Gå til innhold
  • Bli medlem

Tørkestativ i myggskala 1/72 AZ Models Gauntlet


Torgeir Eikeland

Anbefalte innlegg

fly051.jpg

 

Jeg er ikke helt perkeleferdig jeg heller. Finnene fikk 25(?) Gloster Gauntlets donert fra Sør-Afrika som de aldri fikk brukt til annet enn trening. Men det er et lekkert fly. Denne her skal ta opp kampen mot Luftflotte Haugen til Skala hadde jeg tenkt.

AZ lager noen nydelige sett med riktig detaljrik støp som det gjelder å ikke herpe med rasp og sandpapir.

 

fly050.jpg

Ting passer heldigvis ganske godt sammen slik at man slipper hærverk.

 

fly049.jpg

 

Har kommet til lakking av undersider allerede. Hvis dere lurer på hvorfor jeg ikke har lakka hele vingen er det fordi jeg skal tre en haug med spindelvevtynne tråder gjennom en masse hull jeg har bora. Disse fester jeg med superlim, og så pusser jeg så jevnt jeg bare kan før jeg sluttlakker. Jeg skal gjøre det samme på midtpartiet av toppvingen også. Derfor blir dette en dobbeltdekker hvor toppen og bunnen av vingene lakkes etter at alt annet er gjort. Det KAN gå helt topp, men hvis noe går galt går det veldig galt.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist og se at en oppegående mann har havnet ut i et sånt uføre :o Er det ikke ski løyper å gå der sørpå lenger?  Engelsk hangle uglamoriøst strutte vinger har du jo prøvd deg på før med stor suksess........., når får vi se et "pent fly "replikert av "sørlands spiss tunge" .........Du burde alokere dine ressurser inn på jet fronten snart .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On the contrary, Mr André. Gauntlet er en flott skapning fra øyriket :) Den vil definitivt gjøre seg i finske farger. Trodde AZ Models sine sett var så som så, eller har de kommet med nye sett som har blitt bedre?

 

Ser med interesse på prosjektet med å male vinger til slutt. Det er som du sier en viss risiko der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er mannen i gang igjen, og bra er det - ser jo veldig fin ut i støpen.

Jeg er fortsatt traumatisert etter mitt siste rigge-prosjekt (som nesten er ferdig - men har hatt en laaang pause), men skal likevel prøve å følge med på din nye banebrytende riggeteknikk (skjønt det er vel heller selve malingsprosessen som er banebrytende her, kanskje?).

 

Fremfor alt et stilig fly!

 

:thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

fly058.jpg

 

Det var et sant helvete å få på toppvingen, men nå er den der. Måtte lime ett og ett stag og la tørke mens den stod i lego-jiggen, og mange stag måtte limes mange ganger fordi de løsna hele tida. Superlim funka dårlig. Prøvde skolelim, endte opp med tamiya-lim på drøyt halvparten. Nå klart for edderkoppvirksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ser at mygga kan være ganske så stor sørpå også, men å kunne avlive dem med øks, det kan ikke vi matche.

 

anger management... hærlig! synd jeg er så kijp, har selv hatt mange lignende muligheter.

 

Tørkestativ i myggskala 1/72 AZ Models Gauntlet RIP.... :'(

 

... men det betyr at det må erstattes med nytt sett!  ;):cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg formoder at bøddelvirksomheten gav umiddelbar og ønsket tilfredsstillelse  ;)

Korrekt. Øksedrapet skjedde i affekt etter lang tids overveielse.

 

AZ modellene er et såre strev, myk plast og ingen ting passer nesten.

 

Det meste passa helt fint, men det virker som svært få produsenter er i stand til å lage dobbeltdekkersett der stagene passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Korrekt. Øksedrapet skjedde i affekt etter lang tids overveielse.

 

 

Hehe, dersom du etter nøye overveielse befant deg i en affektivt sinnstemning - så var det garantert den rette tingen å gjøre. Veldig glad for at du ikke overveiet dette lengre.

 

:thumb:

 

Og tenk på alle de som oppfatter tittelen til maleriet "Modellbygger i affekt" (beklageligvis husker jeg ikke navnet på kunstneren) som sterkt ironisk.... how little do they know...

wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Way to go man, nå fikk vi litt action preg her og et vist snev av finsk TV teater... Det mangler litt sauna, nakene damer og avkappede fingere samt Torgeir ravende rundt i snøen. Det kommer kanskje i neste tråd... ;D

 

Det kommer kanskje på SKALA?........ihvertfall den delen at Torgeir raver rundt i snøen..... ;D

 

Det eneste som må beklages er vel all tiden som gikk med på byggingen av flyet..........før affektdrapet......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.