Gå til innhold

Knut Erik Hagen

IPMS Medlem
  • Innholdsteller

    888
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

1 Nøytral

Om Knut Erik Hagen

  • Bursdag 04. jan. 4

Personal Information

  • Kjønn
    Undisclosed
  • Lokasjon
    Oslo / offshore

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Her er et bilde jeg tok av motoren til den Arado Ar 196 som står utstilt i Plovdiv (Bulgaria). Jeg har en førstegangs avfotografering av det bildet som ble tatt av Aradoen etter landing i Shetland, det er ikke så veldig mye mer av detaljer som sees der. Har for lang tid siden snakket med en av de som malte om Aradoen til norsk, de brukte de lokale fargene som var tilgjengelig der - så ingen FS.595 referanser.
  2. Fin plassering, til og med godt, naturlig lys i lokalet. Enkelt å komme seg til/fra med tog hvis en var på dagsbesøk og ville ha mulighet til å ta en Aas med. Så hvis hotellet ikke setter opp prisen for mye, så støtter jeg de forrige talerne i at dette er et godt sted å holde Skala. Akkurat den helga var ikke optimalt for meg, var både bilmesser i Oslo, konfirmasjonshelg og Fly-in på Jarlsberg samtidig - men jeg tror Skala datoen var satt lenge før de andre. MVH Knut Erik
  3. Vil Vingtors salgsavdeling være til stede på tirsdagens IPMS møte for de av oss som ikke har anledning til å kome innom på søndag? KE
  4. Har vi bekjentskaper ved Flysamlingen slik at vi kunne tatt med de av gjestene som er interessert og latt dem få klatre inn i feks Junkers 52 3/m eller prøvesitte F-35 mock-upen? Antar Vlad hadde godtatt transport i Skoda i det tilfellet... MVH Knut Erik
  5. Hei, Burde gå an for noen av oss fra Oslo å kjøre et par runder mellom Gardermoen og Letohallen. Vet ikke 100% om jeg er hjemme til Skala 2013 siden jeg blir stasjonert i Rio de Janeiro fra og med november. Kanskje også anbefale å bruke lokale taxier - enkelte av Osloselskapene legger kraftig på prisen. Et år gikk jeg fra nærmeste stasjon til hallen (bilen hjemme med flatt batteri), anbefales ikke hvis man har en del å bære med seg. MVH Knut Erik
  6. Hei, Blir det møte på Kjeller tirsdag 10 januar? MVH Knut Erik
  7. Hei, Jeg har tatt kontakt med ham. Eders Knut Erik
  8. Hei, Forsøker igjen: Er det noen som vet åpningstider etc - hjemmesiden til Midt-Troms Museum er nede for telling? http://www.mtmu.no/ Eders Knut Erik
  9. Hei, Har du åpningstider etc for Troms Forsvarsmuseum i sommer? Eders Knut Erik
  10. Hei, There were three aircraft of that family registered in Norway Beech AT-11/D 18 LN-BWG Beech D.18S (A-954) built in 1954 Previously N270M / SE-CHA Registered 11.02.64 to Nor-Fly AS, Hønefoss License expired 30.06.73, stored at Eggemoen Canceled 04.03.77 and broken up http://airpics.com/search.php?searchAc=1&search=1&name=Beech+D18S LN-BWN Beech AT-11-BH Kansan (3696) built in 1942 Previously 42-37213 (USAAF) / NC52617 / N52617 / TF-BVB Reg 27.04.61 Nor Flyselskap AS, Hønefoss 10.07.68 to AS Norrønafly, Fornebu 22.04.69 to Einar Zernichow, Oslo 29.04.69 emergency landing Gardermoen. 30.06.69 certificates expired 05.03.70 to Air Cargo Transport, Oslo Canceled from register 29.01.73 Used for fire and rescue training at Gardermoen before broken up I believe NFF secured an engine for the restoration of C-5 Polar from either BWN or TVE, so there is a piece of Beech in the Bodø museum. LN-TVE Beech D.18S (A-599) built in 1952 Previously N603D / SE-CHB 16.07.64 registered to Nor-Fly AS, Hønefoss 13.12.66 to Aircraft Trade AS, Fornebu 24.05.67 to AS Norrønafly, Fornebu 01.08.67 to Einar Zernichow, Oslo 22.04.69 to K.J.B. Staubo, Oslo, 30.06.69 license expired and stored Gardermoen 20.07.72 to Air Cargo Transport, Oslo (not used) 29.01.73 out of register as withdrawn from use. Used for fire and rescue training at Gardermoen before broken up. Not an important type in Norwegian aviation history, I think they were mainly used for flying newspapers from Oslo and charter flights. BRgds Knut Erik PS I am a bit surprised to see that two replies are posted within half an hour of the question being asked just to say that someone else might have the information - it can be useful to point towards persons if a question is left unanswered for a couple of days, but there should be no need to do it straight away. DS
  11. Hei, Allt om Hobby 2010-2 har en fire siders artikkel med overskriften "Landsutstillingen 2010 - hög nivå på den morsomme norska utstälningen" Eders Knut Erik
  12. Hei, "Kjoeper byggesett som fulle sjoefolk" På vegne av foreningens sjømenn vil jeg protestere mot videreføring av denne gamle myten - mine verste innkjøp er gjort i edru tilstand. Eders Knut Erik (For tiden ombord M/V Ramform Explorer et sted i Asia)
  13. Hei, A couple of pictures of a Belgian Proctor on display in Brussel. Eders Knut Erik
  14. Hei, There was only one in Norway: Percival P.30 Proctor Mk. II H.180 LN-TVM LN-TVM Percival P.30 Proctor Mk.II (H.180) 1941 Previously BV636(RAF)/G-ALGG Reg 04.05.49 to Odvar Korsvold, Fornebu 49 landing accident in Oran, Marokko 25.09.49 accident Lier 06.03.50 sold to Harald Wiik-Hansen, Blommenholm. Canceled 24.08.50, sold as SE-BTE (cld 040652, scrapped) Percival P.40 Prentice - LN-BWO Eders Knut Erik PS I have pictures of a Proctor in Belgian AF markings if it is of interest. DS
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.