Gå til innhold
  • Bli medlem

Porsche 911 GT1


Sigve Hansen

Anbefalte innlegg

Dette blir spennende å følge med på. Regner med at du skal bygge den med decaler og alt sammen. Kunne jo blitt en rå gatebil også  :)

 

Denne fantes vel også som gatebil, bygget i ca 25 eksemplarer tror jeg og kosta vel 12 millioner pund den gangen den var ny. Synes å huske prisen da de testa den på Top Gear, de sa noe om at det var litt dyrt å bruke denne til handleturen men det måtte jo prøves :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende å følge med på. Regner med at du skal bygge den med decaler og alt sammen. Kunne jo blitt en rå gatebil også  :)

 

Denne fantes vel også som gatebil, bygget i ca 25 eksemplarer tror jeg og kosta vel 12 millioner pund den gangen den var ny. Synes å huske prisen da de testa den på Top Gear, de sa noe om at det var litt dyrt å bruke denne til handleturen men det måtte jo prøves :P

 

tror du bommet med endel millioner på prisen på bilen,var nok heller 1,2millioner pund.

 

http://www.supercars.net/cars/1548.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir spennende å følge med på. Regner med at du skal bygge den med decaler og alt sammen. Kunne jo blitt en rå gatebil også  :)

 

Denne fantes vel også som gatebil, bygget i ca 25 eksemplarer tror jeg og kosta vel 12 millioner pund den gangen den var ny. Synes å huske prisen da de testa den på Top Gear, de sa noe om at det var litt dyrt å bruke denne til handleturen men det måtte jo prøves :P

 

tror du bommet med endel millioner på prisen på bilen,var nok heller 1,2millioner pund.

 

http://www.supercars.net/cars/1548.html

 

Du har så rett, sikkert husken min som feilet der. Uansett så var det dyrt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Siden det ser ut som folket er ferdig med å diskutere gateversjonens pris,begrensninger og tilgjengelighet, så er det gjerne på tide med en oppdatering. Beklager de dårlige bildene, men det er det jeg får til med det kameraet og fotokunnskapene jeg har.

Motor og gir med hjuloppheng er stort sett ferdig. Mangler bare noen småtingPorsche911GT1012.jpg

Har også fått på plass noe fotoets på gulvet og sparklet noen synkemerkerPorsche911GT1008.jpg

Karosseriet er klargjort for lakk. Vingen har fått fotoets endeplater istedet for de tjukke plastbitene til Tamiya.Porsche911GT1005.jpg Lakkerte den på mandag med dupont baselakk og la standox 2k klarlakk på tirsdag og venter nå på at den skal herde så jeg kan begynne på detaljer og dekaler før en ny omgang med klarlakk.

Dette karosseriet er det værste fra Tamiya jeg har vært borti. Det var solid vridd, men jeg regner med at det blir greit når det blir montert.

Er ikke imponert over fotoets settet og carbondekalene fra scale motorsport. Etsen er ikke skikkelig utført,så porsche emblemene til motoren er uleselige blant annet.ser ikke ut til å være etset nok.

carbondekalene er sprø og går i oppløsning når jeg prøver å plassere de. må nok legge klarlakk på de før bruk.

Skal prøve å få lagt ut ny oppdatering i løpet av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRA start, venter spent på fortsettelsen. Flott modell, fortjener bedre bilder.

Decaler er no' dritt, hater decal-arbeid. Blir sjelden suksess når jeg prøver meg på slikt. Decaler er best i små porsjoner. Får vel bygge Porsches testbil i carbon og mye mattsvart lakk, skikkelig rat rod look.

Lykke til videre.

Porsche-fan og Decal-hater

Jørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått gjennom noen ark med carbonfiber fra ScaleMotorsport. Det har vært fantastiske å arbeide med. Her er et eksempel på et speil:

IMG_4437.jpg

Det har føyd seg rundt de vanskeligste former ved hjelp av Microscale Set og Sol. Mye Sol forresten.

Det må nesten være noe galt med produksjonen av de du har. Kanskje du skulle kontakte produsenten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

De Scale Motorsport decalene jeg har brukt før har ikke vært sånn, så det er nok slik som du sier Stian.

Har brukt endel av disse før, men jeg får ikke til det som Knut har gjort med det speilet :praise:

Så mye tålmodighet tror jeg ikke jeg har, at jeg klarer å jobbe med et lite speil så mye som jeg regner med trengs for å få et slikt resultat.

At Knut får det til kom ikke som et sjokk når jeg ser på de byggetrådene hans her på forumet. Utrolig detaljarbeid fra den mannen.

Jeg har sendt en mail til Scale Motorsport ang. carbon dekalene, så får jeg se hva de sier. Disse dekalene blir lagt på vent til jeg får en tilbakemelding fra dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.