Gå til innhold
  • Bli medlem

Sv: Tema for flygruppebygg mot LU 2010


Anbefalte innlegg

Huff, har saa mange prosjekter jeg har lyst til aa gjennomfoere at det kunne nesten blitt avstemning av det og, men ser vel for meg at jeg fortsetter med en Seafire Mk.III konverering fra Special Hobby sin Spitfire Vc - med diverse resin.  Alternativet er en Mk.21 konvertering 602 "City of Glasgow" Sqn eller en F.24 fra 80 Sqn paa Kai Tak eller en norsk IXe i overgangsmerking eller en F.XIV fra no.17 Sqn eller FR.18 med Malaya-striper paa nesen...

 

For de resin-avhengige som vil bygge 1:48 skala kan jeg anbefale aa sjekke paa www.ultracast.ca - de har mye snop og servicen er bra.  Tar vel en uke fra bestilling til man har delene i postkassa.  Det er fullt mulig aa holde seg under tollfrigrensen og:)

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Mk.IX, saa har Pacific Coast Models et relativt bra sett (for aa vaere limited run) som gis ut baade som IXc og IXe.  Dekalene er trykket av Cartograf, og du faar flere valgmuligheter - deribant RAB'en i IXe settet.  Hasegawa har en Mk.Vb som har vaert med noen aar, og er ikke helt state of the art for aa si det saann. 

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kJEEEEEEEEEEDELIG

 

Perioden fram til 1942 finnes det ikke dekaler for. Mens 1943-1945 og etterkrigstiden har jo Bjørnar allerede laget dekaler for. Da er jo valget ganske enkelt.

 

Men du skal selvsagt få slippe å kjøpe dekaler for norske fly ned nose art, ingen tvang....  ;)

 

Nils  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Mk.IX, saa har Pacific Coast Models et relativt bra sett (for aa vaere limited run) som gis ut baade som IXc og IXe.  Dekalene er trykket av Cartograf, og du faar flere valgmuligheter - deribant RAB'en i IXe settet.  Hasegawa har en Mk.Vb som har vaert med noen aar, og er ikke helt state of the art for aa si det saann. 

 

Jens

Takk Jens  :) Jeg har titta på Pacific Coast settet og synes det ser (og høres i anmeldelser/fora) bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet fikk meg til å undersøke hva jeg har liggende av spitfirebyggesett. Disse fant jeg i skapet, alle i skala 1:72, bortsett fra ICM-byggesettet i 1:48. Det er de to i midten som er mest aktuelle å bygge nå, trur jeg, men kommer det dekaler for 1941-42, så blir jo straks noen av de andre byggesett også veldig aktuelle.

 

I skapa med ferdige spitfirebyggesett, har jeg seks ferdigbygde modeller av spitfire av ulike utgaver, i skala 1:72, derav tre norske.

 

Hvorfor i all verden stemte jeg for spitfire som objekt for neste gruppebygg? Hmmm.............?   ???

 

Einar S

spitfirebyggesett_001red.jpg.0affcf7871eb8e8ee9a0da2f1b227dac.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.