Gå til innhold
  • Bli medlem

Fordømte pukkelrygg! (Savoia Marchetti S.M 79, Italeri 1/72) FERDIG


Rune Haugen

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Du søte! er det sånn den blir seende ut?.. da gidder jeg ikke å fullføre min  ;D

Ingenting å si på lakkfinishen, friske farger! Vaieringa ser veldig bra, ingenting å si på det byggtekniske :thumb:

 

Jeg ser at du har valgt å male fronten på bukgondolen hvor bomberen sitter, skulle den det i følge instruksjonsheftet?

Er selv veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre. Har prøvd lete fram info om akkurat det, men det er ikke lett å finne på nettet.

På flere illustrasjoner varierer det om det skal være glassfront eller metallplate. Kan det være at den ble trukket opp når flyet nærmet seg målet? Eller er noe som kom etter at flyene ble bygget som torpedobombere? Torpedoene ble utløst av piloten med en enkel snorinnretning, noe som gjorde bomberfunksjon overflødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker folkens :)

 

Jeg ser at du har valgt å male fronten på bukgondolen hvor bomberen sitter, skulle den det i følge instruksjonsheftet?

Er selv veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre. Har prøvd lete fram info om akkurat det, men det er ikke lett å finne på nettet.

På flere illustrasjoner varierer det om det skal være glassfront eller metallplate. Kan det være at den ble trukket opp når flyet nærmet seg målet? Eller er noe som kom etter at flyene ble bygget som torpedobombere? Torpedoene ble utløst av piloten med en enkel snorinnretning, noe som gjorde bomberfunksjon overflødig.

 

Joda, bukgondolen er malt ihht instruksjoner og bilder. Det var visstnok ikke glass foran på gondolen på tidlige varianter. På dette bildet kan man se dette:

 

SM79_19.jpg

 

Ser imidlertid det er glass på de fleste senere varianter. Her må du nok studere forbildet og finne ut hva som gjelder :)

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen nå: Kjør på med knallhardt postshada rutemønster og blodchipping før du tørrbørster noe alvorlig med gul oljemaling.  ::) Eller hva med en biiitte liten vask?

 

Må...ikke...gi...etter. Må stå imot Væringene... ;D Nja, vi får se. Ikke sikkert pukkelryggen blir besudlet videre nei. Når det er sagt har jeg chippet litt rundt besinlokk o.l :)

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smallsize

Hallo Rune

Utrolig flott resultat .SM79 er et flott fly og modellen din er et glimrende eksempel på dette. Er du usikker på Wethering teknikene så la det vere Rune,her er det fort gjort å gå seg bort,med det komplekse fargeskjemaet du har valgt.

 

Flott Modell Rune  ;)

 

Lars :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.