Torgeir Eikeland Posted December 18, 2010 Share Posted December 18, 2010 Jeg er ikke helt perkeleferdig jeg heller. Finnene fikk 25(?) Gloster Gauntlets donert fra Sør-Afrika som de aldri fikk brukt til annet enn trening. Men det er et lekkert fly. Denne her skal ta opp kampen mot Luftflotte Haugen til Skala hadde jeg tenkt. AZ lager noen nydelige sett med riktig detaljrik støp som det gjelder å ikke herpe med rasp og sandpapir. Ting passer heldigvis ganske godt sammen slik at man slipper hærverk. Har kommet til lakking av undersider allerede. Hvis dere lurer på hvorfor jeg ikke har lakka hele vingen er det fordi jeg skal tre en haug med spindelvevtynne tråder gjennom en masse hull jeg har bora. Disse fester jeg med superlim, og så pusser jeg så jevnt jeg bare kan før jeg sluttlakker. Jeg skal gjøre det samme på midtpartiet av toppvingen også. Derfor blir dette en dobbeltdekker hvor toppen og bunnen av vingene lakkes etter at alt annet er gjort. Det KAN gå helt topp, men hvis noe går galt går det veldig galt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 Trist og se at en oppegående mann har havnet ut i et sånt uføre Er det ikke ski løyper å gå der sørpå lenger? Engelsk hangle uglamoriøst strutte vinger har du jo prøvd deg på før med stor suksess........., når får vi se et "pent fly "replikert av "sørlands spiss tunge" .........Du burde alokere dine ressurser inn på jet fronten snart ..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 On the contrary, Mr André. Gauntlet er en flott skapning fra øyriket Den vil definitivt gjøre seg i finske farger. Trodde AZ Models sine sett var så som så, eller har de kommet med nye sett som har blitt bedre? Ser med interesse på prosjektet med å male vinger til slutt. Det er som du sier en viss risiko der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 Ja, dette kan bli interessant. Her er det muligheter for sterke scener og stygge uttrykk, men vi får krysse fingrene for at det går bra. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted December 19, 2010 Author Share Posted December 19, 2010 Takk for det Sandvik. Rune: Når AZ lager nystøp er de i Fine Molds-klassen. Når de reboxer gammel Sword (type Hurricane dukving) finnes det knapt større katastrofe. Andre: jetfly er kjedeeliiiiiiig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted December 19, 2010 Share Posted December 19, 2010 Da er mannen i gang igjen, og bra er det - ser jo veldig fin ut i støpen. Jeg er fortsatt traumatisert etter mitt siste rigge-prosjekt (som nesten er ferdig - men har hatt en laaang pause), men skal likevel prøve å følge med på din nye banebrytende riggeteknikk (skjønt det er vel heller selve malingsprosessen som er banebrytende her, kanskje?). Fremfor alt et stilig fly! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted December 22, 2010 Author Share Posted December 22, 2010 Da har vi fått på plass perkele-looken på myggen fra de dype skoger, og jeg synes det er hyvää . Dette har gått mistenkelig smertefritt så langt, og vi nærmer oss den morsomme delen allerede. Litt vask, mattlakk og tørrbørst nå, så bærst det laus med toppvingehælvett. Men først altså jul. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 Ser bra ut. Løkke tel med toppving og God jul:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 God jul og lykke til videre. Bygget ser riktig så staselig ut så langt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted December 23, 2010 Share Posted December 23, 2010 Er imponert over produktiviteten din Torgeir! Blir spennende å følge videre progresjon! Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted January 16, 2011 Author Share Posted January 16, 2011 Det var et sant helvete å få på toppvingen, men nå er den der. Måtte lime ett og ett stag og la tørke mens den stod i lego-jiggen, og mange stag måtte limes mange ganger fordi de løsna hele tida. Superlim funka dårlig. Prøvde skolelim, endte opp med tamiya-lim på drøyt halvparten. Nå klart for edderkoppvirksomhet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted February 7, 2011 Author Share Posted February 7, 2011 Føkk Perkele. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Å i sava.... den er jo død.. :-( ROy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted February 7, 2011 Author Share Posted February 7, 2011 Øks deilig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Au da! Jeg så for muligheten for sterke scener, men dette ble i sterkeste laget for en sart modellbyggersjel. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Myrland Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Ser at mygga kan være ganske så stor sørpå også, men å kunne avlive dem med øks, det kan ikke vi matche. anger management... hærlig! synd jeg er så kijp, har selv hatt mange lignende muligheter. Tørkestativ i myggskala 1/72 AZ Models Gauntlet RIP.... :'( ... men det betyr at det må erstattes med nytt sett! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted February 7, 2011 Author Share Posted February 7, 2011 ... men det betyr at det må erstattes med nytt sett! Ja, særlig! Jeg er i gang med erstatteren allerede. Hadde merkelig nok noe liggende.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted February 7, 2011 Share Posted February 7, 2011 Trist syn, var det edderkoppvirksomheten som tok knekken på elendigheten ?? Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Auda, triste greier det der - men glad for å lese at du har sisu til å regruppere Jeg formoder at bøddelvirksomheten gav umiddelbar og ønsket tilfredsstillelse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Axe man strikes! Det er slikt flere burde koste på seg når man blir drittlei et prosjekt. Det er ikke noe verre enn å la den modne på skammens hylle Go ahead - knus et kjedelig prosjekt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Way to go man, nå fikk vi litt action preg her og et vist snev av finsk TV teater... Det mangler litt sauna, nakene damer og avkappede fingere samtTorgeir ravende rundt i snøen. Det kommer kanskje i neste tråd... AZ modellene er et såre strev, myk plast og ingen ting passer nesten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Det var muligens ikke AZ Models Olav Duun tenkte på da han skrev i siste bind av Medmenneske-trilogien: "Ondskapen drep du ikkje med øks". Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted February 9, 2011 Author Share Posted February 9, 2011 Jeg formoder at bøddelvirksomheten gav umiddelbar og ønsket tilfredsstillelse Korrekt. Øksedrapet skjedde i affekt etter lang tids overveielse. AZ modellene er et såre strev, myk plast og ingen ting passer nesten. Det meste passa helt fint, men det virker som svært få produsenter er i stand til å lage dobbeltdekkersett der stagene passer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Korrekt. Øksedrapet skjedde i affekt etter lang tids overveielse. Hehe, dersom du etter nøye overveielse befant deg i en affektivt sinnstemning - så var det garantert den rette tingen å gjøre. Veldig glad for at du ikke overveiet dette lengre. Og tenk på alle de som oppfatter tittelen til maleriet "Modellbygger i affekt" (beklageligvis husker jeg ikke navnet på kunstneren) som sterkt ironisk.... how little do they know... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tormod Sørvang Posted February 9, 2011 Share Posted February 9, 2011 Way to go man, nå fikk vi litt action preg her og et vist snev av finsk TV teater... Det mangler litt sauna, nakene damer og avkappede fingere samt Torgeir ravende rundt i snøen. Det kommer kanskje i neste tråd... Det kommer kanskje på SKALA?........ihvertfall den delen at Torgeir raver rundt i snøen..... Det eneste som må beklages er vel all tiden som gikk med på byggingen av flyet..........før affektdrapet...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts