Sigve Hansen Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Dette blir mitt prosjekt for denne gruppebygginga. med Scale motorsport sitt fotoetssett og carbondekaler. Skal prøve å få postet litt bilder underveis. Har startet litt på motoren, men regner ikke med å få gjort så mye de nærmeste dagene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Moe Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 nydelig utgangs punkt lykke til videre mats Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Høiby Posted December 2, 2007 Share Posted December 2, 2007 denne må jeg følge med på nøye,har dette settet jeg også,+ at jeg har sm warsteiner carbondecal sett,som skal dekke hele karroseriet med forskjellige typer carbondecaler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Oh, denne gleder jeg meg til å se videere. En av mine absolutte favoritt modeller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted December 3, 2007 Share Posted December 3, 2007 Dette blir spennende å følge med på. Regner med at du skal bygge den med decaler og alt sammen. Kunne jo blitt en rå gatebil også Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Dette blir spennende å følge med på. Regner med at du skal bygge den med decaler og alt sammen. Kunne jo blitt en rå gatebil også Denne fantes vel også som gatebil, bygget i ca 25 eksemplarer tror jeg og kosta vel 12 millioner pund den gangen den var ny. Synes å huske prisen da de testa den på Top Gear, de sa noe om at det var litt dyrt å bruke denne til handleturen men det måtte jo prøves Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Høiby Posted December 4, 2007 Share Posted December 4, 2007 Dette blir spennende å følge med på. Regner med at du skal bygge den med decaler og alt sammen. Kunne jo blitt en rå gatebil også Denne fantes vel også som gatebil, bygget i ca 25 eksemplarer tror jeg og kosta vel 12 millioner pund den gangen den var ny. Synes å huske prisen da de testa den på Top Gear, de sa noe om at det var litt dyrt å bruke denne til handleturen men det måtte jo prøves tror du bommet med endel millioner på prisen på bilen,var nok heller 1,2millioner pund. http://www.supercars.net/cars/1548.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Pund og kroner, er ikke det mye det samme da ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Komma feil er noe man fort havner på vann og brød for Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Ville mye heller vaert millionaer i £ sterling enn i NOK... Jens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Dette blir spennende å følge med på. Regner med at du skal bygge den med decaler og alt sammen. Kunne jo blitt en rå gatebil også Denne fantes vel også som gatebil, bygget i ca 25 eksemplarer tror jeg og kosta vel 12 millioner pund den gangen den var ny. Synes å huske prisen da de testa den på Top Gear, de sa noe om at det var litt dyrt å bruke denne til handleturen men det måtte jo prøves tror du bommet med endel millioner på prisen på bilen,var nok heller 1,2millioner pund. http://www.supercars.net/cars/1548.html Du har så rett, sikkert husken min som feilet der. Uansett så var det dyrt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Det hadde sikkert vært en god investering. De er sikkert verd enda mer nå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted December 5, 2007 Share Posted December 5, 2007 Det hadde sikkert vært en god investering. De er sikkert verd enda mer nå. Sikkert nok, tror det var en borti Singapore som kjøpte en slik og så ikke fikk den registrert der borte pga at rattet var på feil side. Regner med den kanskje er billig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Hansen Posted January 31, 2008 Author Share Posted January 31, 2008 Siden det ser ut som folket er ferdig med å diskutere gateversjonens pris,begrensninger og tilgjengelighet, så er det gjerne på tide med en oppdatering. Beklager de dårlige bildene, men det er det jeg får til med det kameraet og fotokunnskapene jeg har. Motor og gir med hjuloppheng er stort sett ferdig. Mangler bare noen småting Har også fått på plass noe fotoets på gulvet og sparklet noen synkemerker Karosseriet er klargjort for lakk. Vingen har fått fotoets endeplater istedet for de tjukke plastbitene til Tamiya. Lakkerte den på mandag med dupont baselakk og la standox 2k klarlakk på tirsdag og venter nå på at den skal herde så jeg kan begynne på detaljer og dekaler før en ny omgang med klarlakk. Dette karosseriet er det værste fra Tamiya jeg har vært borti. Det var solid vridd, men jeg regner med at det blir greit når det blir montert. Er ikke imponert over fotoets settet og carbondekalene fra scale motorsport. Etsen er ikke skikkelig utført,så porsche emblemene til motoren er uleselige blant annet.ser ikke ut til å være etset nok. carbondekalene er sprø og går i oppløsning når jeg prøver å plassere de. må nok legge klarlakk på de før bruk. Skal prøve å få lagt ut ny oppdatering i løpet av neste uke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn B. Svendsen Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 BRA start, venter spent på fortsettelsen. Flott modell, fortjener bedre bilder. Decaler er no' dritt, hater decal-arbeid. Blir sjelden suksess når jeg prøver meg på slikt. Decaler er best i små porsjoner. Får vel bygge Porsches testbil i carbon og mye mattsvart lakk, skikkelig rat rod look. Lykke til videre. Porsche-fan og Decal-hater Jørn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Høiby Posted January 31, 2008 Share Posted January 31, 2008 kan hende du har fått noen av de carbon dekalene som var feil produsert,de er omtrent umulig å bruke,da de løser seg opp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted February 1, 2008 Share Posted February 1, 2008 Stilig bil, skal bli fint å se den ferdig.Dekaler, det er terapi det Per Erik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Jeg har gått gjennom noen ark med carbonfiber fra ScaleMotorsport. Det har vært fantastiske å arbeide med. Her er et eksempel på et speil: Det har føyd seg rundt de vanskeligste former ved hjelp av Microscale Set og Sol. Mye Sol forresten. Det må nesten være noe galt med produksjonen av de du har. Kanskje du skulle kontakte produsenten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted February 2, 2008 Share Posted February 2, 2008 Nydelig CF arbeid, jeg får de ikke helt til å jobbe med meg. Litt trening vil vel gjøre jobben kanskje..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Hansen Posted February 2, 2008 Author Share Posted February 2, 2008 De Scale Motorsport decalene jeg har brukt før har ikke vært sånn, så det er nok slik som du sier Stian. Har brukt endel av disse før, men jeg får ikke til det som Knut har gjort med det speilet Så mye tålmodighet tror jeg ikke jeg har, at jeg klarer å jobbe med et lite speil så mye som jeg regner med trengs for å få et slikt resultat. At Knut får det til kom ikke som et sjokk når jeg ser på de byggetrådene hans her på forumet. Utrolig detaljarbeid fra den mannen. Jeg har sendt en mail til Scale Motorsport ang. carbon dekalene, så får jeg se hva de sier. Disse dekalene blir lagt på vent til jeg får en tilbakemelding fra dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Hansen Posted February 24, 2008 Author Share Posted February 24, 2008 Da begynner denne å nærme seg ferdig. Har litt detaljer igjen, men det er ingenting som tilsier at den ikke kommer med til LU. Har vært mye arbeid, men jeg er så langt rimelig godt fornøyd med resultatet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Øøø. det rosa er klart og tydelig med Porschen var litt ut av fokus Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigve Hansen Posted February 24, 2008 Author Share Posted February 24, 2008 Og det værste av alt er at det ikke er rosa men rødt Kameraet mitt er ikke det beste, og fotografen har helt klart potensiale for forbedringer Skal prøve å få tatt noen bedre bilder når den er helt ferdig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted February 24, 2008 Share Posted February 24, 2008 Prøv med stativ,selvutløser og nøytral bakgrunn Skjekk gjerne hvitbalansen mens du er igang Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts