Gå til innhold
  • Bli medlem

Lentävä kaljapullo - finsk Buffalo i 1/72


Rune Haugen

Anbefalte innlegg

  • Svar 176
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Dritbra! Og husk at gulfargen skal være glossy til slutt også. Det mest imponerende er likevel at antennetråden fortsatt er med. Jeg vedder en kopp te på at du føkker den opp før du er ferdig.

 

Glossy sier du? Har du det fra mr. Kari eller andre sikre kilder? På dette bildet ser den ut til å være i samme blankhet som resten av flyet

 

november_2001_theme01.jpg

 

Her også

 

november_2001_theme04.jpg

 

og her:

 

november_2001_theme02.jpg

 

(ikke la deg lure av skinnet i cowlingen - det er lyssettingen.)

 

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glossy sier du? Har du det fra mr. Kari eller andre sikre kilder? På dette bildet ser den ut til å være i samme blankhet som resten av flyet

Mr.Kari. I en mail formulerte han seg sånn om Lysanderen:

"The undersides were finished in semi-gloss DN-colour, which is a light blue-grey and equivalent of the German Hellblau 65. The yellow easter front markings were in gloss yellow, same as US Chrome Yellow or British Insignia Yellow or German Gelb 04."

Og dette var ikke den eneste gangen han minnet om at de gule merkingene skal være blanke. Dette løste jeg greit med en pensel og Johnson etter at mattlakken var kommet på.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glossy sier du? Har du det fra mr. Kari eller andre sikre kilder? På dette bildet ser den ut til å være i samme blankhet som resten av flyet

Mr.Kari. I en mail formulerte han seg sånn om Lysanderen:

"The undersides were finished in semi-gloss DN-colour, which is a light blue-grey and equivalent of the German Hellblau 65. The yellow easter front markings were in gloss yellow, same as US Chrome Yellow or British Insignia Yellow or German Gelb 04."

Og dette var ikke den eneste gangen han minnet om at de gule merkingene skal være blanke. Dette løste jeg greit med en pensel og Johnson etter at mattlakken var kommet på.

 

 

Ok, takker for god info :) Jeg må samtidig revurdere bruken av RLM 76 og gå på RLM 65 på undersiden.

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for info, Torgeir. Mulig jeg bommet litt på fargen på undersiden av flyet. Litt for lys kanskje? uansett, tar et bilde senere så kan dere få bedømme selv. Synes uansett jeg fikk til et pent strøk lakk. :)

 

Einar: Tror øynene dine spiller deg et puss. Det er nemlig ikke annet enn luft oppi glasset.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som med sikkerhet vet hvilken fargen walkwayene skal ha? Hasegawa oppgir denne fargen til å være den samme som den grønne kamo-fargen, men jeg er litt skeptisk. Var som regel grå eller svarte. Anyone?

 

Jeg malte mine grå, men det var en educated guess som man vel sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant svaret på spørsmålet med walkwayene på forsiden av boka til Kari Stenman. Ikke greit å si hvilken nyanse av grått det er, men jeg gikk for en litt mørk mellomgrå. Skal uansett grises ned med masse vask og chippes rikelig. :) Virkelighetens gråfarge ble sikkert forandret av "wear and tear" rimelig fort.

 

frontpage.jpg.9af922036ca591b1a5f6fdf40719f52d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar: Det er nok så mørk modellen ble etter at jeg la på johnson. Pleier vanligvis å skje og jeg tok selvfølgelig ikke høyde for det når jeg blandet farger. Uansett, planlegger å rette på dette ved mattlakkeringen samt med litt filtre. Vi får se hvordan det går. Gulfargen er uendret, sikkert fordi den er glossy i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.