Gå til innhold
  • Bli medlem

Flygruppebygging SKALA 2013


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har dessverre innsett at den eneste muligheten for å få gjennomført og ferdigstilt en modell er kollektivt press, og sannsynligvis byggetråd på forumet.... dagene er for korte og antallet Luftwaffe-relaterte (for ikke å nevne fy-ordene jobb og familie) er for mange til at jeg gnikker på plast og lærer nye teknikker. Har ikke engang konvertert til Vallejo farger ennå...

 

Så... er det noen som har gode ideer om gruppebygging av fly mot SKALA 2013? Og kanskje ville være interesserte i litt felles plasthåndtering i Oslo eller på nedre Romerike?

 

mvh

Andreas B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttes fuldt ut, gruppebygge "Luftwaffe Far North" vil sansynligvis bidra til at også undertegnede får ferdig noe til neste års SKALA.

Eventuelt så kan gruppebygge "Luftkrigen Norge 1940" være ett særdeles interresant tema - da får man med både Norsk, Britisk og Tysk materiell...

 

Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig var vel planen å lage gruppebygget (som jo folk allerede er i gang med) "Luftwaffe over the far North",  og tanken var vel også at man var inspirert av boka ved samme navn. Men det høres helt greit ut med Luftkrigen over Norge 1940- 1945, det utvider jo mulighetene. Jeg skal gjerne opprette gruppebygget i løpet av kort tid, men lar det drøye litt, slik at flere kan få uttale seg.

Har selv en haug med påtenkte prosjekter som faller inn under dette under temaet, uansett tittel.

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er jo veldig klar for Luftwaffe over the Far North (av relativt selvsagte grunner...). Når det i tillegg er et helt flunkende nytt og vakkert dekalark på gang, med en hel FLOKK av fugler fra den tiden, vet jeg allerede hva jeg gjerne vil bygge...

 

Skal vi kjøre et Luftwaffe over the Far North innledningsvis?

 

Og for de som har helt aversjon mot bjelkekorsmaskiner kan en jo følge opp med 'Dødskjedelige A eller B-skjema maskiner som er helt uniforme og helt uten individuell sjarm' senere?  ;)

 

mvh Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Skal vi kjøre et Luftwaffe over the Far North innledningsvis?

 

Og for de som har helt aversjon mot bjelkekorsmaskiner kan en jo følge opp med 'Dødskjedelige A eller B-skjema maskiner som er helt uniforme og helt uten individuell sjarm' senere?  ;)

 

mvh Andreas

 

Jeg liker ogsaa aa spare det beste til slutt :P

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva årsmøtet vedtok og hva som er "offisielt" er vel likegyldig for hva vi kan inspirere hverandre til på dette rett ut sagt fantastiske forumet.  :thumb:

 

Hehe, selvfølgelig. Uten å skulle starte noen diskusjon rundt dette her, så var jeg litt overrasket over at det ble bestemt et tema, iom at dette har funka bare sånn passe tidligere. Ser frem til mange ferdige modeller fra det fjerne nord :)

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste års tema er "Film og TV-serier". Dette er vedtatt av årsmøtet

 

Men som Torgeir påpeker så er jo det ingen grunn til å la være å sette i gang andre gruppebygg. Da blir det SIG'er og en får lov å stille i både SIG og standardklassene. Så får SIG'ene lage egne premier.

 

Personlig er jeg fremdeles tilhenger av at første gruppebygg med ti ferdige modeller automatisk blir temaklassen, men det var ikke det jeg var interessert i å bruke noe tid på å diskutere på årsmøtet.

 

Hvis vi da opplever å få en eller flere SIG'er som er større enn temaklassen (hvilket nok ikke er helt utenkelig), så er jo det noe vi bør trekke lærdom av. Kanskje jeg skulle starte "SIG kommunistpanser"... :D

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste års tema er "Film og TV-serier". Dette er vedtatt av årsmøtet

 

Men som Torgeir påpeker så er jo det ingen grunn til å la være å sette i gang andre gruppebygg. Da blir det SIG'er og en får lov å stille i både SIG og standardklassene. Så får SIG'ene lage egne premier.

 

Personlig er jeg fremdeles tilhenger av at første gruppebygg med ti ferdige modeller automatisk blir temaklassen,

 

Helst ikke, dersom det skal fortsette å være så firkanta at man ikke kan stille både i SIG/tema og modellens ordinære klasse slik det skjedde med pastabygget i år. Kontrasten til fjorårets velfylte SIG perkelebord var påtagelig. Da var det ikke noe problem å flytte modellene under dømminga, men i år var visst dette veldig vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor det er så om å gjøre å kunne stille med samme modell i to klasser? Er det ikke nok medaljesjanser som det er?

 

Arild :)

Motivet mitt er ikke utelukkende medaljegrådighet. Skala er en liten konkurranse. Hadde jeg, Rune og Andrzej stilt våre italienerbombere i temaklassen, hadde flyklassen de deltok i blitt utradert.

Men altså: dette kan fort bli en typisk post-skala langhalmsdiskusjon om noe som ikke er spesielt viktig. Dette er fremdeles bare en hobby, og jeg vet av egen erfaring hvor lite morsomt det kan være å få kjeft/kritikk fra late besserwissere når man har tatt på seg verv og ansvar  ::).

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.