Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva medfører det at vi ikke skal være i Søylehallen


Henrik Melvold

Anbefalte innlegg

Roar skrev i en annen post at "Vi skal i år IKKE være i Søylesalen da denne brukes til andre ting. Vi får avdelt en område i hovedhallen som tilsvarer det vi hadde i Søylesalen. Foredrag vil finne sted i konferanserom". Nå er den posten låst, men det omgår jeg smidig ved å bare starte en ny tråd.

 

Hva betyr dette i prakis?

Er det delt av med vegger eller lignende mot antikkmessa, blir det sittegrupper og servering i "avlukket" i den store hallen slik som vi hadde det i søylehallen?

 

Henrik

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Smallsize

Hallo dette var Ny info

 

Her tror jeg intimiteten vi hadde nede  blir borte, dette er nye kriterier ,som sponsor er jeg ikke informert.Nå bør styret informere bedre.

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roar og Letohallen er i dialog om eksakt hvordan dette skal løses. Styret jobber i tillegg med alt annet som skal ordnes til Skala, så det informeres fortløpende, når ting er avklart. Det er selvfølgelig utfordringer når denne situasjonen oppsto, men vi må gjøre det beste ut av det, da det ikke er enkelt å skaffe andre lokaliteter på kort varsel til samme pris og beliggenhet.

 

Janse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir IKKE en del av antikkmessa.

 

Grunnen til at det ikke er blitt informert om dette tidligere er at det er ganske ny informasjon. Det har vært litt att og fram med dette. For en god stund siden fikk vi vite at Søylesalen er opptatt til andre formål den helgen. Så like etter det fikk vi kontrabeskjed om at vi likevel skulle være i Søylesalen. For igjen, ganske nylig, å få beskjed om at Søylesalen likevel skulle brukes til det opprinnelige formålet. Opplæringsformål var det de kalte det. Jeg vet ikke helt hva det innebærer, men det er heller ikke vår bussiness. Jeg har også forstått det slik at dette er kun for i år.

 

I praksis blir vi nesten helt avgrenset fra Antikkmessa. Vi får egen inngang. Hvorvidt det er med harde eller myke vegger får jo være ett fett. Vi får også en inngang fra kioskområdet på antikkmessa. Denne inngangen legges sånn at den kan dekkes av samme personell fra oss som tar hovedinngangen. Sånn at vi kan ta billettpenger av de fra Antikkmessa som vil inn til oss. Andre veien gjelder at vi kan benytte kioskområdet og de av oss som vil videre inn på antikkmessa kan kjøpe billetter til det av vårt personell ved inngangen. Vi får et antall Antikkmessebilletter som vi kan selge til våre. Vi ser om vi kan få til en slags rabbattordning på det siden folka fra Antikkmessa får litt rabatt hos oss.

 

Ellers er det vel å si at erfaringsmessig er flyten av folk fra Antikkmessa og til oss langt større enn andre veien.

 

Håper dette var oppklarende. Poster samme innlegg i Tid og Sted tråden.

 

Økonomisk sett så tror jeg helst at Letohallen taper på denne ordningen. De får mindre plass å leie ut til Antikkmessa og vi får gratis konferanserom til foredragene. Så det har nok ingenting å gjøre med at vi legger igjen for lite penger.

 

Beklager at det ikke ble informert bedre i den andre tråden med en gang.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Stian:

 

Jeg ser ikke helt problemet, vi får egen inngang, det blir delt av med vegg fra andre arrangement.

Slik jeg forsto det får vi egen "sosial" området, samt at vi er i nærhet til hovedserveringsstedet. I og med at vi kjøper drikke i lokalene, kan vi jo det med oss på tvers av rommene vi bruker til utstillingen.

 

 

Som moderator:

 

Styret har klart fortalt oss at vi får egen inngang og det blir satt opp vegg. Samtidig har Smallsize sagt at de ikke kommer i år, noe folk reagerer på. Denne tråde er ikke for å diskutere Smallsize sitt nærvær, men å få klarhet i hva rombytte betyr for oss.

De som ønsker å ytre mening om Smallsize sitt valg kan gjøre dette på PM til Lars Borge, epost via deres hjemmeside, eller telefon. Om det kommer mer snakk om Smallsize sitt valg, så vil tråden bli stengt og innlegget slettet, samt en advarsel! Nye tråder om samme emne, vil og bli stengt.

 

Hold dere til tema!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ønsker å ytre mening om Smallsize sitt valg kan gjøre dette på PM til Lars Borge, epost via deres hjemmeside, eller telefon. Om det kommer mer snakk om Smallsize sitt valg, så vil tråden bli stengt og innlegget slettet, samt en advarsel! Nye tråder om samme emne, vil og bli stengt.

Hold dere til tema!

Jaha? For første gang har vi altså et tema som det er helt forbudt å snakke om, men som likevel ikke har noe med hverken religion eller politikk å gjøre. Det er temmelig spesielt, selv om jeg nok kan forstå hvorfor man vil ha ro rundt dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lokalet blir stengt kl. 1800, men det vil bli anledning for dommere å komme inn igjen/bli igjen dersom dette er et behov.

 

Så, nok en gang:

 

VI FÅR EGEN INNGANG OG VI BEHØVER IKKE GÅ GJENNOM ANTIKKMESSA!!!

 

Hvor vanskelig er dette egentlig å få med seg?

 

Det vil også bli anledning for folk fra Antikkmessa å, kontrollert, ta seg fra Antikkmessa og inn til oss dersom det er noen av dem som føler behov for det. Dette er antakelig kun en fordel for oss.

 

R. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torgeir:

 

Jeg kan se at jeg er noe spissformulert her, og det hele handler om å stoppe en situasjon før det tar av. Meninger har kommet frem, og det i en tråd som ble opprettet for å få klarhet i andre ting.

Jeg sier ikke dette for å beskytte Smallsize, men for at det ikke skal oppstå unødige "uvennskap", ting blir ofte satt på spissen når det er ferskt og det bruser litt i blodet.

 

Det er nok en fin linje når det blir ubehag og ikke bare vennelig mente "tips", muligens har jeg tatt grep for tidlig, men heller det enn at vi går over streken.

 

Da er det bedre at styret og Smallsize snakker sammen og ikke minst at Smallsize/Styret kommer med en egen uttalelse i en egen tråd, også skal det heller få lov til å gå litt lenger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er en besynderlig merkelig forsamling...

Ingen er fornøyd med tingenes tilstand, men allikevel er alle negative til den minste endring.

Alle vet godt hva som må gjøres og hvordan, men ingen har tid eller stort nok ønske til å få det gjennomført.

Hvert år får vi det til å høres ut som om årets forestående arrangement vil bli en katastrofal nedtur.

Allikevel, hvert år når vi på søndag ettermiddag drar hver til vårt, har samtlige jeg snakker med sagt som OL presidenten alltid sier på avslutningsdagen; "the best event ever..."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.