Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jepp,bråbremsa utenfor Pony Parts på Tyrigrava idag.Hadde rette humøret inne og presenterte saken så gutta forsto 8)

Ikke for at det var så vanskelig,han ene var faktisk modellbygger :thumb:

Så,alle Ford Mustang er velkomne,alle årsmodeller og skalaer.

Fin premie til beste Mustang utloves :)

Rot i stæsjet og sett i gang,Skala 2011 er rett rundt hjørnet :D

Leif

Posted

Den prototypen er ganske sikkert bygd på et chassie fra en produksjonsmodell.Finner du ut hvilken årsmodell det er er det bare å bruke et sånt sett.

Skulle ikke forundre meg om karrosseriet er bygd i Italia,kanskje Ghia.

Leif

• 4 weeks later...
Posted

Svingte forbi PonyParts og der sto denne.

67 Fastback med Boss 302 og manuell kasse :thumb:

Registrert med fullt interiør.

DSC00095-vi.jpg

Drøy dekkonto

DSC00096-vi.jpg

Denne satt i grillen

DSC00098-vi.jpg

Leif

Posted

Jepp, dette er Bugge-bilen. JUbileet i Trondheim er nok 25 eller 30-årsjubileet til ACCN som ble markert i forbindelse med Hot August Nights her for noen år siden. Så denne bilen i aksjon på Street Legal-stevnet på legendariske Haakon VII's gate, og den gikk styggfort med en kvikk liten 302 Bossmotor i..... wOOt

Posted

Hmmm..... og jeg som hadde en -65 289 Mustang Hardtop da jeg gikk på flyskolen på 70-tallet.

Har en 1/24 -64 Mustang liggende et eller annet sted i kjelleren. AMT eller noe sånt. Ringer det en bjelle hos noen?

Stiller jeg for første gang med en ferdig modell på 10-15 år med BIL? wOOt

Stein

Posted

Monogram har gitt ut 64 1/2 Mustang-cabben i flere utgaver i 1/24, de siste utgavene har vel vært som Revell. Jeg har en Revell/Monogramutgave i blikkeske. AMT har hardtop'en, men i 1/16-skala. Kan ikke huske om de har 1/25 også.

Hardtop har jeg. Ja, 1/16 er det visst.

Stein

Posted

Hei å hå!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mustang i byggesett, la oss ta ta skala 1/24 og 1/25. Kortversjon: det meste finnes i plast, "resten" finnes i resin. Det aller meste kan bygges, men det kan nok innebære kombinasjon av to eller flere sett og/eller innkjøp av resindeler.

Så kan vi ta årsmodell 64 1/2 til og med 66:

amt:  66 Hardtop skala 1/25; tidligere også 66 Fastback, nå ute som resinkopi.

Revell/Monogram:  Fastback og Convertible i diverse utgaver i alle tre årsmodeller (litt egeninnsats nødvendig hvis en er nøye med nagletellinga).

Fra og med årsmodell 67 til og med 73 er det vel bare Fastbackmodeller i plast, både AMT og Revell/Monogram. Noen Hardtop'er i resin.

'74 tom '77: Mustang II, kun fastback i plast. AMT og MPC.

'78 tom mangeognitti: FOX-Mustang, Hatchback og Convertible i de fleste årsmodeller; egeninnsats, kombinasjon av flere sett og resindeler kan være nødvendig for å få med alle årsmodeller. AMT/MPC og Revell/Monogram. Coupemodellen finnes kun i resin.

Fox-Mustang'n gikk vel stregt tatt til 2005: flere årsmodeller i plast.

2006 - 2009: Fastback i mange utgaver fra Revell.

mvh Fordman

Posted

Dette skulle vel være noe for de fleste Mustang-frelste, og for andre bil-folk også. Og så finnes det knapt to like Mustang'er fra samlebåndet. Lista over ekstrautstur var utrolig lang, i tillegg var det mulig å kjøpe utstyr til disse bilene nær sagt overalt i USA. Det betyr at du kan bygge "din egen" Mustang (nesten) helt som du vil.

Da er det bare å sette igang med bygginga.

Byggehilsen fra Fordman

Posted

så ford har laget noen pene biler dem også ja :P

hadde nok valgt en annen muskelbil en mustang selv,men hadde ikke hatt noe imot en sånn en da:

http://www.westsidecruisers.com/Pictures/2005/20050326_Custom_Motor_Show/1967%20Shelby%20GT500%20Eleanor%20Replica_02.jpg

har sansen for a Eleanor da ;D

men hadde jeg fått velge/eller hatt mye penger,så hadde det blitt en sånn en:

http://farm4.static.flickr.com/3295/3015748307_83b038a7ed.jpg

• 1 month later...
Posted

Kompisen ble så inspirert av mitt Mustangsnakk så han kjøpte en  8)

68 Fastback med 302 aut,helt strøken,men litt dæff.

Flaks at han har en vassere 302 i en Fox Body Mustang,bare en liten helg så har de bytta plass  :thumb:

P1020056-vi.jpg

P1020057-vi.jpg

P1020058-vi.jpg

Leif

Posted

Faktum er at han har to Fox Body Mustanger.

Ser ut som den ene er på vei til Langhus.Sønnen i huset prøvekjørte i går.Det er gode nyheter for meg,da blir det mulighet for litt grisekjøring :) Senkt og stiva Fox Body kjører enkelt fra en 68 Fastback,tenker etter så drar jeg den 68`n på litt svingete veier med min lille Subaru også 8)

Leif

• 1 month later...