Gå til innhold
  • Bli medlem

Trond Olaf Larsen

IPMS Medlem
  • Innholdsteller

    580
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Personal Information

  • Kjønn
    Undisclosed
  1. JMGT og Battle Axe har gitt ut Renault Caudron i 1/48, begge med finske dekaler. Tror de kun er å få tak i på evilbay nå. Her er en byggeanmeldelse av begge: http://www.internetmodeler.com/1999/october/first-looks/jmgt_c714.htm http://modelingmadness.com/scotts/allies/fr/c714.htm AZmodel har annonsert to sett av denne i 1/48. Trykk på linken og scroll ned til du finner de ca midt på siden. http://www.legatokits.cz/az48.htm Trond Olaf Larsen
  2. Dette er akkurat den metoden CMK har brukt for å "korrigere" Hasegawa Spit`en: http://www.cmkkits.com/res/data/011/001186.jpg?seek=1 Trond Olaf Larsen
  3. Spørs om du ikke kjøpte dekselet til ICM-settet da. Ultracast lager flere sett, noen som passer Hasegawa og noen som passer ICM. Trond Olaf Larsen
  4. Hasegawa har gitt ut en IXe. Trond Olaf Larsen
  5. Hvordan stemmer Aeroclubs skrog med Montforton`s tegninger? Selv om støpen ikke er like "crispy" som Hasegawa-skroget, er det ikke lettere å bare sparkle, pusse ned og risse inn nye panellinjer? Trond Olaf Larsen
  6. Fine bilder, Tor Henning men jeg synes man skal være forsiktig med å legge ut kommentarer som Also, adults sitting in the bar drinking eight in the evening, at a arangement that also the minors are invited, while nothing was done to activitate those, make me sick på en side som din da denne og leses av modellinteresserte utenlands og kan skape et ufortjent dårlig inntrykk av IPMS Norge. Det er mange som har lagt ned særdeles mye frivillig innsats for Landustillingen som det står stor respekt av. Selv om arrangementet var lagt til Olavsgård så betyr ikke det at hotellbaren nødvendigvis var en
  7. Oj, så bra at du har satt igang igjen, Nils. Da må jeg skremme mitt sett frem fra møllposen også...... Trond Olaf Larsen
  8. Det er bare en måte som jeg synes funker når det gjelder å fjerne en så diger resinklump og det er å skrape det ned med et skalpell. Normalt føles det som at det vil ta en evighet men det tar bare en kveld. Jeg har forkastet idèen om å bruke Aires cockpiten. Dels fordi jeg fant ut at "Askeladden" langt fra var sivilisert i cockpiten og dels siden Aires cockpiten hadde en enda større resinklump som stakk ut av åpningen foran og måtte tynnes veldig mye i tillegg til brannveggen. Trond Olaf Larsen
  9. Da har jeg fundert en stund på bagasjeluker. Landfly ble levert med bagasjeluker under skroget slik de er representert på den sivile versjonen samt bagasjedør på høyre utside bak vindusrekka. Sjøfly fikk ikke brukt disse men hadde istedenfor luker i dørken mellom passasjersetene inni flyet. Man kom også til bakre bagasjerom gjennom toalettet. I tillegg hadde man luker i Junkers-flottørerene. Ifølge teksten på denne tegningen ble sjøfly kun levert med de innvendige lukene og ikke de under skroget men siden mange utenlandske fly skiftet mellom land- og sjøkonfigurasjon tror je
  10. Oi...to venstre cowlinger! Ja, ja.....da vet du iallefall at hele høyre side må være åpen. Trond Olaf Larsen
  11. Og dette er i 1/72....... !!! Jeg er særdeles imponert. Blir denne å finne på LU før den havner i monteret så tror jeg jeg havner langt ned på sjøfly-resultatlista....men nå er jo ikke det målet heller da. Trond Olaf Larsen
  12. Dette blir lekkert, Nils. Det er en egen følelse å få limt noen deler sammen slik at det begynner å ta ordentlig form. Trond Olaf Larsen
  13. Da har jeg prøvd å gjøre taket delvis ferdig utvendig. Det skal være en antenne samt en radom på taket men de limer jeg først på når modellen begynner å bli ferdig. Jeg brukte unormalt mange timer på dekselet over MG-skytset med "dryfit", pussing etc og til slutt var det nærmest "flush" med resten av bølgeblikket. Da jeg hadde limt det på fikk jeg den "lure" idèen å holde det på plass med ei pittelita plastskrustikke for at den ikke skulle bevege seg mens limet tørket. Resultatet ble at den bakerste delen skråner litt ned samt at litt lim krøp opp av skjøten og la seg oppå deler av
  14. Mens jeg fortsatt jobber med taket har jeg begynt så smått å arbeide med sidene på flykroppen. Her er det litt mer jobb. Siden "Askeladden" på dette tidspunkt hadde flykroppen til en senere variant av den militære Ju 52 er det noen detaljer som må omarbeides. Revell/Monograms sivile og militære sett leveres begge med luker på venstre side bak inngangsdøra, den sivile med ei lita luke som jeg ikke vet hva ble brukt til mens den militære hadde magasiner til MG i takskyts innenfor disse lukene "Askeladden" hadde ingen av disse lukene. Å pusse disse bort for så å lage nytt bølgebli
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.