Jump to content

DET ER POKKER PÅ TIDE

Kosti Eriksen

Recommended Posts

at noen lager et jetfly i Pärkele-gruppebygget. Makan! Det eneste dere propellhuer klarer å klistre sammen er stempelmotoriserte antikviteter. :) På tide noen lager en jetdrevet antikvitet. :) Dette er etter min mening det vakreste jetflyet noensinne konstruert. Draken ser veldig futuristisk ut den dag i dag. dersom slemme romvesener kommer for å ta oss en vakker dag, vil jeg at rom-jagerne som skal nedkjempe de ser akkurat ut som Draken!

Ok, fra spøk til alvor; Dette er selvfølgelig en hasegawa-rebox og settet er nydelig. IPMS-Finland hjalp til med å skaffe info om alle stensilene for Revell. Det er dårlig med ekstra-greier med, så en stige er på vei i posten og jeg har vel noen missiler liggende som kan brukes. Vi får se. Det er også hjulbrønner på vei i as we type. Dette er settets største minus i mine øyne, men de kan erstattes for en billig penge. Har også resin cockpit fra Aires som skal settes inn. Jeg må bygge fort for å få denne med til SKALA. Klarte ikke å sitte stille mens Hanriot´en tørker. Hehe.

IMG_0266.jpg

IMG_0268.jpg

• Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Einar: Nei, det gjør ikke det. Har tenkt å decalere den som på box-arten. Liker tanken på de store bokstavene bak på flykroppen. Det er muligheter for ett skjema til fra begynnelsen av 90-tallet hvis jeg ikke husker helt feil. Litt artig å se på bildet at både RAT´en og tail strike-hjulet er ute. Håper virkelig at det kommer en finsk to-seter en gang. Man kan få konverteringssett fra Maestro, men det er kun til 1/48.

Ørjan: Draken er langt vakrere enn F-16. ;)

Rune: Jeg trenger nok å bli mast litt på, så la meg få høre det dersom det ser ut til at jeg sprekker. Hehe.

Du har rett i at det er en antikvitet, men at den er vakker? Det er vel å strekke det litt langt :D

Bra passform på resinen :)

Ørjan.

Folk som mener F-16 er "vakker" burde ikke gi si sin mening om "vakre" fly. :P

Draken er et av de fineste flyene laget, uten tvil. Og den er original, og har sjel...

Ørjan: Draken er langt vakrere enn F-16. ;)

Folk som mener F-16 er "vakker" burde ikke gi si sin mening om "vakre" fly. :P

Det var da voldsomt :D haha! Nå er jeg vel ikke noe fan av Saab generelt, men kan vel strekke meg til å si at Gripen er "vakrere" enn Draken :D Men langt fra like vakker som F-16, men nok om det! :D

Ørjan.

Jeg satt og funderte på hvordan det ville være lettest å male cockpit. Tenkte først på å male selve tub´en og lime den inn, en da kunne sjansen for at det blir stygt i cockpitkanten (som må males etterpå) større. Jeg fant en løsning mens jeg satt og tenkte, og slik ser den ut. :)

Throttle og pedaler har også kommet på plass.

IMG_0284.jpg

Du er slem Kyrre...:)

That, my friend, he is! :) Vi tar flaperons når vi kommer dit.

Cockpittub er klar for å limes inn. Det gjøres ved at man stikker ryggraden inn gjennom cockpitåpningen i skroget, roterer cockpit+ryggrad 90 grader og limer fast. Ingen plassproblemer altså. :)

Har malt, vasket og tørrbørstet i cockpit etter kunstens regler. Synes humbrol nr. 116 var en bra match. Setet skal være i aluminium og settes inn siden. Jeg er jo litt bakvendt på den måten.

9967548f.jpg