Gå til innhold
  • Bli medlem

Rune's Hasegawa 1/48 Spitfire Mk IX, norsk Spit i RAF-tjeneste. FERDIG


Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ferdig! Har vært effektiv idag, så nå er Spit'en ready. Har været på vanlig måte med oljevask, chipping og pasteller. Må si at linjene til Spit'en virkelig vises når man har en 3-dimensjonal modell:

 

SpitIX_24.jpg

 

SpitIX_30.jpg

 

SpitIX_27.jpg

 

 

Flere bilder i tråden for ferdigstilte modeller.

 

Mvh

Rune

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Takker for tilbakemeldinger. mht myke overganger har du nok rett i det André. Ser ut til at litt overmaling på bildet av originalen et annet sted i tråden har villedet meg litt til å kjøre skarpe kanter. For sent å snekre på nå :)

 

Jens: Silveringen har jeg også lagt merke til. Den dukket opp etter mattlakken, og vises kun fra enkelte vinkler. Annoying, og når jeg tenker over det, har dette skjedd før med Tally Ho dekaler. Må se om jeg får gjort noe med det. Må vel teste ut ditt Tamiyatynner-triks på neste prosjekt :)

 

Mvh

:) Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gleder meg alltid å se en modell av Spitfire i norske farger.  :thumb:

 

Hvis jeg ikke tar feil så var det i denne maskinen at Svein Heglund gjorde den 100. nedskytingen fra de norske skvadronene. Det var en italiensk Fw 190, og flyet til Heglund ble truffet italienerens canopy og fikk en bulk i spinneren. Som markering av begivenheten fikk Heglund et tinnfat og en flaske akevitt. Hendelsen skapte litt politisk snakk siden Norge ikke offisielt var i krig med Italia, men det roet seg raskt.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gleder meg alltid å se en modell av Spitfire i norske farger.  :thumb:

 

Hvis jeg ikke tar feil så var det i denne maskinen at Svein Heglund gjorde den 100. nedskytingen fra de norske skvadronene. Det var en italiensk Fw 190, og flyet til Heglund ble truffet italienerens canopy og fikk en bulk i spinneren. Som markering av begivenheten fikk Heglund et tinnfat og en flaske akevitt. Hendelsen skapte litt politisk snakk siden Norge ikke offisielt var i krig med Italia, men det roet seg raskt.

 

Nils

 

Interessant info, Nils. Tror jeg har sett et bilde av denne markering der Svein står foran den ødelagte spinneren sin?

 

R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen, godt å se en litt sliten og skitten spit her inne, selv om jeg personlig gjerne skulle sett den enda mere falmet og sliten. :P

 

I følge Mehre, som var sjef for disse guttene, var det et kjennetegn ved de norske skvadronene at flya generelt ble veldig godt vedlikeholdte og vaska, så jeg ville vært forsiktig med å overdrive væringa på en norsk spitfire.

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

En typisk Haugen-modell.  :)

Klokkerent bygget og ikke særlig blek. Jeg skal komme til deg om natta med noen tuber oljemaling, og når du våkner ligger de på puta.... :shifty:

 

Takker :) Ser frem til å motta oljemalinga ;D Demo har vi jo forøvrig snakket om lenge. Neste korsvei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.