Rune Haugen Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Hei! Har hivd meg på gruppebygget med en tidlig Corsair med såkalt Birdcage-canopy. Denne modellene skal i tillegg ha foldede vinger, så derav den pinlig nøyaktige trådtittelen... Ingen ting å rapportere fra byggeprosessen. Tamiyakvalitet over hele fjøla. Har brukt fotoets fra Eduard i cockpit. Ellers blir det ut av eska. Skal bygge en maskin fra VF-17 "Jolly Rogers" med trefargeskjema fra ca. midt i krigen. Har malt modellen med Tamiya maling, og bleket den litt. Neste blir dekaler. Mvh Rune Quote
Torgeir Eikeland Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Tøft skjema. Nyansene dine forsvinner under blanklakk? Quote
Rune Haugen Posted December 7, 2017 Author Posted December 7, 2017 Skal friske opp bleking/væring etter at jeg får på klarlakk, så håper jeg får tilbake noe av effekten. Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted December 7, 2017 Posted December 7, 2017 Svært bra. Du kan godt bleike enda mer, men det kan du kanskje ordne etter dekalering. Kyrre Quote
Kamran Karimi Posted December 11, 2017 Posted December 11, 2017 Perfekte blåfarger synes jeg, spennende å se hvordan det blir etter klarlakken. Quote
Rune Haugen Posted January 14, 2018 Author Posted January 14, 2018 Hei, da er denne klar for Skala. Mvh Rune Quote
Stein Atle Stenberg Posted January 14, 2018 Posted January 14, 2018 Gratulerer med fuggelen! Ser flott ut Quote
Tommy Myrland Posted January 15, 2018 Posted January 15, 2018 Gratulere med en av årets første ferdigstilte modeller og med første pirat klar. Flott modell med lite å pirke på den der. Mulig at fargeovergangen kanskje vært litt mindre skarpere enkelte plasser sammenlignet med ref bildet, men det er reint flisespikkeri fra min side. Quote
Geir Hogga Posted January 15, 2018 Posted January 15, 2018 Flott fuggel, Rune. Det eneste jeg har å pirke på: Aaaaaaaaltfor lite væring! Quote
Kamran Karimi Posted January 15, 2018 Posted January 15, 2018 Den ble fin til slutt Bra inspirasjon er den også. Personlig synes jeg det var kult med en F4U som ikke er været ihjel, bare for variasjonskyld. Quote
Rune Haugen Posted January 15, 2018 Author Posted January 15, 2018 Takker folkens Denner ikke været ihjel med vilje. Denne er ment å være en av de første i operativ tjeneste, og de opererte fra hangaskip den første tiden. Griseværinga startet når de ble overført til å operere fra land, etter at de fant ut at Corsair ikke egnet seg for hangarskipssoperasjoner. Quote
Guest Espen Andreas Hoff Posted January 15, 2018 Posted January 15, 2018 Flott renslig Piratbygg!! EspenA Quote
Einar Sandvik Posted January 15, 2018 Posted January 15, 2018 Ja, den ser veldig klar ut for Skala 2018. Einar S Quote
Torgeir Eikeland Posted January 16, 2018 Posted January 16, 2018 Pent fuglebrett. Og sjatteringene overlevde (halv)mattlakk. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Recommended Posts