Gå til innhold
  • Bli medlem

NORWEGIAN CHALLENGE 08. FORTSETTER !!!


Anbefalte innlegg

Car models of Norway skal ha styre møte hos Atle i morgen kveld,

og det er 95 % sjangse for at utstilllinga skal bestå og blir trolig 27/9.

Det er undertegnende som kommer til å ta over utstillinga med hjelp fra Jørn, Tor Helge, Stian S og Atle, som kommer fortsatt til å hvere front figur  :)

Og det blir i Drammens distriktet.

 

Niclas :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Car models of Norway skal ha styre møte hos Atle i morgen kveld,

og det er 95 % sjangse for at utstilllinga skal bestå og blir trolig 27/9.

Det er undertegnende som kommer til å ta over utstillinga med hjelp fra Jørn, Tor Helge, Stian S og Atle, som kommer fortsatt til å hvere front figur  :)

Og det blir i Drammens distriktet.

 

Niclas :)

 

 

Nå hørtes du veldig offisiel ut Niclas :)

 

Håper på en oppdatering i etterkant, sitter nå i Bergen (Arna) og har idemyldring med meg selv. Og jobber med mitt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, Snappys! Går ikke an å være i Drammen uten en tur dit.

Godt å høre at utstillingen vil bestå, og omtrent i de rammer den har gjort tidligere. Pulsen falt plutselig ned til hvilemodus igjen her nå.

All heder til Terje også, som sporenstreks sa seg villig til å forsøke å dra igang nede i Telemark. Med slik ungdom er det håp for nasjonen! :thumb:

Vil klasser, tema ol forsøkt avholdt som tidligere annonsert? Ei uke ekstra byggetid er heller ikke dumt.

(Kan utsette innspurten litt da..... ::))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette fant jeg:

 

Påmelding koster for: Junior (u.17 år) kr. 20,- Senior kr. 100,- uansett antall modeller!

 

1.  Original amerikansk:            Bygges som fra fabrikk. ”Factory stock”

2.  Original Ikke amerikansk:  Bygges som fra fabrikk. ”Factory stock” NY!!

2b. Modif. ikke amerikansk:      Modifiserte, ikke-amerikanske biler. NY!!!

3.  Hot Rod:                                Modifiserte amerikanske gatebiler til og med 1948

4.  Street Machine:                      Modifiserte amerikanske gatebiler fra og med 1949

5.  Light Commercial:                Politibiler, ambulanser. Lette Brannbiler og bergingsbiler. Også mindre,                                    eldre lastebiler går i denne klassen

6.  Competition modern:            Alle typer løpsbiler 1975 og nyere. NY!!

6b.Competition classic:              Alle typer konkurransebiler 1974 og eldre. NY!!

7.  Custom:                                    50-talls customs,  low-riders. Andre modif. Biler som ikke er en typisk street

                                                        Rod eller street machine.

 

8.  Lastebil og trekkvogner:        løse trekkvogner  og store lastebiler u. henger. Nyere enn 1970(Racetrucks  se

                                                        klasse 6)  NY!!                                                                                                                                                       

9.  Semitrailere og vogntog:        Komplette ekvipasjer som tar plass på utstillingsbordet. Nyere enn 1970 NY!!

9b. Eldre store nyttekjøretøy:      Lastebil, trekkvogner og semi. Eldre enn 1969  NY!!

10. Diorama:                                  Alt skal være fastmontert/limt Kjøretøyet kan være løst.. Alle skalaer

11. Junior:                                      Alle skalaer, alle typer. For byggere under 17 år.

12. Tema:                                      VANS!!! Frem med lysekroner og plysj. Her skal det cruises!!! Alle skalaer.

                                                                   

13. Smått og stort på hjul:            Alt  annet som ikke passer i de øvrige klasser.(Stor skala, liten skala osv).

14. Motorsykler:                            Alle skalaer, alle typer. NY!!

 

Link: http://www.batleman.org/NC%20Forside.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser kjent ut. Det er vel noe sånt det vil se ut som tenker jeg. Spesiellt MC klassen er et skikkelig lyspunkt spør du meg.

Dette fant jeg:

 

Påmelding koster for: Junior (u.17 år) kr. 20,- Senior kr. 100,- uansett antall modeller!

 

1.   Original amerikansk:            Bygges som fra fabrikk. ”Factory stock”

2.   Original Ikke amerikansk:   Bygges som fra fabrikk. ”Factory stock” NY!!

2b. Modif. ikke amerikansk:      Modifiserte, ikke-amerikanske biler. NY!!!

3.   Hot Rod:                                 Modifiserte amerikanske gatebiler til og med 1948

4.   Street Machine:                      Modifiserte amerikanske gatebiler fra og med 1949

5.   Light Commercial:                 Politibiler, ambulanser. Lette Brannbiler og bergingsbiler. Også mindre,                                    eldre lastebiler går i denne klassen

6.  Competition modern:             Alle typer løpsbiler 1975 og nyere. NY!!

6b.Competition classic:               Alle typer konkurransebiler 1974 og eldre. NY!!

7.  Custom:                                    50-talls customs,  low-riders. Andre modif. Biler som ikke er en typisk street

                                                        Rod eller street machine.

 

8.  Lastebil og trekkvogner:         løse trekkvogner  og store lastebiler u. henger. Nyere enn 1970(Racetrucks  se

                                                         klasse 6)  NY!!                                                                                                                                                        

9.  Semitrailere og vogntog:         Komplette ekvipasjer som tar plass på utstillingsbordet. Nyere enn 1970 NY!!

9b. Eldre store nyttekjøretøy:       Lastebil, trekkvogner og semi. Eldre enn 1969  NY!!

10. Diorama:                                  Alt skal være fastmontert/limt Kjøretøyet kan være løst.. Alle skalaer

11. Junior:                                      Alle skalaer, alle typer. For byggere under 17 år.

12. Tema:                                       VANS!!! Frem med lysekroner og plysj. Her skal det cruises!!! Alle skalaer.

                                                                   

13. Smått og stort på hjul:            Alt  annet som ikke passer i de øvrige klasser.(Stor skala, liten skala osv).

14. Motorsykler:                            Alle skalaer, alle typer. NY!!

 

Link: http://www.batleman.org/NC%20Forside.html

Jada. Vi skal ha møte i morgen hos meg, så det ser lysende ut. Jeg må jo være ærlig å si at det hadde vært leit hvis NC fosvinner. Det er jo en tradisjon dette. Også får jeg med meg pizza samling på kvelden også. Følg med her på forumet så får vi se hva gutta kan trylle frem av utstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette ser kjent ut. Det er vel noe sånt det vil se ut som tenker jeg. Spesiellt MC klassen er et skikkelig lyspunkt spør du meg.

Dette fant jeg:

 

Påmelding koster for: Junior (u.17 år) kr. 20,- Senior kr. 100,- uansett antall modeller!

 

1.   Original amerikansk:            Bygges som fra fabrikk. ”Factory stock”

2.   Original Ikke amerikansk:   Bygges som fra fabrikk. ”Factory stock” NY!!

2b. Modif. ikke amerikansk:      Modifiserte, ikke-amerikanske biler. NY!!!

3.   Hot Rod:                                 Modifiserte amerikanske gatebiler til og med 1948

4.   Street Machine:                      Modifiserte amerikanske gatebiler fra og med 1949

5.   Light Commercial:                 Politibiler, ambulanser. Lette Brannbiler og bergingsbiler. Også mindre,                                    eldre lastebiler går i denne klassen

6.  Competition modern:             Alle typer løpsbiler 1975 og nyere. NY!!

6b.Competition classic:               Alle typer konkurransebiler 1974 og eldre. NY!!

7.  Custom:                                    50-talls customs,  low-riders. Andre modif. Biler som ikke er en typisk street

                                                        Rod eller street machine.

 

8.  Lastebil og trekkvogner:         løse trekkvogner  og store lastebiler u. henger. Nyere enn 1970(Racetrucks  se

                                                         klasse 6)  NY!!                                                                                                                                                        

9.  Semitrailere og vogntog:         Komplette ekvipasjer som tar plass på utstillingsbordet. Nyere enn 1970 NY!!

9b. Eldre store nyttekjøretøy:       Lastebil, trekkvogner og semi. Eldre enn 1969  NY!!

10. Diorama:                                  Alt skal være fastmontert/limt Kjøretøyet kan være løst.. Alle skalaer

11. Junior:                                      Alle skalaer, alle typer. For byggere under 17 år.

12. Tema:                                       VANS!!! Frem med lysekroner og plysj. Her skal det cruises!!! Alle skalaer.

                                                                   

13. Smått og stort på hjul:            Alt  annet som ikke passer i de øvrige klasser.(Stor skala, liten skala osv).

14. Motorsykler:                            Alle skalaer, alle typer. NY!!

 

Link: http://www.batleman.org/NC%20Forside.html

Jada. Vi skal ha møte i morgen hos meg, så det ser lysende ut. Jeg må jo være ærlig å si at det hadde vært leit hvis NC fosvinner. Det er jo en tradisjon dette. Også får jeg med meg pizza samling på kvelden også. Følg med her på forumet så får vi se hva gutta kan trylle frem av utstilling.

Venter i spenning :praise:å håper på det beste, er jo liksom et høydepunkt i året NC og Pizza samlinga og alt det er jo Tradisjon for mange
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre at det kommer til å bli noe da :)

Nå hadde jeg faktisk pakka ned vanmodellen i flyttekasse allerdede i dag men skal prøve å få den til å bli ferdig allikevel.

Skal prøve å få til så mange modeller som mulig men det kan fort bli bare en eller to. Dette avhenger jo veldig av hvor vi må flytte, slik det ser ut nå så må jeg nok kutte ut modellbygginga desverre da de ekstra kvm et hobbyrom krever er dyre... :(

 

Heckfloss kjøring blir det nok heller ikke, så jeg regner med at KT stiller med sin trofaste schnell-panzer også i år.

 

Men jeg skal iallefall være med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser lovende ut ja! :thumb:

Klassene er ganske sammenfallende med endel av forslagene arbeidsgruppa for bilklasser til LU diskuterte, så da må jo vi ha vært inne på noe  bra.

Flott å se at du fortsatt er motivert til å være med å trekke i trådene, Atle. Ut ifra hvordan jeg kjenner resten av den nye arbeidsgruppa er jeg sikker på at dette hadde blitt kanon i alle tilfelle, men du har en egen evne til å sette ditt preg på ting som jeg har stor sans for! :)

 

Og Gaute: Schnellpanzer blir det nok en råd med. Men med planene om liveunderholdning med gitar og bongotrommer, blir det nok en veeeldig spennende tur hvis jeg i tillegg skal kjøre.... wOOt

 

Vi får håpe vi får lurt med Arve og Caravelle'n hans igjen tror jeg. Tror ikke det trengs så mye overrtaling....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg ikke skjoenner baeret, men hvorfor deles originale amerikanske biler og originale ikke amerikanske biler i separate klasser?  Er det vanskeligere aa bygge det ene fremfor det andre, eller er det for at ikke-amerikanske biler skal kunne hevde seg i en konkurranse med deltakere som foretrekker amerikanske forbilder?

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...slik det ser ut nå så må jeg nok kutte ut modellbygginga desverre da de ekstra kvm et hobbyrom krever er dyre... :(...

 

Jeg bygger på en plate som måler 40x80 cm. Og så har jeg en koffert med alt verktøy. Eneste "problemet" er airbrushing. Men det løser seg om man har en balkong/veranda...

Så det er nok ikke nødvendig å kutte ut modellbygging pga. dårlig plass, egentlig. Liten hobby, vet du :D

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg ikke skjoenner baeret, men hvorfor deles originale amerikanske biler og originale ikke amerikanske biler i separate klasser?  Er det vanskeligere aa bygge det ene fremfor det andre, eller er det for at ikke-amerikanske biler skal kunne hevde seg i en konkurranse med deltakere som foretrekker amerikanske forbilder?

 

Jens

 

Er nok mest fordi dette er en ren bilkonkurranse og at man derfor har mulighet for flere klasser.

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg ikke skjoenner baeret, men hvorfor deles originale amerikanske biler og originale ikke amerikanske biler i separate klasser?  Er det vanskeligere aa bygge det ene fremfor det andre, eller er det for at ikke-amerikanske biler skal kunne hevde seg i en konkurranse med deltakere som foretrekker amerikanske forbilder?

 

Jens

 

Er nok mest fordi dette er en ren bilkonkurranse og at man derfor har mulighet for flere klasser.

 

Terje

..........Eller fordi vi gjør som vi vil, etter smak, behag og ønsker fra deltagere. Men mest, som du er inne på, Jens Håkon, fordi byggere av europeiske biler er tradisjonelt sett færre en "amcar" gutta slik at ved en deltager bedømming, som NC bruker, så faller europeeere fort utenfor "pallen"

Det er, som alle sikkert skjønner, en vesentlig forskjell på NC og en IPMS utstilling, da det på NC er 100 % bil og MC byggere tilstede (med noen unntak) og 100% bil og MC modeller på bordet. og vi kan skille mellom trender og stiler mye mer uten at det virker "merkelig".

Kort sagt: Vi slipper unna med mer uten å måtte forklare alt ned til nagle detaljer  ;D Fint ikke sant, og veeeldig avslappende :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette avhenger jo veldig av hvor vi må flytte, slik det ser ut nå så må jeg nok kutte ut modellbygginga desverre da de ekstra kvm et hobbyrom krever er dyre... :(

 

Drit i kjøkkenet da vel. Trenger du det egentlig? Eller gjør soverommet mindre? Du bare sitter på hobbyrommet til du sovner, og så er det rett på jobben om morran. Da trenger du ikke bad heller. Tror jeg løste det for deg gitt.

....Nei, nei, for all del. jeg skal ikke ha noe for dette. Et takk er nok. :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.