Gå til innhold
  • Bli medlem

SIG Perkele på SKALA?


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

Følgende spørsmål dukket nå plutselig opp:

 

1. Skal vi sette av bord til SIG Perkele på SKALA?

Jeg håper svaret er ja, for dette ser ut som en rikholdig og spennende SIG med flere enn 1 1/2 ferdig modell som vel pleier å være en slags standard i andre gruppebygg.

 

2. Skal det deles ut en pris?

Hvis "ja" så er dette helt OK med følgende retningslinjer:

-Prisen skal deles ut lørdag kveld sammen med andre spesialpriser.

-Avgjørelsen om hvilken modell som skal få prisen skal ikke belemres det ordinære dommerpanelet. Jeg foreslår at avgjørelsen blir fattet gjennom deltakerdømming internt i gruppen. Alternativt kan en ta tak i det som måtte dukke opp av Finske gjester og få dem til å fatte avgjørelsen. Personlig ville jeg se på dette som en utmerket løsning. :thumb:

Dersom ingen premie er planlagt skal jeg søke styret om midler til innkjøp av en flaske Koskenkorva... :cheers:

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau, med såpass mange modeller i denne gruppen bør/ må det være et eget bord for SIG Perkele.

Men kan de delta i de ordinære klassene, hvis de står på et eget bord?

 

Det burde ikke være noe stort problem, det er i hovedsak fly. Hadde man plassert dette bordet nær flyklassene. Hadde bedømningen kunne skje med et par skjeve blikk over. Dommerene kan jo også flytte litt på de under bedømningen. Eller man kan samle de på et bord etter bedømningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan enkelt løses på følgende måte:

 

Alle modeller tilhørende SIG Perkele registreres under innsjekk med modellnummer og klasse (som også står på modellspesifikasjonen) til den regulære konkurransen. Imidlertid plasseres modellene på et eget "Perkele-bord" som vi prøver å sette i nærheten av de andre klassene. Under bedømmingen kan modellene så flyttes til sine respektive klasser, for så å returneres til Perkele etter bedømming.

 

Men dette er bare et forslag.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan enkelt løses på følgende måte:

 

Alle modeller tilhørende SIG Perkele registreres under innsjekk med modellnummer og klasse (som også står på modellspesifikasjonen) til den regulære konkurransen. Imidlertid plasseres modellene på et eget "Perkele-bord" som vi prøver å sette i nærheten av de andre klassene. Under bedømmingen kan modellene så flyttes til sine respektive klasser, for så å returneres til Perkele etter bedømming.

 

Men dette er bare et forslag.

 

R. :)

 

Høres ut som et bra opplegg :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra opplegg.

Angående Kosken-flaska:

Dere husker vitsen om finnen som veddet på at han kunne drikke ei flaske sprit før han tok for seg ei dame (know what I mean?) og drepte en bjørn?

Etter at han var ferdig med bjørnen sa han: "Nu, jävlar. Var e kvinnan jag ska döda?"

 

Kanskje vi skal nøye oss med å kreve at flaska tømmes lørdag kveld, men at vinneren KAN slippe å drikke alt alene?  :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra opplegg.

Angående Kosken-flaska:

Dere husker vitsen om finnen som veddet på at han kunne drikke ei flaske sprit før han tok for seg ei dame (know what I mean?) og drepte en bjørn?

Etter at han var ferdig med bjørnen sa han: "Nu, jävlar. Var e kvinnan jag ska döda?"

 

Kanskje vi skal nøye oss med å kreve at flaska tømmes lørdag kveld, men at vinneren KAN slippe å drikke alt alene?  :pinch:

 

jeg synes denne var morsom jeg og syntes den fortjente litt respons....

 

Selv ser jeg fram til å se Perkele-modellene på Skala til helga, og det blir spennende å se om SIG Perkele blir et fast innslag i årene som kommer eller om andre tilsvarende spontane gruppebygg får like mye respons som Perkele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som et fornuftig opplegg det Roar.  Blir det et alkoholfritt alternativ i premie?:)

 

Jens

 

Det vet jeg ingenting om. :D Koskenkorva var det første som slo meg. ::)

 

Hvis vinneren ikke liker Koskenkorva, foreslår jeg at flaska deles med de andre deltakerne. Det er vel uansett et godt forslag som også har blitt fremmet av andre.

 

Seriøst: Koskenkorva VAR faktisk det første som slo meg. Hadde selvsagt vært fint med en premie som varer litt lenger og gjør at en minnes seansen i stedet for å få minnene slettet... :pinch: Det burde jo være noe finsk som har med temaet å gjøre, men der har jeg dessverre ingen gode forslag. Kanskje noen i gruppa kan komme opp med noe.

 

Koskenkorva tror jeg vel uansett det får bli siden jeg nå har lansert forslaget selv om jeg skulle måtte ta det fra egen lomme... :D

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Premien diskvalifiserer glatt de under 18 som måtte være aktuelle kandidater da, eller er tanken å gi dem ei flaske før idretten tar dem? (Foreløpig er det kanskje hypotetisk med Perkele-bygg fra mindreårige, men dog.)

 

Arild :)

 

Å dømme etter de ferdige modeller og hvem som har bygget dem så er dette, som du sier, en ren hypotetisk problemstilling... Og selv om det skulle dukke opp deltakere som er under 20 år, er det vel også hypotetisk at de skulle ha noe vinnersjanse når man ser på hva man må konkurrere mot. Men prinsippielt har du et poeng.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg pakket en flaske Koskenkorva, 12 Kosken glass og en dryppematte med Koskenkorva logo i bagasjen klar til høytidlig utdeling.

Da har vi og noe til de under 20 om de skulle klare å vinne.

 

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

 

Vi sender herved en takk til Altia som er produsenten av Koskenkorva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg pakket en flaske Koskenkorva, 12 Kosken glass og en dryppematte med Koskenkorva logo i bagasjen klar til høytidlig utdeling.

Da har vi og noe til de under 20 om de skulle klare å vinne.

 

:cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers: :cheers:

 

Vi sender herved en takk til Altia som er produsenten av Koskenkorva.

 

Se det, ja. Her ordner ting seg! :cheers:

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.