Edward H. Valholm Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 Jens-Roger har nok en gang påtatt seg oppdraget å være hoveddommer. Han trenger meddommere. Legg igjen en beskjed her eller send Jens-Roger en PM direkte hvis du mener du kan bidra. Hilsen Edward Quote
Niclas.A.Gedde Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 jeg regner med at jeg kan ta på meg noen klasser, tror ikke jeg har tid eller mulighet i år til å ta på meg noe mer/under utstillingen, men eventuelt noe i forkant av utstillingen vis det skulle hvere behov. Niclas Quote
Einar Sandvik Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 Jeg kan stille som meddommer. Sjøl har jeg tenkt å delta med propellfly i skala 1:72 og et sjøfartøy i samme skala, og kanskje noe mer på Skala 2015. Einar S Quote
Rune Haugen Posted March 4, 2015 Posted March 4, 2015 Jeg kan stille. Må få litt tid til å se hvilke klasser jeg stiller i selv først Quote
Leif Hviding Posted March 6, 2015 Posted March 6, 2015 Jeg kan også være med, bare et lite forbehold om jeg kommer. mvh Leif Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted March 6, 2015 Posted March 6, 2015 Jeg stiller selvsagt også - så fremt jeg kommer meg av gårde. Quote
Jørgen Tangerud Posted March 6, 2015 Posted March 6, 2015 Jeg kan også dømme. Stiller selv i propell 48, muligens mer. Quote
Kenneth Hallgreen Posted March 6, 2015 Posted March 6, 2015 Jeg har aldri vært dommer tidligere men kan stiller gjerne! Quote
Torgeir Eikeland Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Jeg er med og kan kikke på flyklasser. Stiller som vanlig massivt i propell 1/48, og noe i propell 1/72. Tror jeg har en jet i 1/48 også, og så var det skurtreskeren i 1/32. Quote
Arild Moland Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Jeg er med og kan kikke på flyklasser. Stiller som vanlig massivt i propell 1/48, og noe i propell 1/72. Tror jeg har en jet i 1/48 også, og så var det skurtreskeren i 1/32. Hehe, høres ut som om du diskvalifiserer deg selv fra de fleste flyklassene. Men, du kan jo dømme alt mulig annet. Det er ikke noe krav (snarere en fordel) og ikke kjenne forbildene, da det jo er byggeteknisk som skal vurderes. Utfordringen er vel at du fort sovner om du på se på modeller uten vinger? Arild PS Selv om Skala har rykket nærmere enn før, er det høyst usikkert om jeg kommer. Men om jeg kommer og det passer seg, stepper jeg gjerne inn som dommer. Quote
Torgeir Eikeland Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Hehe, høres ut som om du diskvalifiserer deg selv fra de fleste flyklassene. Men, du kan jo dømme alt mulig annet. Det er ikke noe krav (snarere en fordel) og ikke kjenne forbildene, da det jo er byggeteknisk som skal vurderes. Utfordringen er vel at du fort sovner om du på se på modeller uten vinger? Noe sånt! Å se på bilmodeller er nesten like hardt for meg som å høre på techno, eller EDM som det heter nå for tida. Quote
Gaute Halsaunet Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Hva er du har i mot bilmodeller egentlig? Quote
Guest Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Hva er du har i mot bilmodeller egentlig? svarer bare på venge av meg selv... Men tror du kan sammenligne spørsmålet med: Jeg ser du liker ost? Men du spiser ikke Muggost. HVorfor det? :-) Sånn, tilbake til tema Roy Quote
Edward H. Valholm Posted March 9, 2015 Author Posted March 9, 2015 Si i fra om du kan stille som dommer og vennligst hold resten av kommentarer diskusjoner til det ytterste minimum i denne tråden takk. Quote
Gaute Halsaunet Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Beklager at jeg gikk utenfor hva tråden handler om, jeg synes bare det er synd at det kommer frem negative holdinger av en slik art. Det må gjere skilles ut til en separat tråd eller slettes hvis så skulle være passende. Quote
Einar Sandvik Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Smaken er som baken, den er delt. Sjøl har jeg opplevd som dommer at det å være dommer i klasser man ikke sjøl har prøvd å bygge i, kan være vanskelig, fordi man rett og slett ikke er kjenner de spesielle byggetekniske utfordringene i disse klassene så godt. Einar S Quote
Arild Moland Posted March 9, 2015 Posted March 9, 2015 Utfordrende, men også veldig lærerikt, da man jo ikke settes til å dømme en klasse sammen med andre som heller aldri har bygd noe innafor den aktuelle klassen. Så jeg anbefaler sterkt å tørre å bidra på flere klasser enn de vante og "trygge"! Arild - som har dømt i nesten alt unntatt lastebil Quote
Tommy Myrland Posted March 10, 2015 Posted March 10, 2015 Har vært med en gang tidligere eller var det to?... kan stille hvis d trengs. Tommy Quote
Guest Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Regner med at man IKKE dømmer en klasse Man stiller ut i? Roy Quote
Arild Moland Posted March 11, 2015 Posted March 11, 2015 Selvfølgelig ikke. Man kan koke i hop mange regler om dømming, men dette er vel den viktigste og mest opplagte. Arild Quote
Geir Hogga Posted March 12, 2015 Posted March 12, 2015 Hei, jeg kan gjerne dømme litt. Stiller i 48 flyklassen, jet og propell, samt u-båt og muligens panser. Quote
André Kristoffersen Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 Hei gutter jeg rekker dette selv om det kommer i tidsklemma med våpenmesse i Sveits dagene før (håndvåpen /rifle)... skal være på plass på lørdags formiddag i drosje rett fra flyplass.. jeg vil ikke dømme fly, men noe i bil og det jeg ikke stiller i Quote
Jens Roger Kristoffersen Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 Er på tide å få orden i rekkene. Takk til de som har meldt seg. Jeg har sendt en PM til de som er plukket ut. Om du har meldt interesse og ikke hørt noe, betyr ikke det at du er oversett, men vi prøver et alternativ som ikke krever like mange i år. Jeg har også valgt å overse de tidligste meldingene med "jeg kan dømme, bare jeg klarer å komme" da det er litt vanskelig å basere seg på det. Men nå bør vel de fleste ha gjort seg opp en plan for om de kommer eller ikke. På den annen side, det er alltid noen som faller fra og andre som bare er litt treige med å respondere. Så dersom du virkelig brenner for å delta, gi meg beskjed; first in, first served Mvh JR Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted April 26, 2015 Posted April 26, 2015 Jeg kommer og kan vel da være 1. vara. Quote
Recommended Posts