Gå til innhold
  • Bli medlem

[Ferdig] Fairchild PT-26 Cornell --- Einar Sandvik


Anbefalte innlegg

  • Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 1 måned senere...

Little Norway-cornellen har fått påmalt det røde i flaggstripene.

 

Jeg har slitt mye med rora på undersida går inn på undersida av skroget. Der har det vært vanskelig å jevne ut overgangen, men nå er jeg noenlunde i mål med det. De fire rillene jeg satte på under hver vinge har også skapt mye bry, for de har en tendens til å løsne når de pusses.

cornell-underside.jpg.0569520bbf80b96c242e8ae3d5e7a1f7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg holder stadig på litt med cornellene parallelt med andre prosjekt. Propellene ble malt i går kveld. Først hadde propellene fått et strøk Humbrol satin oak. Denne lyse eikefargen malte jeg over på langs med godt uttynna Humbrol matt leather for å etterligne mørkere årer og laminering i propellene. Det ble noen forsøk før jeg ble noenlunde fornøyd med resultatet.

Propellmaling.jpg.42a84362fdf9e951d1414e4e19a84382.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Et problem med cockpitglasset i MPM-settet, er at det strekker seg et stykke forover og utgjør en del av plata foran cockpit, mens den nederste delen av det samme panelet skrår nedover og er støpt som en del av skroget i byggesettet. Denne skjøten er vrien å få glatta over.

 

På det ene bildet er skjøten delvis glatta over og på det nederste er den bortimot glatta over, men det gjenstår litt utfylling av skjøten mot panelet foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Cornellbygginga er nå kommet til detaljeringsstadiet.

 

Under tredje nagle på sidepanelet til motordekselet på venstre side av flyet, stikker det ned et rør som ikke er med i byggesettet. Slik vi ser på dette utsnittet av et bilde av cornell nr. 163. Dessuten stikker det ned et par rør fra åpninga under skroget, men de er knapt synlige på tidlige corneller, slik som på dette bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tredje røret som vi ser i åpninga på undersida av cornellen i Bodø, kan jeg ikke se på noen bilder av norske corneller fra den tida de var i tjeneste i forsvaret, og avstanden mellom de to røra er større på alle de gamle bildene der røra er synlige.

 

Den gule antikorrasjonsfargen i åpninga bør en vel ta til etterretning, derimot.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.