Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny flymodellgruppebygging til sommeren - avstemming


Arild Moland

Anbefalte innlegg

Det er ingen begrensninger i skala eller i fargeskjemaer/land (dermed diskvalifiseres Olves forslag om Nepalske privatjet i 1/48 skala, men er endret til privatjet generelt).

 

Vi har selvsagt noen enkle regler om selve avstemmingen:

Hvem kan stemme? - Alle kan selvsagt stemme. Dog er det ingen grunn til å stemme hvis man synes alle alternativene er uinteressante og/eller man uansett ikke har planer/ønsker om å være med på gruppebyggingen. Det vil kun være dårlig gjort mot de som tar dette litt seriøst. Det imidlertid lov å reservere seg mot å delta hvis resultatet av avstemmingen blir et tema man ikke føler for å delta i.

Når kan man stemme? - Fristen settes til 1. mai.

 

 

Fristen for selve byggingen settes til 1. september. Om man nylig har startet på en modell som faller inn under temaet kan man selvsagt delta med den. Men det blir ikke like relevant hvis man har en modell som begynner å bli ferdig. Poenget med gruppebygging er nettopp å bygge modeller samtidig.

 

Som en liten gulrot foreslår jeg at vi setter opp en liten premie på kommende LU. Hvordan bedømmingen gjøres, og av hvem, vet jeg ikke ennå. Et forslag er at det gjøres med deltakerdømming blant de som har deltatt på gruppebyggingen.

 

Arild på vegne av Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er avgjørelsen tatt på grunnlag av avstemmingen. Neste flygruppebygging blir dermed

 

Sjøfly

 

Da vil jeg anmode moderator om å opprette en ny delgruppe for dette.

 

Selv har jeg så vidt påbegynt en Ju 52 som jeg skal ha på flottører, så det passer bra for min del (selv om jeg stemte på Spitfire). Kan moderator flytte denne byggetråden over i den nye delgruppen?

 

Ragnar holder jo på med sin Sunderland. Den er jo allerede med i en gruppebyggingstråd. Men vi skal ikke la slike tekniske trivialiteter hindre at den også kan bli med i denne gruppebyggingen.

 

Da er det bare å sette i gang å bygge folkens, og la sjøspruten stå. Gruppebyggingen avsluttes 1. september.

 

Nils  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er Sjøfly-gruppa opprettet. Jeg har flytta Nils' Ju-52 dit, men ingen andre. Ragnars modell er jo med i en annen gruppebyggeseksjon, og den kan ikke ligge begge steder. Men Ragnar får bestemme entydig hvor han vil ha den.

 

Om andre har sjøfly på gang allerede, så gi meg et pip og jeg flytter tråden.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ikke å spore av byggetråden til Trond Olaf hopper jeg elegant over hit.

 

Det har kommet enkelte kritiske utspill om tidsfristen 1. september er i tøffeste laget. Flere av modellene i sjøflybyggengen er av det relativt store og komplekse slaget som tar lang tid å bygge. Min egen modell er nettopp en slik en.

 

Men noe av poenget med gruppebygging er også at man skal ha en frist å bygge mot slik at man blir ferdig. Og at men etter fristens utløp kan begynne på et nytt tema.

 

Derfor foreslår jeg at vi deler opp gruppebyggingen i to faser. For første fase opprettholdes 1. september. Da tar vi opp status. Forhåpentligvis er mange modeller ferdige da. De som er ferdige kan da gyve løs på nytt gruppebyggingstema. De av oss som ikke er ferdig fortsetter videre med fase 2 mot en ny frist som vi bestemmer da. Kanskje noen også trenger en liten pause fra sjøflyet og bygge noe annet en liten stund før vi finner fram flottører igjen.

 

Nils  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naa er jo ikke gruppebygging noe spoersmaal om liv og doed heller da, og blir man ikke ferdig til fristen, saa er det ingen grunn til aa fortvile.  Dessuten bestemmer man selv hvor man vil legge listen.  Aa ha en stram men realistitisk deadline virker motiverende for aa opprettholde fremdrift i prosjektet, og for store prosjekter er det kanskje enda viktigere enn for smaa, enkle.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel litt til å gi seg selv det sparket bak som trengs for å bli ferdig 1. september, om man allerede nå vet at man får en utsettelse. Jeg er litt stemt for å la sjøfly-bygget gå til 1. september og ferdig med det, og de som ikke nådde fristen, får gjøre seg ferdig "på egen hånd". Det eneste måtte være om man skulle utvidet fristen med 1 mnd, da sommeren er ferietid og kanskje byggetørke for mange uansett?

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.