Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt bilgruppebygg: Transporter


Anbefalte innlegg

Har snakket en del med Oddbjørn om å starte gruppebygg for Transporter. Synes selv dette er på tide nå da Skal er over og jeg har flere ubygde sett liggende og trenger en god grunn til å starte på noen av dem.

Altså, Transporter da gjerne kalt VW foran. Hasegawa har jo splitt-window Type 2 i panel, pickup og Samba buss utgave og Revell har et eldre sett som også kommer i panelutgaver samt samba versjon. Den tidligste av disse var jo Samba utgaven som kom ut i 1958. Revell AG ga ut en meget fin Samba i 2009 med omtrent samme konstruksjon som den gamle fra 58 men vesentlig bedre detaljert. Så har vi jo Revell sin fantastiske T3/T25/Vanagon/Camper/Transporter/Caravelle som er av den tredje generasjonen VW buss. Settet kom først i 82 og var modelert etter en 1980 modell. Altså er den luftkjølt ;D Denne har jo kommet ut i mange forskjellige utgaver oppigjennom årene og jeg har selv fire stykk ubygde....

Den andre generasjonen VW buss var jo Bay-window versjonen som kom i 68, den finnes det noen relativt dårlige resinsett av samt en nydelig Die-cast fra Welly som kom i fjor. Foreslår derfor at det skal være lov å ta utgangspunkt i denne Die-cast modellen også, da den har stort potensiale.

Nå er jo ikke dette noe jeg lufter interrese for da vi uansett kommer til å bygge dette begge to men vil prøve å værve flere til å bli med. Det er jo flere på dette forumet som har en eller annen personlig kobling til disse bilene og et gruppebygg på dette burde jo få noen andre til å finne fram plast og lim også.

Jeg synes vi begynner nå og fullfører til Skala 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja den kan også godtas og jeg foreslår at vi også godtar andre biler som er innen samme kategori og som er litt spesielle. Esci sin Ford Transit er såppas sjelden å se bygd i dag at denne bør få lov å være med bare for å se om noen bygger en. Mulig det er noen andre biler som også kan få lov til å være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Transporter og ingen delivery/stasjonsvogn og så enkelt er det ;)

Å selge mine modeller er vanskeligere enn å selge familiejuvelene så det blir tøft for meg å kvitte meg med en av settene. Derimot finnes det jo en del tilsalgs på Ebay da Revell gjeutga camperversjonen nå i vinter og på nettsidene til Trønderfrim står den også til salgs for 210 kroner  :)

http://www.tronderfrim.no/productview/20252058/

Hadde vært kjekt å få laget en underavdeling til dette gruppebygge, noen moderatorer som vil være snille å fikse den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaute, jeg sier det samme her som jeg har sagt til dem som sysler med planer i kjølvannet av SIG Perkele, nemlig at det ikke opprettes nye offisielle gruppebygg før et tilstrekkelig antall byggere faktisk er i gang med å bygge.

 

Jeg er neppe den eneste som er lei av å se steindaue gruppebyggseksjoner, så fra nå blir det litt andre boller.  ;)

 

Så det er bare å sette i gang og bygge, og det temaet som klarer å få mest oppslutning, får gruppebyggstatus.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en caravelle allerede under bygging, kanskje en god anledning til å prøve å få den ferdig?

 

Pluss at jeg har 3-4 planer for den ene -67 splitt'n jeg har. Kanskje jeg skulle prøve å få den også ferdig til skala 2012?

 

Om jeg klarer disse to så har jeg bare 5 prosjekter samtidig? Det går vel bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får sette i gang Mats :thumb:

Ronny: var fatisk ikke væring jeg tenkte på, mere det at det er alt for mye bling-bling felger og kjedelige biler som man aldri har sett på veien her i Norge. Væring er dog noe som også bør være der, men da i moderate mengder slik som på en ordinær bil godt vedlikeholdt bruksbil. Er vel bare meg som er sær men jeg foretrekker alltid orginale stålfelger og kapsler fremfor store stygge (og dyre) lettmetall felger med gummistrikk dekk :D

Tror nok at jeg kommer til å bygge Transporter/Caravelle slik vi så dem på veiene her i Norge for 20 år siden (ja det er T3 jeg snakker om) før de ble vanlige som russebiler og før alle var bortrusta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vert artig og delta. Har en sambabuss i tankene. Har imidlertid dårlig erfaring med gruppebygg. Står en Mercedes Actros på skammens hylle som skulle ha vert ferdig i August 200?. Vil ikke svi fingrene en gang til, så jeg legger ikke ut noe før jeg eventuelt vet at jeg blir ferdig. Får tenke meg om en stund før jeg bestemmer meg. Skal bli fint og følge denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut at du er interesert Stein, har selv litt dårlig erfaring med gruppebygg her på IPMS forumet men det ser jo ut til å funke utmerket på andre forum så det skulle vel i teorien funke her også. Kanskje vi skal kalle det noe annet, SIG Perkele ble jo en suksess så kanskje det funker for Transporter også, eventuelt CBP som på ScaleAuto forumet (CBP=Community Build Project).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kanskje man skulle prøvd å få ferdig Revelltransportern i 60-talls "Syretripp"-customstil? Eller Splitt-kombi ambulansen? Eller omsider få bygd en skikkelig hippie-container? Eller russebil? Eller........? wOOt

 

Ja er lenge siden du jobbet på den ambulansen nå, hadde vært tøft å du bygget ferdig den da jeg selv har en ambulanse på byggebordet (dog eldre....) også som kunne gjort seg fint ved siden av din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en idè om å få til noe litt utenom det vanlige men er litt usikker på om det skulle blitt en pick-up eller kassevogn, idè'n passer på begge :shifty:. Kanskje jeg også kunne hengt meg på etterhvert :)

 

Svein Ivar :)

 

 

 

Så lenge det er VW så går det jo greit, bare hiv deg på du. Skal nok selv begynne med en Transporter så fort jeg er ferdig med mitt nåværende prosjekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en idè om å få til noe litt utenom det vanlige men er litt usikker på om det skulle blitt en pick-up eller kassevogn, idè'n passer på begge :shifty:. Kanskje jeg også kunne hengt meg på etterhvert :)

 

Svein Ivar :)

 

 

 

Så lenge det er VW så går det jo greit, bare hiv deg på du. Skal nok selv begynne med en Transporter så fort jeg er ferdig med mitt nåværende prosjekt :)

 

Den blir T2 bassert  :shifty:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.