Ragnar Arntsen Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Hvor er alle panser byggererane. Jeg var der og talte 212 modeller totalt,derav 21 panser. Dette er for dårlig, eller er interessen for panser helt borte? Selv stilte jeg med en 1/6 Tiger I og forventet en masse panser skaller å prate med. De jeg traff var kjempehyggelige, men de kunne/burde vært flere. Jeg inviterte meg selv til neste år, så da håper jeg at vi blir flere. Vil ellers få takke for et hyggelig treff. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Det er nok flere panserbyggere enn det kan se ut til av årets utstilling. Einar S Skap-panserbygger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Som Panzerskalle så føler eg meg absolutt truffet,eg hadde med meg ein modell og den var endatil på hjul. Eg håper på at det skal bli med noko med belter te neste år om enn ikkje like staselig og operativ som din Knut-H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Ja, det var skrint på panserbordet i år, men det var jo få modeller totalt også. For min egen del så har ferdigstillelsestakten de siste åra vært av en slik karakter at det ikke hadde hjulpet noe uansett. Og det er godt du kommer tilbake neste år, Ragnar. Jeg fikk myst såvidt på grom-Tigeren din, men rakk dessverre ikke å prate med deg. Tida flyr så altfor fort når en skal hilse på gamle kjente enn ikke har sett siden i fjor osv. Mye fine detaljer på kjerra di, og en herlig lyd! Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Planlegger å gjøre noe med mitt bidrag til " tungt metall" Selvom fly er det som frister mest... Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Da er "invitasjonen" mottatt så vi skal sørge for å få satt av litt plass til neste år også. Så får vi håpe den får mer selskap. Mvh Jens Roger (som ikke bygger beltedyr) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Hvor er alle panser byggererane. Kan ikke svare for de andre, men jeg var på Gaustablikk og la noen gode, feite svinger i tung vårsnø. Men jeg skulle selvsagt gjerne vært på Skala. Men da antagelig i dioramaklassen. Håper de modellene som var der holdt god kvalitet, da. Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roman Volchenkov Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Jeg jobbet siste helg. Men det var ikke masse panzer i 2011 også... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Bråten Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Hva med et gruppebygg for de som ikke normalt bygger panser? Jeg kunne tenkt meg å prøve, men av frykt for "nagletellermonstere" så har jeg ikke turt å forsøke meg på slikt enda. Gruppebygget, bil- fly- båt og figurbyggere gjør ting de ikke kan (og normalt ikke gidder)! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Gruppebygget, bil- fly- båt og figurbyggere gjør ting de ikke kan (og normalt ikke gidder)! Ikke regn med meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Gruppebygget, bil- fly- båt og figurbyggere gjør ting de ikke kan (og normalt ikke gidder)! Tja! Dersom en vil delta i trekamp eller femkamp, må en bygge noe en ikke kan. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Johansen Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Har en nesten ferdig panzer4 liggende på hylla. Den har sikkert lyst til å delta stakkar Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Thun Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Det var kjempehyggelig å få prata med deg, Ragnar. Selv skulle jeg ha stilt med masse mer, men helga kom flyvende raskere enn noe veldig raskt, og siden overgangen fra skole til jobb tok mye tid for meg, har det vært lite modellbygging det siste året... Men jeg er panzerskalle, så neste år kan du forvente mye kult (dog ikke like kult som ditt)! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Myrland Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Regner meg selv som panserbygger, selv om jeg har bygget mest fly(!) de siste par årene. Skal bidra litt til panserbordet neste år. Å ikke glem svenskene, de har normalt stått for minst halvparten av pansermodellene. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Jeg kunne tenkt meg å prøve, men av frykt for "nagletellermonstere" så har jeg ikke turt å forsøke meg på slikt enda. Jeg tror ikke du skal være så redd for disse nagletellermonstrene. Har et klart inntrykk av at de er en utdøende rase. I alle fall på våre kanter. Nagletellig er for så vidt heller ikke et bedømmingskriterie. Ikke regn med meg. Hva er det som er gult og ganske populært om ganske kort tid? Jo: KYLLING! R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Torgeir, denne her må vel få det til å rykke litt i obskuritetsnerva di? Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Jeg må absolutt si meg enig i at det var alt for lite panser på bordene i år. Men jeg ble inspirert av årets konkurranse, og fikk også handlet meg en liten vogn av Lars. Regner derfor med å stille med minimum en stk. pansret greie i 2013, dersom ikke jobbturnusen kolliderer med Skala, selvsagt. SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Håper det ikke kolliderer da, SAS Det var meget hyggelig å møte deg in person, så vi kan jo ta sikte på å få utfordret hverandre til å stille med minst en stk panzer neste Skala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Henning Engen Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Har stilt med panzer tre gongar gjennom tidene, så kanskje eg kan få til ein til. Har ein Panzer I eg gjerna skulle ha bygga, og så fristar da felt med ein tidleg Pershing. Men ssånn kaos som eg fortsatt har på hobbyrommet, og på loftet mitt, så spørst da om eg klare få bygd så mykje. Må rydda, og dokumentera mykje, fortsatt. Men, denna Hosted on Fotki var rå . Var kun på teiknebrettet når krigen var over, noko Sherman besetningane heilt sikkert var glad for. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alexander Borgersen Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Denne? http://www.cybermodeler.com/hobby/kits/tru/kit_tru_1596.shtml Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Fortunately for allies, the E-100 never made it into production as it would have seriously blunted the Soviet's armored assault on Berlin. Riiiight. Nok et fantastisk nazi papirprosjekt som ikke oppnådde annet enn å bruke opp regnskogen. Jeg er ingen panser-skalle, men jeg lurte litt på tanken bak det store tomme området rundt kanonen. Ser ut som et svært svakt punkt. Hvorfor er den så stor? Hvorfor ikke designe slik at kanonen stikker lenger framover? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Håper det ikke kolliderer da, SAS Det var meget hyggelig å møte deg in person, så vi kan jo ta sikte på å få utfordret hverandre til å stille med minst en stk panzer neste Skala Takk Rune, og ditto! Jeg jobber hver 4. helg, så det er vel bortimot 75% sannsynlig at jeg klarer å komme meg med neste år også. Tar gjerne i mot utfordringen fra Kampfgruppe Haugen SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Thun Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Denne kjøpte jeg fra Lars på lørdagen. Hu hei ka det går! Blitzbygging! Så regn med 1x panzer på Skala 2013. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jan Erik Johansen Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Glimrende! Janse panzerskalle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 23, 2012 Share Posted March 23, 2012 Kommer garantert plastikk-panzer fra Bjølsen også.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts