Gå til innhold
  • Bli medlem

[Ferdig] Fairchild PT-26 Cornell --- Einar Sandvik


Anbefalte innlegg

  • Svar 126
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Slik er tilstanden for de to byggesetta for øyeblikket. Det fulgte med to sett lukka hood i PT-26-byggesettet, så jeg har bygd om et PT-19-sett til PT-26. Forøvrig i samsvar med praksis for en del PT-19.

 

Du var kritisk til setene i byggesettet fra MPM i en artikkel i Limtuben.  Jeg har ikke funnet noen setebilder og har prøvd å fotografere interiøret i Cornellen i Bodø, men setene ser ut til å mangle i det flyet. Har du noe bilde av seter i Cornell, Nils?

Cornell_001red.jpg.911215f7ff4bb886ddce2358ebab314d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har planer om et ark med dekaler for Cornell, Harvard, Storch, Oxford og Anson. Alle disse hadde samme type og størrelse på bokstaver og rundeller. Kanskje ikke første ark, men meget snart ...

 

Nils

 

 

Jeg mener, relativt snart. Dvs. sånn rundt til vinteren.

 

 

 

 

Mener du med dette at det kommer et slikt Vingtor-ark i løpet av vinteren...??!! wOOt

Sett meg opp for et par av de er du snill......! :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg fant også et bilde av et sete i en Cornell i samlinga mi av bilder fra luftfartsmuseet i Bodø. Refleks fra blitsen spolerere bildet litt, dessverre, men jeg var nødt til å bruke blits under de rådende lysforholda.

 

Jeg tror jeg beholder setet slik det er i byggesettet. Hvis jeg skyggelegger i kantene rundt setebunnen, vil ingen se at setet i byggesettet er litt for rundt i setebunnkantene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) :)

 

Frithjof, om du sitter inne med en del opplysninger fra Cornellene sin tid i England, så er jeg veldig interesert i å høre mer om dette. Her er jeg ganske blank, og dokumentasjon mottas med stor takk. Dette vil også bli langt ut på Luftkrigsskolens database etter hvert om du tillater det ved en senere anledning.

 

Send meg gjerne en pm.

 

mvh Per Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Cornell - utgaven til WON Vol 16 no 1 henvises det til manglende Cornellfotoes fra Winkleigh perioden. Jeg har nylig vært så heldig å få se gjennom albumet til en som tjenestegjorde på Winkleigh, og her er det ETT stk Cornell foto som viser følgende.

 

- "Trainer Yellow" all over

- Sort antirefleks på motorcowling

- Standard RAF flaggstripe på halen

- Ingen SYNLIGE roudeller over eller under vingene (men pga fotovinkelen KAN det godt ha vært det)

- Ingen synlig roundell på kroppen på HØYRE side - DERIMOT: på den normale roundellposisjonen står nr "265" i sort med STORE karakterer. Sammenlignet med eksempelvis "271" på side 11 i WON Vol 16 no 1, så står "265" i samme posisjon som den norske roundellen, men ingen synlig roundell til høyre for nummeret.

 

Frithjof

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.