Stian Svendsen Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Har blitt litt inspirert av panser gutta og deres Hertzer, hva om vi bil folket gjordet noe av det samme, med deadline LU. Enten et tema, merke, sjanger eller et annet stikkord, som felles gruppebygging og 4 hjul eller mer... Noen som er lystne på det? EDIT: eller epoke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Porsche 911 Olve Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted November 3, 2007 Author Share Posted November 3, 2007 911 eller bare Porsche høres ikke ille ut. Er litt usikker på hva jeg ønsker selv, har mest lyst til å bygge noe mange kan samles om. Men Porsche er absolutte noe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Og alle er ferdige med Ghia'ene i eksisterende bilgruppebygg? Arild Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted November 3, 2007 Author Share Posted November 3, 2007 Og alle er ferdige med Ghia'ene i eksisterende bilgruppebygg? Arild Var redd den skulle komme hehe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Og alle er ferdige med Ghia'ene i eksisterende bilgruppebygg? Arild Au!! Den svei... Min ligger på hylla enda den Men en ny gruppebygging er jo en god ide. Hva med 55-57 Chevy? Revell har jo akkurat gitt ut en ny 55 Bel Air HT også har vi jo MANGE andre sett som kan brukes her også. Her bør skala ikke være et krav da det vi har både 1/16 og 1/12 av objektet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted November 3, 2007 Author Share Posted November 3, 2007 La oss holde oss til 1/24 og 1/25, de ligger så nære at de igrunn er det samme. Det kan jo være artig om vi velger et emne der det blir litt variasjon, litt mer ulik Giha byggingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Im go for Chevy 55-57 et udødelig ikon, fra landet hvor de kan lage bil man ikke glemmer i morgen. Syntes kanskje temaet er litt uorginalt, man rissikerer at folk bare tar med seg gamle slitere. Hadde vært morro med noe mere obskurt så man var tvunnget til å begynne på noe helt nytt, kanskje noe man ikke har bygd før. Øst europeiske biler? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted November 3, 2007 Author Share Posted November 3, 2007 LU er jo mer et mål, men fint om det hadde blitt en klasse / folk tok de med. Men et krav er jo at den er begynt på etter en satt dato. Ikke noe gammelt oppkast. øst europeisk? skeptisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Dette høres spennende ut Stian Det kunne vært artig å se hva man kunne fått til i fellesskap. Siden det ble sagt på SC nå sist at det blir Van som tema neste år så kunne jo kanskje det være en idè ? F.eks VW Transporter ? Ellers så er jo Porsche 911 en bra idè Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted November 3, 2007 Author Share Posted November 3, 2007 Vein Ivar, det med VAN hadde jeg glemt, og om det blir det så kan man jo drøye det til SC så de er ferske til den utstillingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Obskyre ?? Kan jo dele ut resten av mine LS sett Jeg blir med åkke som Hva med noe Japansk ? Pick-Up ? Eller plundre med Heller sett ? Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Dette høres spennende ut Stian Det kunne vært artig å se hva man kunne fått til i fellesskap. Siden det ble sagt på SC nå sist at det blir Van som tema neste år så kunne jo kanskje det være en idè ? F.eks VW Transporter ? Ellers så er jo Porsche 911 en bra idè Nå var det vel NC som hadde Van som tema og ikke SC. men til bake til tema : Porsche Eller Øst europeisk/kinesik (noe som ikke er lagd i USA eller Japan ) kunne jeg ha tengt meg Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Dette høres spennende ut Stian Det kunne vært artig å se hva man kunne fått til i fellesskap. Siden det ble sagt på SC nå sist at det blir Van som tema neste år så kunne jo kanskje det være en idè ? F.eks VW Transporter ? Ellers så er jo Porsche 911 en bra idè Nå var det vel NC som hadde Van som tema og ikke SC. men til bake til tema : Porsche Eller Øst europeisk/kinesik (noe som ikke er lagd i USA eller Japan ) kunne jeg ha tengt meg Niclas Ooopps.... sorry mente NC men skrev visst litt for fort Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 kan også gå for vw type 2 /Transporter. Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 kan også gå for vw type 2 /Transporter. Flere må komme med alternativer/bidrag så vi får holdt en avstemming Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted November 3, 2007 Author Share Posted November 3, 2007 Jeg er veldig klar for Porsche, men alt av Porsche. Forslag: 1. Porsche som fellesbegrep. Om det bare er skallet, det skal se ut som en. Hva slags motor er det samme? 2. Pickup 3. VAN 4. 55-57 Chevy 5. vw type 2 6. Øst europeisk 7. Japansk, kanskje noe som heller mot tuner bil ala RX7, 350Z eller Skyline Da tenker jeg vi har nok å velge i. Jeg setter mine penger på 1. Porsche Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 1. Porsche Niclas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Glenn M. Gundersen Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Tyskerstuk! #5 VW Golf 2 -Glenn Hva med gruppebygging av Tyske biler generellt vw,audi,bmw osv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Porsche 911, da får vi mange med Ikke langt å fly etter referanser. Har hatt noen morrsome kjøreturer i denne Bobbla på steroider. Noe eget ved den da. Har til dags dato ikke eid noen selv. Skulle det bli Porsche så måtte det bli 928 911 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Porsche Leif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Da får vel jeg komme med ønskelista jeg også da Porsche 911, har en 928 underveis i posten også Transporter Type 2 Japse av ett eller annet slag, gjerne Skyline og da uavhengig av årsmodell Ford GT 40 Kunne gjerne tenke meg at det var litt valgfritt om man skulle bygge orginalt eller modifisert Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 Selvfølgelig må det stå helt fritt med felger og motor valg, såvell som farge. Porsche 928 er en av de få bilene i 1:1 som står på ønskelista mi fra Tyskland. Kunne kanskje tenke meg en sein 80 talls Komers 500, da gjerne to dørs. Det må være V8 i alle fall. Ellers så er det ikke så mye som slår rekkeseksern fra BMW sin 600 serie i lyd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted November 3, 2007 Author Share Posted November 3, 2007 Så lenge man ser at skallet er det vi kommer frem til, ta Porsche da. Så lenge det ser at man har brukt et prosche karosseri. Synes ikke en Mustang med Porsche motor er det samme, men gjerne en Porsche med Mustang motor. Om den får widebody eller stort scoop eller rare dekaler, bygd som en rod... Skallet skal man se lett hva det stammer fra. Hey jeg har runna 1K uten å få det med meg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Høiby Posted November 3, 2007 Share Posted November 3, 2007 er med på tyskerbil,har en vw type 2 varebil,som jeg kunne ha tenkt meg å bygge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts