Gå til innhold
  • Bli medlem

Spesialpris FORD MUSTANG


Leif Haga

Anbefalte innlegg

Jepp,bråbremsa utenfor Pony Parts på Tyrigrava idag.Hadde rette humøret inne og presenterte saken så gutta forsto 8)

Ikke for at det var så vanskelig,han ene var faktisk modellbygger :thumb:

 

Så,alle Ford Mustang er velkomne,alle årsmodeller og skalaer.

 

Fin premie til beste Mustang utloves :)

 

Rot i stæsjet og sett i gang,Skala 2011 er rett rundt hjørnet :D

 

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hmmm..... og jeg som hadde en -65 289 Mustang Hardtop da jeg gikk på flyskolen på 70-tallet.

Har en 1/24 -64 Mustang liggende et eller annet sted i kjelleren. AMT eller noe sånt. Ringer det en bjelle hos noen?

Stiller jeg for første gang med en ferdig modell på 10-15 år med BIL? wOOt

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monogram har gitt ut 64 1/2 Mustang-cabben i flere utgaver i 1/24, de siste utgavene har vel vært som Revell. Jeg har en Revell/Monogramutgave i blikkeske. AMT har hardtop'en, men i 1/16-skala. Kan ikke huske om de har 1/25 også.

 

Hardtop har jeg. Ja, 1/16 er det visst.

 

Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Mustang i byggesett, la oss ta ta skala 1/24 og 1/25. Kortversjon: det meste finnes i plast, "resten" finnes i resin. Det aller meste kan bygges, men det kan nok innebære kombinasjon av to eller flere sett og/eller innkjøp av resindeler.

Så kan vi ta årsmodell 64 1/2 til og med 66:

amt:  66 Hardtop skala 1/25; tidligere også 66 Fastback, nå ute som resinkopi.

Revell/Monogram:  Fastback og Convertible i diverse utgaver i alle tre årsmodeller (litt egeninnsats nødvendig hvis en er nøye med nagletellinga).

Fra og med årsmodell 67 til og med 73 er det vel bare Fastbackmodeller i plast, både AMT og Revell/Monogram. Noen Hardtop'er i resin.

'74 tom '77: Mustang II, kun fastback i plast. AMT og MPC.

'78 tom mangeognitti: FOX-Mustang, Hatchback og Convertible i de fleste årsmodeller; egeninnsats, kombinasjon av flere sett og resindeler kan være nødvendig for å få med alle årsmodeller. AMT/MPC og Revell/Monogram. Coupemodellen finnes kun i resin.

Fox-Mustang'n gikk vel stregt tatt til 2005: flere årsmodeller i plast.

2006 - 2009: Fastback i mange utgaver fra Revell.

 

mvh Fordman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skulle vel være noe for de fleste Mustang-frelste, og for andre bil-folk også. Og så finnes det knapt to like Mustang'er fra samlebåndet. Lista over ekstrautstur var utrolig lang, i tillegg var det mulig å kjøpe utstyr til disse bilene nær sagt overalt i USA. Det betyr at du kan bygge "din egen" Mustang (nesten) helt som du vil.

 

Da er det bare å sette igang med bygginga.

 

Byggehilsen fra Fordman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så ford har laget noen pene biler dem også ja :P

 

hadde nok valgt en annen muskelbil en mustang selv,men hadde ikke hatt noe imot en sånn en da:

http://www.westsidecruisers.com/Pictures/2005/20050326_Custom_Motor_Show/1967%20Shelby%20GT500%20Eleanor%20Replica_02.jpg

 

har sansen for a Eleanor da ;D

 

men hadde jeg fått velge/eller hatt mye penger,så hadde det blitt en sånn en:

http://farm4.static.flickr.com/3295/3015748307_83b038a7ed.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Faktum er at han har to Fox Body Mustanger.

Ser ut som den ene er på vei til Langhus.Sønnen i huset prøvekjørte i går.Det er gode nyheter for meg,da blir det mulighet for litt grisekjøring :) Senkt og stiva Fox Body kjører enkelt fra en 68 Fastback,tenker etter så drar jeg den 68`n på litt svingete veier med min lille Subaru også 8)

 

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.