Gå til innhold

Frithjof Ruud

Medlemmer
  • Innholdsteller

    161
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Personal Information

  • Kjønn
    Undisclosed
  1. Sannsynligheten taler vel for at disse flyene kom "rett fra esken" (kassen) til UK. Dvs et skjema bestående av gulmalte "all over", IKKE ble påmalt noen flaggstriper eller andre norske merker, men standard britisk merking. Frithjof
  2. Nedenfor foto av Cornell på Winkleigh sommeren 1945. Foto: Arne Jansen. Frithjof
  3. Confirmed - tallet der roundellen står, sifrene i samme størrelse og stil - men muligens heltrukne siffer. Frithjof
  4. Skal sjekke med vedkommende - men kan event ta litt tid før det er gjort. Frithjof
  5. I Cornell - utgaven til WON Vol 16 no 1 henvises det til manglende Cornellfotoes fra Winkleigh perioden. Jeg har nylig vært så heldig å få se gjennom albumet til en som tjenestegjorde på Winkleigh, og her er det ETT stk Cornell foto som viser følgende. - "Trainer Yellow" all over - Sort antirefleks på motorcowling - Standard RAF flaggstripe på halen - Ingen SYNLIGE roudeller over eller under vingene (men pga fotovinkelen KAN det godt ha vært det) - Ingen synlig roundell på kroppen på HØYRE side - DERIMOT: på den normale roundellposisjonen står nr "265" i sort med STORE karakterer. Sammenlignet med eksempelvis "271" på side 11 i WON Vol 16 no 1, så står "265" i samme posisjon som den norske roundellen, men ingen synlig roundell til høyre for nummeret. Frithjof
  6. Variantene mht merking av PT-26 er mange, men den korte Cornell-tiden i England rett før kapitulasjonen og overføringen til Norge frembrakte unik merking & bemaling på enkelte maskiner som er lite dokumentert. Noen som er interessert i et tips her ? Frithjof
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.