Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til Photobucket?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har i alle år brukt Photobucket til å lagre bilder for visning på forumet. Det har etter hvert blitt nærmest et mareritt pga all popup-reklamen. Photobucket har også annonsert at de skal slutte å støtte "3rd party hosting". Så jeg er på jakt etter et alternativ. Noen som har noen gode forslag?

 

Ragnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt fotobøtta, men har skjønt fra andre media at bilder som er lagt ned der ikke lenger vil vises på fora som dette.

 

Selv har jeg for lenge siden kjøpt meg inn på en nettside hvor jeg kan laste ned og vise både bilder og egne nettsider. Ikke er det dyrt heller. Nettsider er vel som narkotika - først er det gratis, men når du blir avhengig av det så koster det flesk.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser det er mange som går over til Fotki og Fotki selv annonserer jo på denne måten:

 

Photobucket victims wanted!

If you are a victim of the recent price change at Photobucket and if you are affected with their new hotlinking policy, we welcome you to Fotki! We have been supporting hotlinking and taggers for about 20 years. At Fotki you will have the ability to hotlink your media, organize your collections with albums, folders and subfolders and keep full control of your privacy settings.

Fotki also:

- do not have any ads

- do not sell your information to 3rd party services

- have much friendly and competitive membership prices

- have very friendly and helpful human tech support

If you wish to import your media from Photobucket at once, please contact Fotki Customer Support.

Sign Up for 30-Days Free Trial

Learn more about pricing and plans

 

http://www.fotki.com/

 

Selv er jeg i en vurderingsfase, har photobucket men har betalt for dette i en tid da jeg gikk tom for plass og var lei all reklamen så jeg har Plus 20 konto på bøtta og vil dermed (ifølge dem selv iallefall) ha mulgihet til å vise mine bilder på forum (altså 3rd party hosting) fram til slutten av neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trass i litt småknotete prosedyre for å få link til bildene som funker, så er Google Photos fortsatt gratis og greit.

 

Hva skal man nå egentlig med Photobucket, om man ikke kan dele bildene derfra på forum? (Jeg har lest at tredjeparts-deling vil koste hundrevis av dollar i året.)

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som photobucket kjører "pay or get lost" policy.

Det siste halve året har reklamen bare eskalert til det ulidelige ikke bare med pop-ups men med rammer som dekker eller forskyver hele sideinnholdet.

Oppetid og tilgjengelighet har heller ikke vært på topp, i tillegg til stadige endringer i design som etter min mening bare blir mindre og mindre brukervennlig.

De har utsatt meg for så mye usakelig reklame at jeg vurderer det til at det egentlig er de som skylder meg penger ;-)

Så hvis de da også skal begynne å ta betalt for linking så går jeg nok heller for en boycot enn å sponse det jeg har følt har blitt mer og mer en søppelbøtte.

Eller for å si det i tidens ånd:

PHOTOBUCKET IS A DISASTER!

REPEAL AND REPLACE!

WE'RE GONNA HAVE SO MUCH BETTER HOSTING, WITH LESS ADDS.

WE WILL LINK SO MUCH THAT WE GET TIRED OF LINKING!

I HAVE GREAT PICTURES, MY PICTURES ARE THE BEST!

WE'RE GONNA SHOW GREAT PICTURES AGAIN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Er det sånn å forstå at bilder som ligger på tråder i forumet etterhvert vil forsvinne? Er jo litt av poenget at man kan lete opp en gammel tråd..

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn å forstå at bilder som ligger på tråder i forumet etterhvert vil forsvinne? Er jo litt av poenget at man kan lete opp en gammel tråd..

EspenA

De har forsvunnet allerede. Mine bilder er ikke mer - eller - de ligger der, avstengt, men jeg har ikke tenkt å betale photobucket for noe som i realiteten er en dårlig tjeneste.

 

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kikka litt i gamle tråder. Det er blitt så ymse med bildene. Noen av bildene er borte og erstatta av kryss, noen bilder framstår som kryss som en kan klikke på og åpne (eller det tar tid før de vises ordinært) , mens andre bilder er bevart. Det er tydeligvis avhengig av hvilken plattform bildene er henta fra.

 

Bilder som er lagt inn direkte på forumet før september 2007 er borte, mens de som er lagt etter den tid fortsatt vises.

 

Når det gjelder lenker fra trådene i forumet til diverse nettsider, så er det blitt mange dødlenker, eller de viser til noe helt annet enn det de en gang viste til.

 

Sic transit gloria mundi.  :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det sånn å forstå at bilder som ligger på tråder i forumet etterhvert vil forsvinne? Er jo litt av poenget at man kan lete opp en gammel tråd..

EspenA

 

Alle bilder som er linket hit fra Photobucket av folk som ikke har betalt for Photobucket er forsvunnet og vil nå kun vises som et "speedometer" med nåla på 100%.

Bilder jeg (og andre som har en Plus konto) vil være tilgjengelige ut 2018 ifølge photobucket selv.

 

Ser på andre forum at folk har flyttet bildene sine over på andre hoster og går så igjennom sine gamle tråder og oppdaterer linkene, men det er jo selvsagt veldig tidkrevende og langt i fra alle har tid eller lyst til å gjøre noe slikt.

Ut i fra det jeg leser når jeg har søkt litt rundt om dette så ser det ut til at Photobucket mest sansynlig har signert sin egen dødsattest med dette her. Firmaet har også pr i dag svært få ansatte mot hva de hadde for få år siden og en kan jo spekulere i om hele greia blir kjøpt opp av et annet selskap eller noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Tok en rask titt på noen av mine gamle tråder, og der vises faktisk bøtte-bildene fremdeles...er det kanskje noen som har betalt bøtta for meg så de fremdeles kan studere tigerbyggene mine? Torgeir..?!??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bildene kan være cachet lokalt hos Espen, da han sikkert har lest egne tråder før. Ikke sikkert andre ser bildene i samme tråden.

 

Uansett kjedelig dette. Fotobøtta var vel å regne som en markedsleder på området, så hvilket klokt hode hos dem det er som har tenkt at "hey, vi sikrer sikkert inntektene ved å irritere brukerne våre maksimalt", kan man bare lure på. Men det høres jo ut som om det er et synkende skip, og spørsmålet er om de ikke har tatt inn for mye vann til at noen vil finne verdi i å prøve en redningsoperasjon?

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bekrefter at denne virker.

 

Ingen bilder på f.eks. "mini-konk" tråden.

Fulgte linken.

Klikket på "add chrome extention"

Slettet bilde-cache i nettleser.

Alle bilder vises.

 

Ingen god løsning, da hver enkelt bruker må gjøre endringer på sin PC og det er heller ingen garanti for hvor lenge det virker før Photobucket endrer noe og nettleserutvidelsen må oppdateres igjen.

Men det virker, og utvidelsen ber ikke om flere tilganger enn den har bruk for, så den skal være trygg å installere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.