Rune Haugen Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Hei! Har jobbet litt med en Perkelemodell i det siste. Forbildet er den eneste finskproduserte jageren fra WW2 - altså finsk heimbrent Myrsky - som betyr Storm, var bygd hovedsaklig av tre over en rørramme av stål. Motoren var en Twin Wasp av amerikansk opprinnelse, kjøpt fra tyske krigsbyttelagre. Les mer om Myrsky her: https://en.m.wikipedia.org/wiki/VL_Myrsky Byggesettet er veldig bra etter Special Hobby-standard. Ikke noen nevneverdige utfordinger underveis. Har malt modellen med Gunze og Tamiyamaling. Eikelands blandeformel for grønnfargen fungerte særdeles bra Sånn ser den ut før dekaler: Og sånn med dekaler: Satser på å få den ferdig til Skala Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Fint så langt. Du har en fair sjanse til å bli ferdig til Skala, ser det ut til. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reidar Berg Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Kult forbilde i kule farger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Det må jeg si, du holder virkelig produksjonen oppe. Bør jo rekke å få denne ferdig til Skala. Snodig fly og pen utførelse SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 26, 2016 Share Posted April 26, 2016 Usannsynlig tøft! Jeg holder ut i påvente av en 1/48-versjon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Myrland Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Snakk om effektivitet! Hvordan var settet å jobbe med? Ser at du har fått til fine skjøter. Har aldri bygget 1/72 sett fra SH, men på de 1/48 settene mine har alt vært skjevt og skakt. Krevde det mye plastsløyd og putty? Tviler på om jeg kommer til ferdigstille Fokkeren min til SKALA, mistet motet pga. av tilpassing av vingene (litt for korte deler og noe Warp) Tommy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted April 27, 2016 Share Posted April 27, 2016 Tviler på om jeg kommer til ferdigstille Fokkeren min til SKALA, mistet motet pga. av tilpassing av vingene (litt for korte deler og noe Warp) Ka farsken? Du har da vist sisu tidligere? Trodde det settet var helt OK, men jeg finner vel ut av det når jeg bygger sjøl det jeg har liggende. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted April 27, 2016 Author Share Posted April 27, 2016 Dette settet krevde minimalt med putty. Brukte litt på vingerøtter, men ellers mindre enn et typisk sett. Tror jeg brukte under en halvtime med pussing på denne. Ikke la deg skremme av SH-sett med noen lyter. Det bygger karakter Kjør på med Fokker! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted May 22, 2016 Author Share Posted May 22, 2016 Da er den finske heimbrenten ferdig. Får man ikke til å reise til Skala, må man bygge mer til neste Skala Alle kommentarer mottas med takk Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted May 22, 2016 Share Posted May 22, 2016 Stiiilig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted May 22, 2016 Share Posted May 22, 2016 Ditt selskap var dypt savnet på Skala, men godt å se at du finner gode alternativer. Flyet ser strålende ut, intet mer å si. Gratulerer med ferdigstillelsen SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted May 22, 2016 Share Posted May 22, 2016 Artig sak. Men det var litt mye skygge på bildene synes jeg. Du kan gjerne ta noen flere hvis du gidder... Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted May 22, 2016 Share Posted May 22, 2016 Ser helt OK ut. Bra du fikk brukt helga til noe fornuftig du også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Fin modell! Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Flott modell Rune. Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geir Hogga Posted May 23, 2016 Share Posted May 23, 2016 Lekkert! Nå har vel du to modellfrie år på rad når det gjelder Skala, så jeg antar at du kommer til å tapetsere enkelte klasser neste år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted May 23, 2016 Author Share Posted May 23, 2016 Skal nok ta med en del når jeg først kommer Takker for kommentarer folkens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts