Gå til innhold
  • Bli medlem

Gruppebyggingspremier under LU.


Terje Rønningbakken

Anbefalte innlegg

Edit av Kyrre:

Her kan dere diskutere gruppebyggingspremier. Det skal ikke diskuteres i tråden om Letohallen.

 

Terje skrev:

Hvordan hadde det vært om det ble reklamert med LU i Modelhörnan i Bladet Wheels for eksempel? :)

BTW hvordan ble det med spesialpremie til Volkswagen bygging? Kan fortsatt prøve å ordne noe med enten Grenland Auto eller Møller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde det vært om det ble reklamert med LU i Modelhörnan i Bladet Wheels for eksempel? :)

BTW hvordan ble det med spesialpremie til Volkswagen bygging? Kan fortsatt prøve å ordne noe med enten Grenland Auto eller Møller :)

 

Jeg vet ikke om noe modellhørne, har aldri hørt om bladet Wheels, men selvsagt kan vi reklamere der, så lenge det ikke koster noe. Men da må noen komme med et navn å forholde seg til.

 

Når det gjelder Volkswagen-bygging så har ikke jeg hørt noe om dette. Så vidt jeg vet er det Porsche- og Jaguarpris + Vinter som gjelder av ekstrapriser i 2010. I tillegg har vi Figure Freaks samt den Røde Stjerne og Luftforsvarets priser.

Skal andre priser deles ut skal de godkjennes av styret. Vi prøver å stramme inn tidsbruken ved premieutdelinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan hadde det vært om det ble reklamert med LU i Modelhörnan i Bladet Wheels for eksempel? :)

BTW hvordan ble det med spesialpremie til Volkswagen bygging? Kan fortsatt prøve å ordne noe med enten Grenland Auto eller Møller :)

 

Jeg vet ikke om noe modellhørne, har aldri hørt om bladet Wheels, men selvsagt kan vi reklamere der, så lenge det ikke koster noe. Men da må noen komme med et navn å forholde seg til.

 

Når det gjelder Volkswagen-bygging så har ikke jeg hørt noe om dette. Så vidt jeg vet er det Porsche- og Jaguarpris + Vinter som gjelder av ekstrapriser i 2010. I tillegg har vi Figure Freaks samt den Røde Stjerne og Luftforsvarets priser.

Skal andre priser deles ut skal de godkjennes av styret. Vi prøver å stramme inn tidsbruken ved premieutdelinga.

 

Wheels er et svensk bilblad med fokus på amcar. I dette bladet har den eminente modellbyggeren Claes Beck-Friis fast 2 sider om modellbygging med blant annet en modell happening kalender. Her er det ikke noe problem å få Lu oppført. Det er bare å sende Claes en mail om tid og sted.

 

Hvis du ikke har fått med deg at det pågår en gruppebygging med tema Volkswagen med frist til LU2010, så er det bare å se på gruppebygg seksjonen her på forumet så finner du noe om det der. Tror Leif hadde noe på gang når det gjelder premie, men det er mulig jeg har misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel et par gruppebygg på gang. Så vidt jeg har skjønt foregår det et Spitfire-gruppebygg og så ett for Volkswagen. Men slik jeg har oppfattet det så er dette forum-gruppebygg som skal kåres til LU, ikke PÅ LU. De stiller da ikke som egen klasse?

 

Nuvel. Hvis man ønsker å dele ut premier for gruppebygg på LU, så er jo det greit. Jeg tror ellers ikke det har vært diskutert hvordan dette skal evt foregå "offisielt".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vel et par gruppebygg på gang. Så vidt jeg har skjønt foregår det et Spitfire-gruppebygg og så ett for Volkswagen. Men slik jeg har oppfattet det så er dette forum-gruppebygg som skal kåres til LU, ikke PÅ LU. De stiller da ikke som egen klasse?

 

Nuvel. Hvis man ønsker å dele ut premier for gruppebygg på LU, så er jo det greit. Jeg tror ellers ikke det har vært diskutert hvordan dette skal evt foregå "offisielt".

 

 

Det var jo utdeling av premie® for gruppebygging® på LU tidligere også så det er vel egentlig bare å kikke på hvordan det ble løst da.

 

Svein Ivar  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskusjonen må gå på:

 

- Kåring. Gruppebyggingene som er konstruert her på forumet, skal de stemmes over på nettet? Ellers skal man stemme over modellene på selve konkurransen?

- Premier. Hva skal man vinne? I noen tilfeller er premiene grunnlaget for konkurransen, så der er det greit. Sånn er det ikke på f.eks Spitfire.

 

Jeg har mine meninger, men dere får nå si hva dere mener sjøl.

 

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, er det så vanskelig da?

 

Vi har:

 

Tema på LU                Vinter                        Egen klasse med premiering

 

Spesialpremier             Porsche og Jaguar       Premier skaffet til veie av en eminent tidligere formann, ikke egen klasse

 

Gruppebygg                Spitfire og VW            Ikke egen klasse og ikke egne premier, men frist for å bli ferdig til LU. Det viktigste er å delta.

 

 

Og jeg har meldt meg på alt (unntatt Vinter), kun for å få inspirasjon til å få ferdig mange modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg kan se er det nå 4 gruppebygginger :o

Jaguar

Volkswagen

Porsche

Spitfire

 

Hva med å slå sammen Volkswagen med Porsche? bare en tanke :)

 

Det går ikke å slå sammen VW med Porsche temaet, da det er spesifisert hvilken porsche type som skal/kan stille i konkuransen,

og det er porsche senteret sammen med Leif som er dommere, og som har spesifisrt Cayman som tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der tror jeg Knut skar gjennom på en grei måte :)

 

Det eneste ut av dette som blir del av den offisielle premieutdelinga på LU er såvidt jeg kan skjønne Vinter-prisen, siden dette er LUs offisielle temaklasse.

 

Gruppebyggene VW og Spitfire har LU som frist, og avsluttes som gruppebygg her på forumet når LU er over. Poenget med LU som frist, har aldri vært at gruppebyggingen skulle lede mot noen spesiell premie, men å få gitt folket det nødvendige sparket bak til å få modellen ferdig.

 

Spørsmålet som gjenstår, er hvem som skal bestemme hvem som vinner spesialpremiene i Porsche og Jaguar? Disse vil jo ikke bedømmes som en del av den offisielle bedømminga på LU, siden de ikke er offisielle klasser der.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Leif som startet disse og det er han som faktisk har premiene. Jeg legger meg ikke oppi dette.

Det vi i styret derimot er enige om er at det ikke skal gis premier som ikke er meldt inn til styret for godkjenning.

 

K

 

 

Men Leif har vel huska på å melle på Porsche og Jaguar prisen ? og styret har vel godkjent det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Leif som startet disse og det er han som faktisk har premiene. Jeg legger meg ikke oppi dette.

Det vi i styret derimot er enige om er at det ikke skal gis premier som ikke er meldt inn til styret for godkjenning.

 

K

 

 

Men Leif har vel huska på å melle på Porsche og Jaguar prisen ? og styret har vel godkjent det ?

Jada. Den gangen var det jo Leif som var sjef.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal det være en avstemming i det hele tatt på gruppebygginga? Slik jeg har forstått dette tidligere så har vel gruppebygginga ikek handlet om hvem som er best men mere det at flere går sammen og bygger innen for et spesifikt tema hvor en kan dele erfaringer/tips/referanser osv.

Skal det være avstemming bør en jo skifte navnet til byggekonkuranse og ikke gruppebygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaute oppsummerer poenget med gruppebyggene på en utmerket måte. Det er et forsøk på å la folk bygge de samme tingene for å lære av hverandre. Så kan man kanskje litt slemt formulert si at litt av gruppebyggideen har blitt "forkludret" ved at det er blitt hanket inn premier i etterkant.

 

Det er uansett verdt å huske at gruppebygg på forumet IKKE munner ut i en spesialklasse på LU. LU settes kun som frist fordi dette er den konkurransen som samler flest, og folk trenger frister for å bli ferdig.

 

I forhold til gruppebygg her på forumet, så er det allerede mer enn nok (les: litt for mye) administrasjon rundt å bestemme tema for gruppebygging, så det er ikke aktuelt å legge opp et opplegg for dømming/avstemming i tillegg.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med "den vanlige stemminga"?

 

Om du mener hvilken VW som kommer best ut i dømminga på LU, så er det ikke sikkert at en eneste VW får premie der. Og de som ikke får premie, rangeres heller ikke.

 

Jeg aner ikke hvordan man tenker seg at vinneren av Porsche og Jaguar-prisene skal kåres, men det er kanskje noen tips å hente fra dem som måtte vite det?

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det må være greit om IPMS Norge kjører "sitt løp" og deler ut de "faste" premier.

Og utdelingen av BiS bør være som en ofisiell avslutning av IPMS Norges ansvar for arrangementet.

Så kan ordet eller podiet bli overlatt eventuelt andre som måtte ha spesialpriser, dog under forutsetning av at det er forhåndsgodkjent av styret så det ikke går over alle støvleskaft.

En forhåndsgodkjenning er nødvendig ikke bare med tanke på relevans, men også for å få denne ekstra delen under ordnede former og innenfor en akseptabel tidsramme.

 

Personlig synes jeg det beste ville vært om spesialpriser ble delt ut av en representant fra den som har donert premien.

Et visst engasjement fra giveren vil i mine øyne heve verdien på en slik pris selv om vedkommende måtte ha filla peiling på modellbygging.

Det var derfor bra å se at selv om Porsche ikke har hatt muligheten til å sende noen for å dele ut premien de gir, så har de i hvert fall engasjert seg nok til å sette kriterier for premien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.