Gå til innhold
  • Bli medlem

Flyprosjekt til LU2010?


Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Akkurat det kan bli praktisk vrient å få til, André, selv om det jo er det ideelle. Vi noterer jo oss f.eks. at sjøfly ble valgt som gruppebygg i fjor med 9 stemmer, men bare fire modeller ble påbegynt.

 

Jeg tror vi bare må la avstemminga gå sin gang og ta det derfra.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Arild

 

Ser jo at man fjerner seg fra å bygge "samme" modell ved å ha med "In Flight" og "What-If" som egne prosjekt i en gruppebygging, da disse vil være mer som "Tema" klasser.

 

Støtter ellers Starfighter som gruppebygge til LU2010, denne gikk jo rett i dass ved forrige avtemning da sjøfly stakk av med seieren, litt småsurt da man ser at det er få ferdige modeller i sjøflybyggingen. I tillegg så har jeg sett at en av de påmeldt deltakerene i sjøflybyggingen rett etter la ut modellen han skulle bygge for salg. >:( da snakker vi!!!!!

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,

 

alle gode intensjoner til tross, sjøflybygget er nok ikke det mest vellykkede gruppebygget målt i antall ferdige modeller eller oppslutning generelt.

 

Nå har man da alle muligheter til å rette opp litt. Minimum må jo være at like mange begynner å bygge, som antall stemmer til vinneren av avstemminga.

 

Med mindre du insisterer, Terje, så tror jeg vi dropper What if og In Flight som egne alternativer til tema for gruppebygging. Siden de er i overkant generelle. OK?

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi noterer jo oss f.eks. at sjøfly ble valgt som gruppebygg i fjor med 9 stemmer, men bare fire modeller ble påbegynt.

 

Og en av disse fire :shifty: stemte på noe annet enn sjøfly....

 

 

sjøflybygget er nok ikke det mest vellykkede gruppebygget målt i antall ferdige modeller eller oppslutning generelt.

 

Jeg har hele tiden jobbet jevt og trutt med min, og gjør det fortsatt. Men det er et ambiøst prosjekt og det vil nok ta ennå et år (minst) før den er ferdig.

 

Det fungerte veldig godt for min del så lenge vi var to som bygde samme modell. Da hadde vi gjensidig nytte av hverandres erfaringer, akkurat slik grunntanken bak gruppebygging er. Det spørs om det samme kan sies om sprikende temaer som "what if", "in flight" etc.

 

Nils  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å forklare hvorfor jeg påpekte Kyrres spørsmål, og samtidig stilte det selv.

 

Det har seg sånn at jeg ikke er verdens beste modellbygger, og ikke kommer jeg  til å bli det heller. Spitfire er mitt desiderte favorittfly. Men, aldri i verden om jeg noen gang kan klare å bygge en spitfire med et forbilde. Og det kommer seg rett og slett av at jeg ikke har så gode evner. Derimot så liker jeg å bygge og prøve ut litt forskjellige ting. Hadde det ikke vært stilig med en Spitfire med russiske eller kinesiske merkinger, eller for den del en ferrari med kamo?

 

Som Arild har påpekt så gjelder det å oppmuntre til bygging, ikke å si at "fy deg", sånn ser ikke en Ferrari eller en Spitfire ut.

 

Så mitt forslag til et gruppebygg til LU er et What-if gruppebygg.

 

For eventuell inspirasjon, se denne linken herhttp://www.whatifmodelers.com/index.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dere, nå er det like før dere kan gå til urnene  ;D

 

Vi har praktisert det sånn i tidligere gruppebygg at modellen kan være påbegynt. Om det er modell fra et sett som andre også går i gang med, så har vi jo faktisk en bonus ved at en i gruppebygget allerede har vært forbi de evt. fallgruver som måtte finnes, eller noen av dem. Gruppebygg har tidligere fått modeller ned fra skammens hylle og ingenting er vel bedre enn det.

 

Thor, når det gjelder modellbyggeevner og hva man velger å bygge, så er riktignok mange flybyggere over gjennomsnittet interessert i å få detaljene riktig, men de kommer ikke til å knuse modellen din eller gi deg buksevann om du bygger etter et forbilde og ikke får alt helt 100.  ;)

 

Selv bygde jeg Hasegawa sin Mk. IX for noen år siden, linjalrett ut av esken uten å se meg hverken til høyre eller venstre, og har ikke fått altfor mye kjeft for det hverken underveis eller i etterkant. Om man klargjør ambisjonsnivået for bygget i forkant (type: jeg er ikke interessert i å korrigere feil i settet for det føler jeg ikke at jeg har lyst/kapasitet/evner til), så bør det gå bra.  :thumb:

 

Okkesom, vi trenger ikke ta what if-debatten så mye lenger nå.

 

Jeg kommer til å rigge en avstemming i første omgang, for å få valgt tema. Dersom Spit/Seafire ender opp som gruppebyggalternativ, tenker jeg at de som aktivt melder seg på det bygget skal få bestemme what if eller ei.

 

Stay tuned.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.