Gå til innhold
  • Bli medlem

Mitsubishi L200 (konvertering fra Dodge D50) Ferdig til NC (Nesten)


Gaute Halsaunet

Anbefalte innlegg

Settet er egentlig MPC sin Dodge D50, men her i en nyere AMT utgivelse. Disse bilene var jo rimelig globale biler og har blitt solgt under mange navn men her på berget het de Mitsubishi L200. I USA solgte Dodge disse som D50, da gjerne i RAM utgave. Men akkurat det driter jeg i....

Eneste som er forskjellig er grillen samt at jeg må støpe av reservehjulet og bruke det da MPC/AMT har lagt med noen alt for breie og totalt ubrukelige gummihjul med vaskemaskintrommel felger.

Grillen er egentlig lik i basisen men jeg må lage doble runde lykter i den istede for firkanta sealedbeam skrot.

Har jeg gjort noe enda da?

Nei

Jeg har åpna eska og tatt noen fæle bilder av det..... ::)

DSC01048.jpg

DSC01049.jpg

Og så et bilde for å vise hva jeg snakker om.

hist_004_1024.jpg

Updates to follow sometime in the future :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Kan du ikke bare støpe av de hjula fra Datsun-pickuppen da? De skulle vel være sånn nogenlunde riktige...?

Og hvis du vil ha grill med runde lykter kanskje du kan ta utgangspunkt i grillen fra samme Datsun...?

 

Reservehjulet i settet er klin likt de hjula som sitter på bilene på bildet jeg posta (minus hjulkapsel) Grillen fra Datsunpickupen kan kanskje brukes ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sitter å småfikler litt med denne, funderer litt på fargevalg. Er det noen der ute som skulle ha noen slags referanse liggende på disse bilene?

Jeg tenker på hvilke farger de ble levert med og slikt.

Har du noen ideer til fargevalg så tar jeg gjerne i mot ;)

Kunne også tenkt meg bilder av slike fra Norge, om noen skulle ha noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

blir ikke en Budalen Heimkok og høvleri med Ved vel;P

 

Jeg bygger ikke Budalen biler jeg, det er "Budalingen sjøl" John Arild og Kjell Terje sitt bord. Uansett så måtte jeg nok være mere frem med dremel og salt hvis denne skulle forestille noe oppi Budala, men tanken min er at denne bilen skal være i relativt grei stand.

Disse "brannstifter pinnene" jeg kjøpte skal nok brukes til noe annet ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de kan til og med brukes til og tenne opp i peisen med :D

 

Jeg synes de ikke var så godt egnet til å tenne opp i peisen med....

 

Virkelig? Jaja, du har sikkert rett. Har selv ikke prøvd å tenne opp med disse enda. Rekker mest sansynlig aldri å bli brukt til det heller :D

Men nå synes jeg at jeg må komme med en ordentlig oppdatering her snart ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, kanskje enklere aa lage et stk decal fremfor aa male, men jeg er sikker paa at du faar til det ogsaa etter litt plundring. :)

 

Nettopp det jeg mener også, planen min først var å lakkere luka i fargen som logoen skal ha og så karosseri fargen oppå. Men jeg tviler på at dette kan bli bra og dermed skal jeg prøve lage dekal. Aner ikke hvordan det blir men time-will-sjåvv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en sånn die-cut-maskin? Vet ikke hva det heter på norsk. De koster (på nettet) fra 100 USD og oppover. Aner ikke hva de koster i Norge, men jeg har tenkt på å investere i en neste gang jeg er i USA. De kobles til dataen via USB-kabel og printer ut det du måtte tegne. Kanskje noen her på forumet har en sånn maskin og kan hjelpe deg? Er du forresten erfaren med å lage decaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.