Gå til innhold
  • Bli medlem

FW190 "weisse 19" Herdla


Anbefalte innlegg

Godt nytt byggeår Godtfolk! :D

 

Planlegger denne lille karen her til å bli "Weise 19", fra mitt kjære Herdla!

 

20170106_214100_zpsopjkhzkk.jpg

 

Men inni esken fra Tamiya er det bevæpning jeg ikke har sett på bilder fra Herdla..betyr dette at det ikke var brukt på Herdla? eller kan jeg sette dette på?

 

4dbfa800-b2d0-44b3-9180-ab8458371b58_zpsbtmooak3.jpg

 

77d1c008-9e18-4af0-a8c2-60e4e5484b52_zpsci1atqjq.jpg

 

om ikke for noen annen grunn enn at da ser flyet veldig sinna ut... å det hadde vært litt kult. :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt er jeg kommet på lakkejobben i dag.. Innspill? Please? føler vingene er for lyse og ting liksom ikke stemmer helt....

 

Forbildet:

Fw190-A8-Weisse19_zps2mcu3myk.jpg

 

Slik ser det ut så langt. Føler ikke det er helt på jordet, men fint med litt hjelp før jeg begynner på resten av det som skal gjøres...

 

20170107_172905_zpspn7fwtab.jpg20170107_172905_zpspn7fwtab.jpg

20170107_172929_zps4pr9ezyq.jpg

20170107_172939_zpsiuiy5tz9.jpg

20170107_172950_zpsiyxirwqc.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, i farten kan jeg ikke huske om vi har bilde av hvit 19, men denne kan helt sikkert males med vinterkamo - og hvis den holdt ut helt til slutten av krigen så kan vinterkamoen males over med en eller annen mørk farge og så kan du hive på gult og svart bånd på halen også.

Med vinterkamo vil det være uten annen merking - ikke noe skjold eller noe.

 

A-8 skal bygges med kanoner halvveis ut på vingene, det er den store forskjellen fra en F-8. Det vil si at du må ha korresponderende underpaneler (med bulk og ejector chute). Du skal IKKE ha noen bomber eller greier hengende under, bare senterfeste for droptanken.

 

F-8 var forøvrig faktisk en godt likt maskin, og derfor fløy det noen sånne også på Herdla. Det var først og fremst 20mm i vingerota som gjorde jobben mot mosquito og Beaufighter, så ytterkanonene la bare til vekt. Det samme gjaldt A-3

 

Når det gjelder maling så tror jeg du kan renske litt av den overspraye av mørkegrått over det lyse. Prøv å finnstill sprøyta med RLM76 og så prøver du forsiktig, forsiktig å sprøyte på de lyse områdene med mye overspray (på halen f.eks). Du kan evt spraye gjennom hull i et pappkort slik at du får mer kontroll på oversprayen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! :D

 

De lyse feltene er RLM 76, men blitzen på kamera gjør de hvitere enn de er. Men klarte ikke å holde fingrene unna bygget, så har lakket litt til.

så har tatt noen nye bilder. Uten blitz. Gjorde vingene mørkere. og laget  mørkere felt på halen. Prøvet også å få den lyse "stripen" på siden litt tydeligere frem.

Men føler og at det må gjøres litt lysere felter på halen, for å lage mere kontrast mellom det lyse og mørke.

Men Kompressoren tok seg en alvorlig pause å den vet jeg ikke om blir gangbar igjen...... :doh:...så nå er det natta...

 

Blir ikke noe annet enn drop tanken på buken. Å kanonene blir satt på etter lakking.

Så nå ser den slik ut...

 

20170107_224103_zps9ba4lnlx.jpg

20170107_223313_zpssnnmydp9.jpg

20170107_223240_zpshf8mir6b.jpg

20170107_225031_zpstvpifpvw.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet er det vel vanlig kamo. Noen ble malt svarte, med skarp kant. Men jeg kan ikke huske å sett det på en -8.

Så her skal det være vanlig kamo som er svartna til med eksos.

 

Forøvrig er det ikke lov til å male etter en profil lagt ut på nettet. Da må man heller holde seg til standarden, med egen improvisasjon.  :shifty:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens fremdrift... fikk litt pust ut av kompressoren, men den er lite kompis for tiden. ???

Fått på de store merkene, men 1-tallet er jo 1mm minde enn 9-tallet... på samme dekalarket... :doh:

Litt lys grå vask, bare for å få den litt blankere. Litt putle arbeid gjenstår.. men føler jeg er på rett vei. Biter meg merke i Kyrres ord: "improvisere" og "Altså, i farten kan jeg ikke huske om vi har bilde av hvit 19,"...å finner både trøst om inspirasjon i det!  :thumb:

 

I bakgrunnen står det en krystallvase. Den byttet min Bestefar til seg på kaien i Bremen tidlig på 50-tallet. For 2 kg smør og 1/2 kilo bacon.

 

20170108_124216_zpslpn0gbgu.jpg

20170108_124207_zpsidmyfm8a.jpg

20170108_124224_zps5t8ai3ip.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Mangler bare litt gummi på hjulene nå, så ville jeg iallefall ha vært veldig fornøyd om det var mitt bygg. Bra progresjon og flott justering underveis :thumb:

Tid for Tiger nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.