Gå til innhold
  • Bli medlem

Perkeletur?


Torgeir Eikeland

Anbefalte innlegg

Ja, da så. Forsåvidt ikke så rart at oppmøtet er labert hvis de gjør det til en endagsgreie midt i uka.

Skal lure på om denne Nordic Challenge-greia er en sånn Euromilitaire-kopi med hovedvekt på modeller av rullende jernskrammel. Men det ser uansett ut som det mest fristende alternativet, og som Kosti har påpekt er det veldig billig å fly til Finland med Norwegian i november. Det koster under 500-lappen tur-retur Helsinki såvidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Galskapen lenge leve... men er med på fransk - masse sære ting der!

 

Jeg kunne tenke meg å foreslå tyske 'beutemaschinen' som neste forslag - fly beslaglagt og benyttet av gutta til Hermann. Utrolig mye rart som fikk bjelkekors på seg - og leser en de tyske tapslistene fra skoleavdelingene er det et nesten ufattelig utvalg av sære muligheter!

 

mvh

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt at det finnes en stor fascinasjon der ute for å lime bjelkekors på alt som det er mulig å bevise at ble brukt av tyskerne. Det selger av en eller annen grunn, og det har for eksempel Italeri tatt konsekvensen av.

Jeg for min del synes ikke det er det minste kult å se Hurricanes med hakekors :pinch:, så beutegruppebygget kan dere ha i fred for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del synes ikke det er det minste kult å se Hurricanes med hakekors :pinch:

 

Men Hakarista (eller hva det nå heter), derimot, er jo noe heelt annet.  :P

 

Okkesom, jeg er ingen ivrig tilhenger av noe beute-bygg selv heller, men så at det var mulighet for å utvide gruppebygget til å favne mer enn bare fly. Det gjelder vel SIG Perkele også, men så langt har jo fly dominert.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK... hadde jo ikke ventet annet fra deg, Nils  ;)

 

Men konkret forslag; skal vi sette opp en liste over maskinene på respektive side? Altså diverse allierte fly med tyske merker og diverse aksemakt fly med allierte 'eiere'? Synes det skal være et krav at maskinene må ha vært forsøkt flydd, om ikke i edru tilstand så i  :cheers:

 

Og er det noen som vet hvor Torgeir parkerer bilen sin slik at vi kan dekalere den på behørig vis ved en senere anledning ;)

 

mvh

Andreas B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SIG Balkenkreuz?

Jeg har nå mer tro på bare å sette i gang og bygge. Lister og avstemninger blir (veldig) fort mer anstaltmakeri enn bygging. Sjekk for eksempel aktiviteten på spontane SIG Perkele opp mot aktiviteten på det "offisielle" Starfightergruppebygget.  ::)

 

Jeg for min del synes ikke det er det minste kult å se Hurricanes med hakekors :pinch:

Men Hakarista (eller hva det nå heter), derimot, er jo noe heelt annet.  :P

:D Riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det kan vi ikke utelukke. Den på forhånd organiserte og demokratisk stemt over gruppebygginga vi har hatt her inne, har med få unntak hatt begredelig oppslutning. Denne spontane Perkele-saken har jo hatt en voldsom oppslutning, og om et liknende tiltak skulle få tilsvarende oppslutning senere, så er jeg ikke vond å be.

 

Det jeg mente å si, var at jeg ikke er spesielt motivert for å klippe i tråder eller på annen måten bruke tid på organisering av en diskusjon for å komme frem til hva man skal gruppebygge neste gang.

 

Så om det blir stemning for et tema, og en hel gjeng plutselig er i gang, ja da er nok sjansene for seksjon til stede.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm "fangebytte " er et meget bra tema :thumb:  Daaa kan man bygge ; "de flyene som byr deg i mot, med de nasjonene og dets politiske  omkved i hyggelige farger".... Selv tror jeg jeg går for en eks norsk F-5A  til Tyrkisk merking ;D:D.... ::) eller noe heilt anna... Hm MIG-23 i  32 skala med USAF farger fra Aera 51....... Må vel ha en "liten grønn mann " ved siden av da (les oberstløytnant). :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.