Rune Haugen Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Siden jeg ligger utsatt til i forbindelse med dømming tror jeg nok det er viktig å ta en liten revisjon av bedømmingsmetoden ved slike ekstraklasser, som da temaklassen er. Jeg synes vel sjøl at kreativitet trumfer over kvalitet. Dette skal jo være et gøy bygg og kanskje en mulighet for de som aldri når heeelt opp i toppen til faktisk å ta med seg en premie. Kanskje god, gammeldags deltakerdømming/publikumsdømming på temaklassen, for så å telle opp antall stemmer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Siden jeg ligger utsatt til i forbindelse med dømming tror jeg nok det er viktig å ta en liten revisjon av bedømmingsmetoden ved slike ekstraklasser, som da temaklassen er. Jeg synes vel sjøl at kreativitet trumfer over kvalitet. Neineinei. Da får vi bare noe rør og folk som klasker sammen ting som ikke finnes på ordentlig, med fullt av silvering og synlige skjøter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 23, 2018 Author Share Posted March 23, 2018 Brannfakkel på brannfakkel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Siden jeg ligger utsatt til i forbindelse med dømming tror jeg nok det er viktig å ta en liten revisjon av bedømmingsmetoden ved slike ekstraklasser, som da temaklassen er. Jeg synes vel sjøl at kreativitet trumfer over kvalitet. Neineinei. Da får vi bare noe rør og folk som klasker sammen ting som ikke finnes på ordentlig, med fullt av silvering og synlige skjøter. Men hva om man sier kvalitet/spirit fordelt f.eks 70/30? Kyrre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Ok, da. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Myrland Posted March 23, 2018 Share Posted March 23, 2018 Enig med Kyrre på siste post, syns kreativiteten må telle en del også. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 24, 2018 Share Posted March 24, 2018 For den som har lyst på scartchbyggeprosjekt så må vel dette være passende til tema neste år: Norskbygget VBK buss som tidligere er eid av Kristiandsund Oppdal Auto og tatt over av Nettbuss Møre ifølge bussen selv og nå med latviske skilter: Det finnes flust med eksempler på dette, og det gjelder ikke bare busser men også lastebiler. Har sett bilder av en tidligere norsk Volvo F10 (eller kanskje F12) i Bolivia med lakkeringen akkurat som den var her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted April 7, 2018 Share Posted April 7, 2018 Norske CF-104 var second hand . Etter å ha blitt faset ut av canada, og stått på lager en stund. Ble de kjøpt pent brukt av Norge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Andreas Hoff Posted April 14, 2018 Share Posted April 14, 2018 Hei, dette må da vel skli rett inn i «Second hand»? Blakk-Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 14, 2018 Share Posted April 14, 2018 Gratulerer med nyervervelsen! Jeg antar det er årsaken til at du skriver at du er blakk. Skal du lage modell av den? Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Espen Andreas Hoff Posted April 15, 2018 Share Posted April 15, 2018 (edited) Nei ikke modell av den Einar. Dette er faktisk et byggesett som startet som aluminiumsplater, nagler og en rull arbeidstegninger for 26år siden og nå har fått en ny og lykkelig eier(second hand?). Litt døll lakk men det kan jeg gjøre noe med?. Så blir det Skala2019 om jeg klarer å få den opp på utstillingsbordet.. EspenA Edited April 15, 2018 by Espen Andreas Hoff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted April 15, 2018 Author Share Posted April 15, 2018 Gratulerer så meget Tigermeister. Du må nok frem med luftpenselen og kjøre på med noen durabelige tigerstriper på denne modellen. Mulig Skala 2019 trenger et litt større lokale om du blir ferdig til da. Husk adekvat chipping og væring. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Hogga Posted April 18, 2018 Share Posted April 18, 2018 Gratulerer, Espen! Men du må jo selvsagt få den omregistrert som LN-TGR. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts