (blant mange andre) om de kunne tenke seg å stille foredragsholder til Skala 2013.

Langt om lenge kom det et svar, og det ser faktisk ut til at sjefen sjøl, Vladimir Sulc er interessert i å komme og preike til oss.

 

Suverent arbeid Torgeir og Roy!!!!

 

Om han dukker opp på Skala 2013 må jo det være tidenes mulighet til å komme med forslag til resin og fotoets man eventuelt savner eller ønsker at Eduard skal sette i produksjon!

 

Ole :)

 

Takk, takk.  :)

 

Vi trenger nok en skikkelig fin Merce til å plukke ham opp på Gardermoen, og dette kan Roy fikse via arbeidsgiver (Sixt). Dress og solbriller på sjåføren.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tekst på hjemmesiden: "Marcus er kjent som en av de fineste modellbyggere i verden"

Bra at han har utseendet med seg i allefall :) hehe

 

Henrik

 

Kom gjerne med en bedre formulering/tekst. Alt som kan forbedres er positivt. Hadde jeg f.eks. lagt ut forslag til tekst på forumet først, så hadde vi vel sikkert avsluttet diskusjonen rundt innhold, orddeling og staving und so weiter.. sånn ca. rett før juletider i 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom gjerne med en bedre formulering/tekst. Alt som kan forbedres er positivt. Hadde jeg f.eks. lagt ut forslag til tekst på forumet først, så hadde vi vel sikkert avsluttet diskusjonen rundt innhold, orddeling og staving und so weiter.. sånn ca. rett før juletider i 2015.

 

I min verden snakker man om "fine damer" og "gode modellbyggere". :D

 

Så f.eks. at han er "kjent som en av de beste modellbyggerene i verden" er kanskje litt mer presist. :)

 

Ellers enig Ed. Det meste kan diskuteres til døde. Synes teksten din ellers er bra.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote author=Ole Kjensmo link=topic=14524.msg207576#msg207576 date=1357846036

 

Om han dukker opp på Skala 2013 må jo det være tidenes mulighet til å komme med forslag til resin og fotoets man eventuelt savner eller ønsker at Eduard skal sette i produksjon!

 

Ole :)

 

Ja for det har han sikkert aldri hørt før fra supernerdete modellbyggere

 

Olve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekst er endret..

 

Når jeg tenker tilbake på de navnene vi har hatt tidligere på besøk og hvilke vi kommer til å få besøk av i år.. Scary good :)

 

Jeg har nå sendt ut epost invitasjon til europeiske IPMS organisasjonene jeg kunne finne hvor jeg fortalte om hvem som (forhåpentligvis) kommer. Håper også flere av våre skandinaviske venner kommer i år.. Hadde vært hyggelig.

 

Jeg tror at vi burde tenke litt på tanken vedr. dette med å evnt. prøve å gjøre SKALA til den utstillingen i Nord-Europa hvor "the best" av slike modellbyggere kommer og holder seminarer.. Hadd vært en tanke å spinne videre på eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Jeg får vel poste det her også.

Jeg fikk denne mailen i morges. Fyren kommer faktisk, og sønnen vil delta i konkurransen. Jeg svarte at det var greit.

 

 

Hello Mr.Eikeland! I promised to arrive to visit your IPMS Nationals this year. Sorry I write so late!  Concerning the show, I expect I will prepare a display of our latest news, with our Spitfire which is scheduled for April and I hope it will be ready in middle March. I´m also ready for a discussion with your members and visitors, of course.  I will come by car, I plan to stop in Copenhagen and Rostock on this trip. I will also take my son. Concerning him, he is also a junior modeler, is it possible to be in the contest with his models? He is 12.  Could you recommend me a hotel close to exhibition, or, if you have some for the show, to book a room for me?  Let me know, please!  Yours sincerely Vladimir Sulc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.