Guest Espen Andreas Hoff Posted January 7, 2017 Share Posted January 7, 2017 Her kommer'n: Det ser ut som et greitt sett, Italeri sitt i 1/72. Har lest at det skal være noen ukorrektheter og tilpasningsproblemer, men for å sitere en som tilsynelatende tror Best-før datoen på plastsettene er av kortere varighet enn på melkekartongen: Bygger denne rett ut av esken for å prøve ut nye teknikker! Kommer kun til å bruke PJ sitt resinsete av MB mk4 og noen fotoetsdeler for å pynte på kontoret. Og lakkjobben blir krevende..veldig krevende! Og oppå den kommer det dekaler? . Tiger-Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted January 7, 2017 Share Posted January 7, 2017 Det blir en krevende dekaljobb. Her er det my som kan krølle seg. Lykke til! Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Jaguar er egentlig ganske lekker, og jeg hadde egentlig lyst til å prøve meg på denne i norsk vinterkamo, det ville ha blitt en utfordrende lakkjobb det! Nåvel, dagen i dag har stort sett gått med til å holde seg fast til Dash'en, men noe bygging har det da blitt. Cockpit rett ut av esken med litt donering fra et irrelevant etsesett. Mk4 setet ble forkastet da det ser ut til at nyere Jag har Mk10 Deler av kroppen er limt og ser ut til å ha grei passform TigerEspen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted January 8, 2017 Share Posted January 8, 2017 Den vinterkamoen var kul! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Den vinterkamoen var kul! Hva venter du på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Mener Jaguar har Mk.9 sete siden Jaguaren er samme generasjon som foerstegenerasjons Harrier. Franske Jaguarer benyttet Mk.4. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Den vinterkamoen var kul! Hva venter du på? Behov for å bygge blåzzzzzelampe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Mener Jaguar har Mk.9 sete siden Jaguaren er samme generasjon som foerstegenerasjons Harrier. Franske Jaguarer benyttet Mk.4. Jens Ahh! Jens Håkon er mere effektivt enn å google, takker for info og får da lese meg opp på mk9. Vet jeg har mk10 i stashet hjemme, får se om det går å modde det da jeg ikke har sett mk9 på super'n. Da skjønner jeg også hvorfor PJ-productions anbefalte mk4 for Jaguar, fransk utgave det da.. Tiger-Espen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted January 9, 2017 Share Posted January 9, 2017 Etter en deilig kveld med innevær i Bodø så er nå skroget klasket sammen. Mye pussing da dette er et modulært bygg med mange smådeler som ikke passer optimalt, men ikke uoverkommelig for tigermesteren? Litt scribing måtte også til, da Italieneren som egentlig hadde jobben tok tidlig helg og skapte en Jaguar uten understellsluker.. Men stort sett et greit sett med noen unøyaktigheter, f.eks har denne kanonløp som er en meter for lange og stikker ut fra kroppen(er nå fjernet). Tigermesteren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Ser bra ut dette Tigermesteren har kontroll ser det ut til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Hva bruker herr Tiger-mesteren til støtte ved scribing? Jeg sliter med å finne et remedium til å styre scriberen min etter. Fikk tips av Kyrre om DYMO-tape en gang i tiden, men slet da med å finne en som jeg syns var stiv nok, da det eneste de hadde i butikkene jeg oppsøkte, var noe tynne, flimsy greier. Er litt lei av at ting skjærer ut, bokstavelig talt. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Bannskap. Mye bannskap!! Og et ørlite spor gjerne gjort av en skalpell evt tamiyascriberen som jeg legger flatt og sporer med. Så har jeg kommet til at Squadrons scriber er best. Må fly nå, kommer mer... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Hele hemmeligheten er å være tålmodig, dvs starte veeldig forsiktig slik at evt feilskjær ikke får gjøre så stor skade. Og mange repetisjoner i sporet før jeg øker presset. Rett redskap er også viktig, skal poste bilder av dugelig og udugelig verktøy i ettermiddag etter jobb. Tigermesteren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Her er favorittscriberne mine, Olfa/Tamiya øverst og Squadron nederst. Baksiden av begge to har en skarp v-form som kan brukes i starten for å få presset inn en begynnende fure som scriberen siden siden kan følge. Ellers bruker jeg av og til tiloversblivne metallrammer fra fotoets til guide for scriberen på krumme plasser. De er greie å bøye slik man vil så de følger profilene, og må ha litt lengde så jeg har noe å holde dem fast i. EspenA Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Takker for svar! Jeg skjønner at jeg må banne mer. Har en scriber fra Trumpeter som jeg syns er god, men har jo ikke prøvd så mye annet, og tør derfor ikke mene noe om denne er mer tilbøyelig til feilskjær enn andre. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Jeg pleier å starte graveringen med en knappenål montert i en "pin vice", og så gå over med scriber på frihånd etterpå for å renske opp linjen. Føler jeg har bedre kontroll da. Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted January 10, 2017 Share Posted January 10, 2017 Takker for gode scribe-triks. Dette er et av de mest nervepirrende elementene i hobbyen, synes jeg. Ellers må jeg komme med en slags innrømmelse. Jeg synes Jaguar er litt kult. Sånn nå er det sagt - kommer aldri til å si det igjen. Kall dette et svakt øyeblikk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Hogga Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Takker for gode scribe-triks. Dette er et av de mest nervepirrende elementene i hobbyen, synes jeg. Ellers må jeg komme med en slags innrømmelse. Jeg synes Jaguar er litt kult. Sånn nå er det sagt - kommer aldri til å si det igjen. Kall dette et svakt øyeblikk. Ikke si det videre, men jeg er enig med deg: Jaguar er et kult fly, og den i vinterkamo fra Nato-øvelser på 80-tallet er noe jeg har lyst til å bygge. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Ikke si det videre, men jeg er enig med deg: Jaguar er et kult fly, og den i vinterkamo fra Nato-øvelser på 80-tallet er noe jeg har lyst til å bygge. Hva venter du på? Jaguar er innenfor og det er ikke overbefolket i TigerMeet GB.. og ja, engelsk vinterkamo i Norge er dritkult? Tigermesteren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Hogga Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Jeg venter på at en Kinaprodusent skal slippe en Jaguar GR 1 i 1/32 skala. Det kan ta sin tid, men den kommer nok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted January 11, 2017 Share Posted January 11, 2017 Espen, det er 27 byggetråder i dette gruppebygget. Da syns jeg du skal konsentrere deg om å mase på dem som allerede har begynt en tråd uten å følge opp, enn å mase på å få oppretta enda flere. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Siden denne tråden er dedikert til min gode venn Torgeir, så vil jeg benytte anledningen til å gi ham en kosetiger som står i stil til hans fascinasjon og dedikering til dette gruppebygget. Italeri sin Jaguar er ganske grei å få sammen, litt sparkel trengs på enkelte plasser, men langt nær så mye som på SH sin F-1. Måtte gå en runde med kanonene, men ingen oppborring av løp her nei! Her var det bare å fjerne de, siden de ikke er synlige i "trauet" de munner ut i. Italeri har selvfølgelig bommet litt, og støpt de der de ikke skal være... Denne begynner også å bevege seg i retning av lakkboksen nå, juu-huu! EspenTigermester Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Dette ser bra ut, Espen. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Looking good! Gleder meg til tigerfarger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Espen Andreas Hoff Posted January 24, 2017 Share Posted January 24, 2017 Looking good! Gleder meg til tigerfarger Eller Jaguarfarger kanskje..? HarryEspen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.