Rune Haugen Skrevet 8. desember 2016 Skrevet 8. desember 2016 Hei! Mere Far North på gang. Forbilde denne gang er Major Carnagicos G-6 med Mikke Mus på sida. Har kommet så langt: RLM 76 fra Gunze på undersida. Neste blir gult på undersida avvingespisser og cowling. Målet er å få vinterkamo lagt oppå RLM 74/75 - noe a'la dette Her er Mikke og eier (samt bikkja) Mvh Rune Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 8. desember 2016 Skrevet 8. desember 2016 Kult. Spennende å prøve seg på denne vinterkamoen i den skalaen. Synes egentlig kamoen ser litt ulik ut på de to referansebildene. Siter
Rune Haugen Skrevet 9. desember 2016 Forfatter Skrevet 9. desember 2016 Enig i at kamo er ulik. Usikker på om det er samme maskin. Tror ikke det er vinterkamo på den nederste. Siter
Einar Sandvik Skrevet 9. desember 2016 Skrevet 9. desember 2016 Interessant prosjekt. Bildene er neppe tatt på samme tidspunkt. Jeg har også inntrykk av at mye av forskjellen kan skyldes at det er skarpt sollys rett på flyet på det nederste bildet, men ikke på det øverste. Siter
Rune Haugen Skrevet 10. desember 2016 Forfatter Skrevet 10. desember 2016 Grunnkamo malt. Nå er det klart for mottling[emoji4][emoji1303] Mvh [emoji4] Rune Siter
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 12. desember 2016 Skrevet 12. desember 2016 Flotte greier. Jeg ville sagt at det nederste bildet er tatt sommeren 43. Mørk grønn eller grå, med lyse flekker. Kanskje sand? Har sett flere liknende maskiner Siter
Rune Haugen Skrevet 19. desember 2016 Forfatter Skrevet 19. desember 2016 Dekaler påført. I tenkeboksen mht vinterkamo oppå dette igjen. Mvh Rune Siter
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Tror kanskje du har truffet så bra på kamoen at du kanskje likegodt skal la den være sånn. Svært pent. Men synes du det er nok med bare gult under nesa? De hadde ofte gule vingetipper på russerfronten. K Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Pent detta. Men egentlig trodde jeg kamoen var tettere enn dette på disse mikke mus-maskinene? Siter
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Pent detta. Men egentlig trodde jeg kamoen var tettere enn dette på disse mikke mus-maskinene? Her er den i fabrikk-kamo. Det er ikke ytenkelig at Horst fløy med det også. Tror ikke det er kjent hvor mange G-5/6'er han fløy. Når det gjelder F-4 så fløy han i hvert fall 3 med en liten Mikke Mus. G-2 er ukjent antall. Av beule-fly (sen type) hadde han i hvert fall 2 - og så hadde han jo en G-5/AS uten beule som han datt ned i i mai 1944. Siter
Rune Haugen Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Skrevet 20. desember 2016 Tror jeg holder meg til fabrikk-kamo på denne. Testet vinterkamo på en gammel modell med fortynnet lysgrått/hvitt, men feiga litt ut på å begynne å peise på dette. Var ikke helt fornøyd med resultatet Siter
Arild Moland Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Flott fugl! Ultimate har en hvitvask man kan kline oppå og så vaske av så mye man vil av etterpå. Har ikke fått prøvd den selv ennå, men de testene jeg har sett virker lovende. Usikker på hvor bra det vil virke i denne skalaen, da. Arild Siter
Rune Haugen Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Skrevet 20. desember 2016 Flott fugl! Ultimate har en hvitvask man kan kline oppå og så vaske av så mye man vil av etterpå. Har ikke fått prøvd den selv ennå, men de testene jeg har sett virker lovende. Usikker på hvor bra det vil virke i denne skalaen, da. Arild Takker Kanskje jeg bør sjekke ut denne vasken? Hadde vært topp med en vask man kan fjerne. Bruker Flory Models sine leirebaserte vasker, og de er suverene. Han har ikke hvit, bare betonggrå, og det blir for mørkt. Siter
Arild Moland Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Flory Models er sikkert samme greia, da Ultimate også er leirebasert. Da har du i alle fall god erfaring med remediet som sådan! Arild Siter
Rune Haugen Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Skrevet 20. desember 2016 Flory Models er sikkert samme greia, da Ultimate også er leirebasert. Da har du i alle fall god erfaring med remediet som sådan! Arild Oki, da burde jeg faktisk få en bra effekt med den. Takk for tipset Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Tror du skal være god for å dandere vinterkamo rundt øra på Mikke Mus i 1/72, enten du gjør det med leire eller noe annet. Siter
Rune Haugen Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Skrevet 20. desember 2016 Tror du skal være god for å dandere vinterkamo rundt øra på Mikke Mus i 1/72, enten du gjør det med leire eller noe annet. Skulle nok gått, men jeg er lat, livet er for kort og stasjet skal bort Siter
Gjest Espen Andreas Hoff Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Jeg foreslår at du gjør akkurat som du vil med denne Rune. Er så vant med strøkne modeller fra din hånd at jeg er sikker på at du ror inn denne også, vinterkamo eller ei Forøvrig skulle jeg gjerne visst hvordan du får tid til hobbyrommet nå i innspurten, selv har jeg hittil vært altfor opptatt i operasjon vaskebøtte, prosjekt kakebaking og sirkus shopping til å finne stillhet og fred nok til å avlegge hobbyrommet et besøk... EspenA Siter
Rune Haugen Skrevet 20. desember 2016 Forfatter Skrevet 20. desember 2016 Jeg foreslår at du gjør akkurat som du vil med denne Rune. Er så vant med strøkne modeller fra din hånd at jeg er sikker på at du ror inn denne også, vinterkamo eller ei Forøvrig skulle jeg gjerne visst hvordan du får tid til hobbyrommet nå i innspurten, selv har jeg hittil vært altfor opptatt i operasjon vaskebøtte, prosjekt kakebaking og sirkus shopping til å finne stillhet og fred nok til å avlegge hobbyrommet et besøk... EspenA Time will sjåvv, som de sier Jeg har fått gjort en god del av denne julestria fra før, så jeg er sånn rimelig i rute. Det krymper også på kjøreoppdragene på kidsa til diverse treninger, så da blir det frigjort en time nå, og en time da. Mye kan gjøres innimellom slaga Siter
Stein Atle Stenberg Skrevet 20. desember 2016 Skrevet 20. desember 2016 Fin-fin denne også, Rune. Som vanlig, kan man vel si med relativ stor grad av trygghet. Siter
Rune Haugen Skrevet 21. desember 2016 Forfatter Skrevet 21. desember 2016 Montering på gang. Samlebåndsprinsippet følges Sent from my iPhone using Tapatalk Pro Siter
Geir Hogga Skrevet 22. desember 2016 Skrevet 22. desember 2016 Irriterende effektiv. Hm,har du fått litt silvering på den til høyre? Siter
Rune Haugen Skrevet 22. desember 2016 Forfatter Skrevet 22. desember 2016 Irriterende effektiv. Hm,har du fått litt silvering på den til høyre? Takk Det er ikke silvering, men dekalene jeg har brukt er sinnsykt blanke (det er Techmod). For å være sikker skal jeg gå over med litt dekalvæske, så får jeg dommen når jeg tar siste strøket med klarlakk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.