Gå til innhold
  • Bli medlem

Eksnorsk finsk Curtiss Hawk 75A


Einar Sandvik

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Flottings Einar, viste tråden til en gammling som jeg besøker her på "heimen " , han husket Finnlandskrigen og kulden, samt hjelpen fra " som han sier det, der den kom fra....."  sånne mennesker er det viktig å feste sannhets vitner fra, om dem så, satt der i forsvinningsdrakt med utarangerte våpen som ; Nagant og franske håndgranater... I det jeg forlater pleie rommet .....sier han, at det var leit det ikke ble noe mere greie på de amerikanske  jagerflyene og de franske....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott modell, Einar!

 

Jeg har samme settet halvbygget i kjelleren, og det krever litt ekstra jobb å få et bra resultat. Har hatt settet liggende slik i 15 år, så det ikke akkurat høyest på prioriteringslisten... Jeg har et spørsmål angående de avlange forhøyningene under hver vinge, hver med 2x5 hull. Hva er det? Har selv lurt på om de skal være der for en norsk 75A-6, eller om de bør fjernes.

 

Julehilsen fra

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelige tilbakemeldinger, folkens!

 

Jeg har pøsa på litt mer møkk på undersida av flyet i morges, før resten av folket i huset stod opp. Da oppdaga jeg at jeg hadde glemt antennevaiere, så modellen er ikke helt ferdig likevel.

 

Ragnar: Jeg vet ikke hva den "rista" under vingene har som funksjon, og jeg er usikker på om den skal være der på en norsk maskin. Det er vanskelig å si ut i fra bildene. Bombefestene under vingene på de ferdigmonterte norske maskinene på Kjeller våren 1940 ser i alle fall ut til å være fraværende på de finske maskinene.

 

God jul!

Einar S

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel bare slutte meg til de andre, da jeg som " alene oppesitter" nytt ord?, slukker stearinlys og ser at alt er ok i Kongsberg... mens jeg drikker opp den siste Champis slurken, beroliger pus og ser ut i vinternatten....."Hard krig "var det i merkelige redskaper"..... som Iomani sier på svensk TV2 han fløy fransk, ie "Spøkelses Morane" på slutten av krigen.

Dette er bra utført og et slitsomt prosjekt :praise: :praise: flott resultat Einar :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.