Gå til innhold
  • Bli medlem

Flyprosjekt til LU2010?


Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Jeg synes at hvis vi skal ha et fly-prosjekt så bør det være innenfor samme flytype. Rett og slett fordi man på den måten kan hjelpe hverandre videre med informasjon og sammenlikning. Det går selvsagt an å lage en annen type gruppebygg.

For min del liker jeg best 109. Eller egentlig alt annet enn Spitfire.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Uten å ha noen sterke meninger om hva temaet skal bli, vil jeg foreslå

følgende for alle temaklasser. At modellene stiller i de klasser de normalt

tilhører, så lages det en rubrikk på modellskjemaet, hvor det krysses av

for den spesialpris/klasse byggeren ønsker at modellen skal konkurere i

tillegg til den "orginale" klassen den er påmeldt i. Dette systemet praktiseres

på IPMS UK sitt årlige Scale Model World, eller Telford som vi liker å kalle det.

 

Happy modelling,

Ruben

 

Og etter å ha lest tråden om "Tema klasse vinter", så ser jeg at jeg er

dørgandes sent ute med forslaget mitt..... sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyrre har et poeng her - det er lettere aa motivere hverandre naar man kan hjelpe hverandre med referanser eller "slik gjoer du det for aa unngaa problemer med ____-settet".  Naar det er sagt, saa er ikke forslaget noe tvang, men et spoersmaal om det er nok interesserte til at det er verdt aa sette opp en liten pris for en uhoeytidlig konkurranse som egentlig er et spoersmaal om motivasjon.  Personlig brenner jeg litt for Spitfire/Seafire, og kan se om jeg klarer aa fikse noe der.  De som vil slaa sine pjalter sammen og bygge noe annet staar selvsagt fritt til det, og aa ordne seg paa sin maate.

 

Saa...flere som blir med aa bygge Spitfire/Seafire?

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi får samle inn noen forslag, og kjøre avstemming. Men, i motsetning til forrige gang, så vil jeg kjøre ny runde med de med flest stemmer, dersom det skulle vise seg å bli et helt knepent flertall. Sist så vi at det ble sjøfly med en stemme mer enn til nr. 2 på lista, og vi har jo også sett hvor utrolig mange ferdige modeller det ble av det...

 

Host opp noen kandidater nå i løpet av en dag eller to, og så rigger jeg avstemming etterhvert.

 

Hittil har jeg hørt forslag om Spitfire/Seafire, F-104, Bf-109, DC-3/C-47.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du faar bare samle 109-troppene Reidar:)  Ser ingen problemer med at det gaar flere gruppebyggeprosjekter samtidig.  For min del er det Spitfire/Seafire som gjelder.  Da foreslaar jeg foelgende regler:

 

Motivet er aa faa flest mulig Spitfire og Seafire paa bordet, og at man har det goey mens man holder paa.

En hvilken som helst variant av Spitfire/Seafire er lov, men ingen andre fly i spitfire "blodlinjen" saa som S.6B , Supermarine 224,Spiteful eller Seafang.

 

Valgfri skala og byggemetode.  1:24 rett fra esken eller aa ta en "Len" i 1:72 - gjoer hva du vil.

 

Valgfri nasjonalitet, fargeskjema og dekaler, men ingen "what if".

 

Diorama hvor Spitfire/Seafire er hovedelementet er OK, men hangarskip hvor Spitfire/Seafire er satt paa dekket er ikke OK.

 

Synspunkter?

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synspunkter?

 

Jepp, og det er følgende:

 

  • 1) Vi kjører ett og bare ett gruppebygg innen hver sjanger her på forumet om gangen
  • 2) Det blir avstemming om hva tema skal være

 

Gruppebyggene har såpass tvilsom output av ferdige modeller, at vi trygt kan henvise nr. 2 på lista over populære emner til neste års gruppebygg.  ;)

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hvorfor ikke what-if?

2. Hvorfor ikke hangarskip med Seafire?

 

Ser ingen grunn til å avgrense emnet ytterligere. Som Arild nevner, output er begrenset, bedre å gå for bredde enn å avvise de som faktisk tenker uttafor boksen

 

Ellers er jeg enig i det Arild skriver. Uten at min mening har noe å si.  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Say again, sir?

 

Hva mente du egentlig med det, Jens Håkon?  ???

 

At den som stod som opprinnelig forslagsstiller av det temaet som skulle vise seg å vinne avstemmingen, har noe særskilt ansvar for gruppebygget utover å sprette et egnet byggesett og gjøre det ferdig innen fristen? Eller?

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører ett og bare ett gruppebygg innen hver sjanger her på forumet om gangen

 

Dette gleder jeg meg til. Hvis en håndfull modellbyggere finner ut at de vil bygge modeller innen et tema som ikke er det offisielle gruppebyggingstemaet, hva gjør du da Arild? Reiser rundt å knuser modellene? Sensurerer byggetrådene deres? Her er det uante muligheter for å drepe byggelysten til folk.

 

Selv heller jeg mer til den oppfatningen at folk skal få lov til å bygge det de har lyst til ....

 

Nils  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ooookay. Schlappa folkens. La oss ikke lage enda en krangel.

 

Gruppebygg i IPMS forum-regi, med et eget underforum er jo noe som blir ordnet til av forumet. Det har ikke vært og kommer ikke til å bli noe opp til hver enkelt forumtaker.

Hva folk ellers bygger er selvfølgelig helt opp til dem.

Men det er ikke meningen at vi skal ha ørten underforum med gruppebygg. For her snakker vi om gruppebygg fram til LU2010.

 

Og før dette utarter seg: Chill'n.

 

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva gjør du da Arild? Reiser rundt å knuser modellene? Sensurerer byggetrådene deres? Her er det uante muligheter for å drepe byggelysten til folk.

Jeg tror ikke det var tanken til Arild... Det er vel ikke superlurt å ha en haug av gruppebygginger på gang samtidig. Spesielt i lys av at enkelte gruppebygginger knapt har ført til en eneste ferdig modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer paa evt det aa skaffe til veie en liten oppmerksomhet til den som vinner slik man gjorde det med Gruppeprosjekt Ferrari, eller om det skal settes opp regler.  Min motivasjon gjelder temaet Spitfire/Seafire, og naar jeg har gaatt ut med et forslag, saa foeler jeg selvsagt en forpliktelse til aa foelge det opp - inkludert aa bygge en modell.  Om valget blir et tema som ikke fenger meg eller noe som havner saa langt nede paa prioriteringslisten at det ikke er snakk om aa ville bidra, saa er et vel mer rimelig at den som ivrer for et tema og faar ansvar for aa foelge det opp og ta "ledelsen" og legge opp loepet?  

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.