Torgeir Eikeland Posted August 11, 2010 Share Posted August 11, 2010 Dere har kanskje sett denne? http://www.facebook.com/group.php?gid=451491615243#!/group.php?gid=451491615243 Alternativt har jeg fått opplyst at IPMS Finlands "innenlandske" konkurranse foregår i flymuseet i Vantaa 9. november. Men det er en tirsdag av alle ting... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Den finske IPMS-konkurransen ble av vårt finnebesøk under Skala beskrevet som ganske begredelig. Et par hundre modeller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted August 12, 2010 Author Share Posted August 12, 2010 Ja, da så. Forsåvidt ikke så rart at oppmøtet er labert hvis de gjør det til en endagsgreie midt i uka. Skal lure på om denne Nordic Challenge-greia er en sånn Euromilitaire-kopi med hovedvekt på modeller av rullende jernskrammel. Men det ser uansett ut som det mest fristende alternativet, og som Kosti har påpekt er det veldig billig å fly til Finland med Norwegian i november. Det koster under 500-lappen tur-retur Helsinki såvidt jeg kan se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kosti Eriksen Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Jeg tar nå turen uansett. Har litt andre planer også. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Hadde vært gøy å tatt turen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted August 12, 2010 Share Posted August 12, 2010 Hadde vært stygg morrsomt ja , neste år da.....??. Slike ting krever litt planlegging. La oss kjøpe en gammel russebuss og male i Perkele farger og ha Pirka som sjåfør... Norge med ferdige modeller av nesten samtlige finske fly, skal man tro Perkele gruppebygging tråden... skulle likt å sett stemningen da.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted September 13, 2010 Author Share Posted September 13, 2010 Hva mener du "Neste år"?!?! Det er nå eller ikke i det hele tatt. Neste år bygger vi noe annet. (Jeg foreslår fransk). Men i år: http://nordic-challenge.net/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Brekken Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Galskapen lenge leve... men er med på fransk - masse sære ting der! Jeg kunne tenke meg å foreslå tyske 'beutemaschinen' som neste forslag - fly beslaglagt og benyttet av gutta til Hermann. Utrolig mye rart som fikk bjelkekors på seg - og leser en de tyske tapslistene fra skoleavdelingene er det et nesten ufattelig utvalg av sære muligheter! mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Det gjelder i sannhet for panserfolket også, forøvrig. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted September 17, 2010 Author Share Posted September 17, 2010 Jeg har skjønt at det finnes en stor fascinasjon der ute for å lime bjelkekors på alt som det er mulig å bevise at ble brukt av tyskerne. Det selger av en eller annen grunn, og det har for eksempel Italeri tatt konsekvensen av. Jeg for min del synes ikke det er det minste kult å se Hurricanes med hakekors , så beutegruppebygget kan dere ha i fred for meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Jeg kunne tenke meg å foreslå tyske 'beutemaschinen' som neste forslag - fly beslaglagt og benyttet av gutta til Hermann. Jeg heller til den motsatte retningen, tyske fly beslaglagt og benyttet av de allierte. Mye atrig der også. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Jeg for min del synes ikke det er det minste kult å se Hurricanes med hakekors Men Hakarista (eller hva det nå heter), derimot, er jo noe heelt annet. Okkesom, jeg er ingen ivrig tilhenger av noe beute-bygg selv heller, men så at det var mulighet for å utvide gruppebygget til å favne mer enn bare fly. Det gjelder vel SIG Perkele også, men så langt har jo fly dominert. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Jeg stemmer for fransk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Jeg stemmer for fransk 'Allo, 'allo Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Brekken Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 OK... hadde jo ikke ventet annet fra deg, Nils Men konkret forslag; skal vi sette opp en liste over maskinene på respektive side? Altså diverse allierte fly med tyske merker og diverse aksemakt fly med allierte 'eiere'? Synes det skal være et krav at maskinene må ha vært forsøkt flydd, om ikke i edru tilstand så i Og er det noen som vet hvor Torgeir parkerer bilen sin slik at vi kan dekalere den på behørig vis ved en senere anledning mvh Andreas B Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted September 17, 2010 Author Share Posted September 17, 2010 SIG Balkenkreuz? Jeg har nå mer tro på bare å sette i gang og bygge. Lister og avstemninger blir (veldig) fort mer anstaltmakeri enn bygging. Sjekk for eksempel aktiviteten på spontane SIG Perkele opp mot aktiviteten på det "offisielle" Starfightergruppebygget. Jeg for min del synes ikke det er det minste kult å se Hurricanes med hakekors Men Hakarista (eller hva det nå heter), derimot, er jo noe heelt annet. Riktig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Et minstekrav bør være at flyene har vært fløyet av sine nye eiere (f.eks. til testing eller som hacks). Men jeg er redd listene vil bli lange. Litt litteratur i den anledning kan være disse: Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Hadde vi ikke et temabygg en gang med tittelen: "Under fremmed flagg"? Einar S PS: Har vi ikke spora av tråden nå? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 PS: Har vi ikke spora av tråden nå? Jo, og jg tar på meg min del av skylden. Men det er en berettiget meningsutveksling, så kanskje moderator vil være så elskverdig å splitte tråden på et egnet sted? Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Brekken Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Hei. Vi kan godt avslutte her. Jeg tenkte meg ikke noen avstemming, mer en liste til inspirasjon. mvh Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Moderator har ikke tenkt å bruke noe tid på gruppebygg før det er aktuelt, nemlig etter Skala, så han lar ting ligge til da. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted September 17, 2010 Author Share Posted September 17, 2010 Men dersom en hel gjeng plutselig hadde begynt å bygge krigsbytteting hadde du kanskje vurdert å lage en seksjon for dem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Hehe, det kan vi ikke utelukke. Den på forhånd organiserte og demokratisk stemt over gruppebygginga vi har hatt her inne, har med få unntak hatt begredelig oppslutning. Denne spontane Perkele-saken har jo hatt en voldsom oppslutning, og om et liknende tiltak skulle få tilsvarende oppslutning senere, så er jeg ikke vond å be. Det jeg mente å si, var at jeg ikke er spesielt motivert for å klippe i tråder eller på annen måten bruke tid på organisering av en diskusjon for å komme frem til hva man skal gruppebygge neste gang. Så om det blir stemning for et tema, og en hel gjeng plutselig er i gang, ja da er nok sjansene for seksjon til stede. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Har nå ein fransk panser i tyske klær liggende ferdigstilt på byggebenken eg,det bør jo dekke iallefall to foreslåtte temaer? Knut-H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted September 17, 2010 Share Posted September 17, 2010 Hm "fangebytte " er et meget bra tema Daaa kan man bygge ; "de flyene som byr deg i mot, med de nasjonene og dets politiske omkved i hyggelige farger".... Selv tror jeg jeg går for en eks norsk F-5A til Tyrkisk merking .... eller noe heilt anna... Hm MIG-23 i 32 skala med USAF farger fra Aera 51....... Må vel ha en "liten grønn mann " ved siden av da (les oberstløytnant). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts