Gå til innhold
  • Bli medlem

Finsk heimbrent - VL Myrsky II (Special Hobby 1/72)


Rune Haugen

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har jobbet litt med en Perkelemodell i det siste. Forbildet er den eneste finskproduserte jageren fra WW2 - altså finsk heimbrent :)

 

c41b334cecacef315b35031eb28bbe8f.jpg

 

38ebaa8e3d48ea9d148da3be81ca8b39.jpg

 

Myrsky - som betyr Storm, var bygd hovedsaklig av tre over en rørramme av stål. Motoren var en Twin Wasp av amerikansk opprinnelse, kjøpt fra tyske krigsbyttelagre. Les mer om Myrsky her:

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/VL_Myrsky

 

Byggesettet er veldig bra etter Special Hobby-standard. Ikke noen nevneverdige utfordinger underveis. Har malt modellen med Gunze og Tamiyamaling. Eikelands blandeformel for grønnfargen fungerte særdeles bra :) Sånn ser den ut før dekaler:

 

3a153dbe8621201bf6fb2061fa78217b.jpg

 

Og sånn med dekaler:

 

ec0b2fbdd509aa2fca92a2139996f77c.jpg

 

Satser på å få den ferdig til Skala :)

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om effektivitet!

Hvordan var settet å jobbe med? Ser at du har fått til fine skjøter.  :thumb:

 

Har aldri bygget 1/72 sett fra SH, men på de 1/48 settene mine har alt vært skjevt og skakt. Krevde det mye plastsløyd og putty?

Tviler på om jeg kommer til ferdigstille Fokkeren min til SKALA, mistet motet pga. av tilpassing av vingene (litt for korte deler og noe Warp)

 

Tommy  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.