Gå til innhold
  • Bli medlem

Sv: Tema for flygruppebygg mot LU 2010


Anbefalte innlegg

Det ble trykket opp 200-300 av hvert av de fire arkene. Med nok dekaler til 2-3 modeller på hvert ark skulle det vært mulig å få bygd et par tusen modeller. Så langt tror jeg at jeg har sett to modeller hvor disse dekalene har vært brukt.

 

Nils

Inkludert min '43 FN*L.  :thumb:

 

Dere har ikke sett min AH-T fra Norh Weald i 1943. Min AH-H fra Kjeller i 1951 skrev jeg en artikkel om i Limtuben. Begge har Norsemandekaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selvsagt ikke påstå at at jeg har sett alle modellene hvor Bjørnars dekaler er brukt. Men jeg vil påstå at disse dekalene er meget bra og fortjener å dekorere modeller framfor å ligge i en skuff.

 

Hvis resultatet av avstemminga går til favør av Spitfire, er det en utmerket anledning til å få brukt dem.

 

Nils  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble trykket opp 200-300 av hvert av de fire arkene. Med nok dekaler til 2-3 modeller på hvert ark skulle det vært mulig å få bygd et par tusen modeller. Så langt tror jeg at jeg har sett to modeller hvor disse dekalene har vært brukt.

 

Nils

 

Jeg gikk glipp av disse :( Kan jeg bruke rundeller fra noen av de andre dekalarkene fra Vingtor for å bygge en etterkrigsmaskin?

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg gikk glipp av disse :( Kan jeg bruke rundeller fra noen av de andre dekalarkene fra Vingtor for å bygge en etterkrigsmaskin?

 

 

Du kommer langt medarket for trenings- og kommunikasjonsfly. Der har du både bokstavkoder, serienummer og flykropprundell i riktig størrelse. Også vingerundeller er i riktig størrelse, men disse har ikke den hvite ytterkanten som ble brukt på mørke/kamuflerte overflater. Men det går an å male en hvit running først og sette dekalen oppå.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et alternativ til det Nils beskriver er aa kjoepe en "compass cutter" - da kan du skjaere en sirkel av hvit dekalfilm som du legger paa foerst og saa dekalet oppaa den.

 

Jens

Rune slipper å kjøpe sånt for det har jeg gjort for han.  :shifty:

Og ellers er det vel Cutting Edge eller Aeromaster, samt Model Art, som har utgitt et eget dekalark med hvit og rund bakgrunn.

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.