Gå til innhold
  • Bli medlem

Lentävä kaljapullo - finsk Buffalo i 1/72


Rune Haugen

Anbefalte innlegg

  • Svar 176
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Tja. Jo. Det ser ganske bra ut, men det er jo LITT mye blekt her og der og kanskje særlig på halen. Ideen med bleking er å lage variasjon i overflata og ikke fade ned så store flater på en gang. Gnu med en q-tip og bryte opp? Postshade langs en og annen panellinje (IKKE ALLE!) og nær vingerot pr. airbrush?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker væringen din, Kosti. Litt nedtoning her og der må man regne med. Jeg tester ut diverse ting på alle mine modeller med vekslende hell - se bare på Tempesten. Den væringa ble drøy, men erfaringa til neste modell den har jeg fått :)

 

Lykke til på innspurten.

 

Mvh

Rune Haugen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da var jeg ferdig. :) Gikk litt trått på slutten, men har kommet i mål. Litt krøll med canopy som datt av samt krakelering av sete som måtte pusses ned igjen. puh, man trengte litt pause. Angående væring: Fikk masse fine bilder av finske Brewstere deriblant Juutilainens maskin (Bengt skaffet meg disse. Stooooor takk til han.). Har prøvd å være så likt det lot seg gjøre for meg men enkelte steder måtte jeg se på bilder av andre maskiner og gjette meg litt frem. Det virker på meg som om nesa fikk aller mest juling av elementene (det har jo sine naturlige årsaker) og at det ikke var så mye væring og chipping bakover på maskinen. Dersom noen mener at jeg burde gjøre noe annerledes, si endelig ifra så jeg får tenkt på det. Kom akkurat på at jeg ikke har tatt bilder av undersiden. Hm, litt dumt at jeg kom på dette nå som batteriene i kameraet er døde. jaja, får ta noen flere bilder i morgen.  :doh:

 

IMG_0824.jpg

 

IMG_0822.jpg

 

IMG_0825.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for hyggelige tilbakemeldinger. :-)

 

Rune: Jeg har både malt med aluminium under og chippet med en tannpirker samt brukt en sølvblyat. Chippingen med tannpirker ble gjort på propellen og rundt motoren. Ser nå at chippingen med blyant ble litt lys så jeg lurer på om jeg skal bruke litt johnson for deretter legge på en knøttliten vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge leve Pärkele!

 

Stein Atle, jeg brukte Tamyias pigmenter og en ganske tynn pensel. skrapet av litt pigment med skalpellen og rørte rundt i ...eh....avskrapet med penselen. Ikke noe mere hokus pokus med det. Til eksosstripene ble det derimot brukt vanlig pastellkritt. Undersidebilder kommer så snart jeg får batterier til kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, det høres ut som en kjekk teknikk - du har nemlig tilsynelatende fått til sånn som jeg egentlig så for meg at gunsmoke'n på Hurricanen skulle bli  wOOt

 

Har forøvrig vært i den lokale sjappa og handlet meg Mig's Rust & Smoke pigmentsett og gleder meg til å få prøvd litt. Men det blir nok mest på neste prosjekt, Pfalzen kommer nok til å slippe relativt billig gjennom væringsdepartementet.

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.