Gå til innhold
  • Bli medlem

Fordømte pukkelrygg! (Savoia Marchetti S.M 79, Italeri 1/72) FERDIG


Rune Haugen

Anbefalte innlegg

Setebeltene er av malt Tamiyateip malt med Tamiya Buff, Kosti. Ikke så veldig mye å vise fram. Har imidlertid jobbet litt bevæpningen i dag. Har malt gønnerne i Vallejo Air Black (som er mer blåsvart), og strøket over med en fingertupp jeg gnudde inn i blyantbly. Håndtak er malt i lærfarge for å simulere tre. Har montert et fotoetsa sikte fra Eduard på Lewis'en. Den blir visende gjennom sideåpningene i skroget.

 

SM79_6.jpg

 

Nå blir det jobbing med understell.

 

Mvh

:) Rune

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Hei!

 

Skiftarbeid har sine fordeler. Da kan man bygge fra morran :) Har nå lukket skroget og montert hjulbrønner i undervingen. Ser at det kan bli litt utfordringer med passform her, men ikke noe litt arbeid, sparkel og pussing kan fikse :)

 

SM79_8.jpg

 

Har også malt og montert motorer i cowlingene. Malte med Alclad Jet Exhaust som igjen ble tørrbørstet med stålfarge fra Vallejo. Perfekt passform på motorer i cowling :thumb:

 

SM79_9.jpg

 

Mvh

:) Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jækla bra. Har du virkelig montert skrog-gønnern før maling??? Gale mannen.

 

Jepp, skal lage meg en slags tut av papir og tre over gønnern, samtidig som jeg maskerer igjen hullet i skroget før maling. Knekker nok et par ganger før den tid, men bedre enn å prøve å montere i ettertid. Liker å leve på grensen til det umulige her i Trøndelagen, sjø :)

 

Mht tempoet, så har jeg satt av 1 time hver dag på kjerra, for å se hvor langt man kommer med å dedikere seg. Det fungerer jo bedre enn en tilfeldig sesjon nå og da :) Nå blir det imidlertid en pause, da jeg reiser på hytta. Da kan de andre pasta-byggerne få litt tid til å komme etter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Johansen

Dette er jo både kjapt og pent, hvis alle holder dette tempoet her må vi ha en mellomskala for å ha plass.

 

:) Janse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett begge Sparviero'ene som finnes i Italia. De er nok ikke helt originale, men en grønnfarge som gikk igjen på noen, ikke alle, understellslukene var noe lysere enn Cockpit Green og noe friskere i løden. En av lukene var umalt aluminium. Lurer på om jeg skal blande inn litt gult og hvitt C.G.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Hei!

 

Så var man ferdig med denne (og endelig et ferdig fly) :cheers: Har kost meg med denne modellen. Det er et meget bra byggesett som anbefales. Forandret mening i forhold til hvilket kamoskjema jeg gikk for, men angrer ikke på det, da jeg er fornøyd med resultatet:

 

SM79_15.jpg

 

Fargene som er brukt på oversiden er:

 

Tamiya XF-63 Sand Yellow

Vallejo Air Camouflage Light Brown

Vallejo Air Russian Green

 

Undersiden er:

 

Tamiya XF-19 Dark Sea Grey

 

SM79_14.jpg

 

SM79_13.jpg

 

SM79_12.jpg

 

SM79_11.jpg

 

Har vært sparsommelig med væringen på denne da det skal forestille en rimelig nylevert maskin av en tidlig utgave av SM. 79 Series I.

 

SM79_16.jpg

 

 

Kommentarer og tilbakemeldinger mottas med takk :)

 

Mvh

:) Rune

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte man åpner en post og begynner å glippe med øya! Det der var VIRKELIG en visuell fest!  :cheers: :cheers:

Driiiitlekkert, og så så fin finish da!  ;D Her skal Pipestilken få noe å bryne seg på i pastaklassen.

At du feiga ut på psykoskjemaet i denne skalaen er det ikke spesielt mye å utsette på. For å si det sånn: jeg ser heller at du møter opp på Skala med denne her enn at du ender på Reitgjerdet med armene knytt bakpå ryggen.  ::)

"Sparsommelig med væringen", sier du? Ja, det ser ikke ut som den har hverken fløyet eller taxet en meter etter at den forlot fabrikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et er ikke ofte man åpner en post og begynner å glippe med øya! Det der var VIRKELIG en visuell fest!  Cheers Cheers

Driiiitlekkert, og så så fin finish da!  Grin Her skal Pipestilken få noe å bryne seg på i pastaklassen.

 

Takker :) Gleder meg til å se disse sammen på Pastabordet.

 

At du feiga ut på psykoskjemaet i denne skalaen er det ikke spesielt mye å utsette på. For å si det sånn: jeg ser heller at du møter opp på Skala med denne her enn at du ender på Reitgjerdet med armene knytt bakpå ryggen.  Roll Eyes

 

Hehe! Tenkte det samme wOOt

 

"Sparsommelig med væringen", sier du? Ja, det ser ikke ut som den har hverken fløyet eller taxet en meter etter at den forlot fabrikken.

 

Nei, her er det kun litt nennsomt oljesøl rundt motorene og forsiktig chipping på propellbladene. I tillegg er undersiden bittelitt preshada. Skal jo ta seg godt ut for "Il Duce" vettu ;D Brukte disse bildene som inspirasjon. Ser rimelig rene og pene ut disse:

 

SM79_17.jpg

 

 

SM79_18.jpg

 

Mvh

:) Rune

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.