Knut Børgesen Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Jeg er allerede i gang. Referanser er lastet ned (Olve sin utmerkede trykksak) og forbilde bestemt. Spit IX mai 1945. Har lenge hatt lyst til å bygge en av maskinene fra hjemkomsten etter krigen. Hannants katalogen er studert, og en del bestillt. Dette blir gøy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 da er spittfire bestillt og klar til flyvning fra Japan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 RAB sin Spitfire med flagg striper, Hasegawa 1/48 med Aeroclub skrogkorreksjon, Eduard, Aires og div resin ligger klar til å hoppe ut av esken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 RAB sin Spitfire med flagg striper, Hasegawa 1/48 med Aeroclub skrogkorreksjon, Eduard, Aires og div resin ligger klar til å hoppe ut av esken. Er det FN-Z du vil bygge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ståle Haug Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Jeg er allerede i gang. Referanser er lastet ned (Olve sin utmerkede trykksak)...... Hva er denne trykksaken? Er det noe jeg burde vite om, i min leting etter et forbilde jeg kan smikke sammen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Vi skal ikke se bort fra at det vanker noen nye dekaler for norske Spitfire snart heller, med litt nose art. Fra en herværende dekalprodusent ..... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Kanskje man må gjøre alvor av den der greske XVI'en man har tenkt på så lenge ... K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Brantenberg Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Hva er denne trykksaken? Er det noe jeg burde vite om, i min leting etter et forbilde jeg kan smikke sammen? Ja, denne bør du ta en titt på. Du finner mer om den her: http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=4824.0 hilsen Kim PS: Det er ikke forresten ikke en trykksak, den er jo ikke trykket Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted March 5, 2009 Author Share Posted March 5, 2009 Vi skal ikke se bort fra at det vanker noen nye dekaler for norske Spitfire snart heller, med litt nose art. Fra en herværende dekalprodusent ..... Nils Oooh, når er snart? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Oooh, når er snart? Det er vanskelig å fortusi slik når man produserer på hobbybasis. Jeg vil anslå i løpet av våren. Meningen er at det skal sammenfalle med utgivelsen av boka til Cato. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Vi skal ikke se bort fra at det vanker noen nye dekaler for norske Spitfire snart heller, med litt nose art. Fra en herværende dekalprodusent ..... Nils Ja det vil vi gjerne ha Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ståle Haug Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Vi skal ikke se bort fra at det vanker noen nye dekaler for norske Spitfire snart heller, med litt nose art. Fra en herværende dekalprodusent ..... Nils Med norske, menes da i Luftforsvarets tjeneste eller i RAFs tjeneste under krigen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Huff, har saa mange prosjekter jeg har lyst til aa gjennomfoere at det kunne nesten blitt avstemning av det og, men ser vel for meg at jeg fortsetter med en Seafire Mk.III konverering fra Special Hobby sin Spitfire Vc - med diverse resin. Alternativet er en Mk.21 konvertering 602 "City of Glasgow" Sqn eller en F.24 fra 80 Sqn paa Kai Tak eller en norsk IXe i overgangsmerking eller en F.XIV fra no.17 Sqn eller FR.18 med Malaya-striper paa nesen... For de resin-avhengige som vil bygge 1:48 skala kan jeg anbefale aa sjekke paa www.ultracast.ca - de har mye snop og servicen er bra. Tar vel en uke fra bestilling til man har delene i postkassa. Det er fullt mulig aa holde seg under tollfrigrensen og:) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Med norske, menes da i Luftforsvarets tjeneste eller i RAFs tjeneste under krigen? Perioden 1941-1942 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Med norske, menes da i Luftforsvarets tjeneste eller i RAFs tjeneste under krigen? Perioden 1941-1942 kJEEEEEEEEEEDELIG OLVE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Hvidsten Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Er det noen som kan anbefale et Mk. IX eller V sett i 1/32? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 For Mk.IX, saa har Pacific Coast Models et relativt bra sett (for aa vaere limited run) som gis ut baade som IXc og IXe. Dekalene er trykket av Cartograf, og du faar flere valgmuligheter - deribant RAB'en i IXe settet. Hasegawa har en Mk.Vb som har vaert med noen aar, og er ikke helt state of the art for aa si det saann. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 kJEEEEEEEEEEDELIG Perioden fram til 1942 finnes det ikke dekaler for. Mens 1943-1945 og etterkrigstiden har jo Bjørnar allerede laget dekaler for. Da er jo valget ganske enkelt. Men du skal selvsagt få slippe å kjøpe dekaler for norske fly ned nose art, ingen tvang.... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Hvidsten Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 For Mk.IX, saa har Pacific Coast Models et relativt bra sett (for aa vaere limited run) som gis ut baade som IXc og IXe. Dekalene er trykket av Cartograf, og du faar flere valgmuligheter - deribant RAB'en i IXe settet. Hasegawa har en Mk.Vb som har vaert med noen aar, og er ikke helt state of the art for aa si det saann. Jens Takk Jens Jeg har titta på Pacific Coast settet og synes det ser (og høres i anmeldelser/fora) bra ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 da er denna på vei til meg fra Japan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Det bildet fikk meg til å undersøke hva jeg har liggende av spitfirebyggesett. Disse fant jeg i skapet, alle i skala 1:72, bortsett fra ICM-byggesettet i 1:48. Det er de to i midten som er mest aktuelle å bygge nå, trur jeg, men kommer det dekaler for 1941-42, så blir jo straks noen av de andre byggesett også veldig aktuelle. I skapa med ferdige spitfirebyggesett, har jeg seks ferdigbygde modeller av spitfire av ulike utgaver, i skala 1:72, derav tre norske. Hvorfor i all verden stemte jeg for spitfire som objekt for neste gruppebygg? Hmmm.............? Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Har Hasegawa og Italeri's niere liggende i 1/72, samt Bjørnars dekaler. Ikke utenkelig at noe av dette flyter opp til overflaten av byggesetthavet litt tidligere enn forventet nå nei... Blir nok temmelig rett ut av eska i så fall. Må øve litt mer på basics innenfor flybygging tror jeg.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Brantenberg Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Perioden fram til 1942 finnes det ikke dekaler for. Mens 1943-1945 og etterkrigstiden har jo Bjørnar allerede laget dekaler for. Da er jo valget ganske enkelt. Det ække så lett når Bjørnar er utsolgt for alle Spitfiredekalene sine hilsen Kim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Det ække så lett når Bjørnar er utsolgt for alle Spitfiredekalene sine Du skaffet deg jo disse da de kom, ikke sant, som alle andre? I visshet om at det var begrenset opplag. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim Brantenberg Posted March 5, 2009 Share Posted March 5, 2009 Jeg har dem, så klart... Kim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts