Mats Averkvist Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 http://www.flydagen.no/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Der fløy byggesettet til Lars ;D. Klart vi husker den,Mats . Det var en Safir som drev og lekte forrige helg.Regner med at han var på treningstokt . Vampiren bruker og være veldig aktiv i forkant av stevnene der nede,men jeg har ikke sett den i lufta enda nå . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted May 7, 2007 Author Share Posted May 7, 2007 Kan ha vært denne: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Jeg kommer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sissel Janneth Stava Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Neeeei! Hvorfor akkurat 13 mai. Jeg er jo i Oslo området, men skal i konfirmasjon den dagen. Hvilket tulling bestemte 13 mai?? Snufs..! Sissel :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders Nicolaysen Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Neeeei! Hvorfor akkurat 13 mai. Jeg er jo i Oslo området, men skal i konfirmasjon den dagen. Hvilket tulling bestemte 13 mai?? Snufs..! Sissel :'( Kan det ha vært en av flygerne som allerede er konfirmert? Anders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted May 8, 2007 Author Share Posted May 8, 2007 Neeeei! Hvorfor akkurat 13 mai. Jeg er jo i Oslo området, men skal i konfirmasjon den dagen. Hvilket tulling bestemte 13 mai?? Snufs..! Sissel :'( Konfimasjon den 13:e er jo bare tull! Dra på flystevne isteden du Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Er to Safirer over her nå . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Jeg og Håkon Wardrum kommer som representanter for flysamlingen på Gardemoen, og skal ha en stand- der vi blant annet selger enn masse flybyggesett av ymse slag. Vi sees Ta med konfirmanten hit istedet Sissel, sikkert morsommere enn å høre på en masse pinlige sanger og taler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Synes i grunnen det er litt merkelig at Per Einar ikke har lyst til å komme.......... Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Einar Jansen Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 :) Skulle gjerne vært der jeg, men trenger en flybilett tur/retur Bergen. mvh Per Einar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Firkantete parkeringsvakter og dårlig helse gjorde at jeg snudde i porten. Skal folk være sånn bare dem får på seg en vest,og litt å si,kan dem ha flydagen for selv,og stappen opp der dem er høyest når dem peller bær . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Hva skjedde, Vidar ?? Selv kom vi greit inn. Det var rktignok fullt inne på selve flydagsområdet, men vi hadde med standmateriell og fikk lov til å kjøre inn for å lesse av. Og vel innenfor fant vi nok av plasser. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Det var ikke avsatt plasser til sånne som meg der ,var den beskjeden jeg fikk. Litt merkelig,men o.k. Dro hjem og var litt sur,men tenkte at fa.. heller,Mustangen skulle jeg se .Dro da ned igjen,og stod på andre siden ved skolen der. Er ikke på langt nær så sur nå .Var bare litt frustrert med en gang . Arrangementet var kjempeflott det . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Nordve Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Et par bilder fra Kjeller. Dårlig kamera og dårlig fotograf, men det syns da hva det er. Tenker det dukker opp bedre bilder her i løpet av uka:) Sverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Nordve Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 et par til Litt spesielt med en sør-afrikaner på Kjeller kanskje? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Det var ikke avsatt plasser til sånne som meg der ,var den beskjeden jeg fikk. Sånne som deg ?? Jeg traff mange trivelige mennesker på Kjeller jeg !?! Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Sånne som deg ?? Jeg traff mange trivelige mennesker på Kjeller jeg !?! Nils Hehe,klønete skrevet av meg . Det var bilplass det ikke var satt av plass til. Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Leonsen Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Moro å være på Kjeller igjen og se på fly, legger ut noen bilder som jeg tok. Har en gammel zoom som kun fungerer ved liten blenderåpning så kvaliteten på bildene er ikke den helt store... men storinnkjøp av en 400mm zoom er planlagt til høsten... Øyvind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Leonsen Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Noen til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted May 13, 2007 Author Share Posted May 13, 2007 et par til Litt spesielt med en sør-afrikaner på Kjeller kanskje? Den helikoptern er registrert i Kenya da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Håper Sten Arne legger ut noen bilder i kveld.Han tok som vanlig noen helt råbra bilder in flight . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sverre Nordve Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 et par til Litt spesielt med en sør-afrikaner på Kjeller kanskje? Den helikoptern er registrert i Kenya da... Javisst er den det. Og Everett Aviation er et av Øst-Afrikas største på helikopter tjenester. Skjønner ikke hvor jeg har det med Sør-Afrika fra Maskinen er uansett langt hjemmefra, med mindre Helikopterdrift har vært på handletur. De har hentet maskiner litt her og der tidligere vet jeg:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted May 13, 2007 Author Share Posted May 13, 2007 ...og så noen ytterligere... ...i sjangern gamle og sære som jeg liker. Dette er rått! Dette var noe skrot de hadde tauet inn på området: ...og noe gammelt skrot de hadde tauet ut! Den her var ganske ny! ...en opplyftende... ...og en ganske nede... En lekker... En SAAB... Dette er tre ting på en gang... engelsk, 40/50-tall....og alldeles...underbar! Og så slutligen noen premier: Den styggeste: ...den fineste. Det går å si mye om den, men dette er verdens flotteste Tiger Moth!!! Den har fått toppkarakterer. Så mye arbeid som er lagt ned på denne.... blod, svett og kanskje tårer... Og så til sist den vakkreste... Dette er flyet sitt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Da var jeg vel hjemme igjen etter en lang dag som startet kl 0600. I et øsende regnevær dro jeg oppover, det lettet litt og var duskregn på formidagen. Håkon, Lars og meg selv fikk satt opp standen til flysamlingen, rigget opp dvd og flatskjerm hvor vi viste den fabelaktige filmen er "reise i tid" om luftforsvarets forskjellige flytyper. 4 store kolli med byggesett ble satt frem for salg, og de skal jeg si gikk unna som varmt vetterbrød. Det dreide seg om en sammling vi kjøpte inn for en tidsiden, bestående av gamle perler fra Airfix, Heller, Frog, og div andre merker. Mange av settende har nok samleverdi langt utover det vi priset dem som, men dette var saker vi ville bli kvitt og fikk inn noen laken til flysamlingens videre arbeid. Noen av settene fant nye hjem hos kjente IPMS ere som var innom hos oss. Til de som lurer på om noen av settene på bildet, alle settene ble solgt. Syntes det var et lite intimt flystevne hvor spessielt jet maskinene og P-51 kom tett innpå og imponerte med lyd og grasiøsitet. overlater til de med bedre kamera og utsikt enn meg til å dokumentere flygingen, her er en liten stemningsrapport. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts