Gå til innhold
  • Bli medlem

Avstemming: Flygruppebygg frem til Skala 2011


Arild Moland

Anbefalte innlegg

Noen tjuvstarta med Spitfire-gruppebygget i fjor, så det må vel kunne tillates i år også?

 

Jeg har et par Hasegawa-byggesett i skala 1:72, samt Vingtor-dekaler, så vi får se etter hvert hva det blir. Jeg har lenge hatt planer om å bygge en blank F-104G i dene skalaen i alle fall.

 

Einar S

som nok bygger noe i perkelegruppebygget først

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vås was...?  ??? hehe, er ikke gamle traveren her inne, og lese regler har jeg gjort lite av... så...  :doh:

 

Jeg har editert innlegget mitt så det ikke skal være tvil. Selvfølgelig kan du stille med nesten ferdigstilte modeller. Om modellen er 99,5 prosent ferdig så er den uansett kvalifisert til gruppebygg.

 

"Vås" var min måte å sette på plass denne unge russiske kristiansanderen med skikkelig hersketeknikk. Han må holdes nede litt.  wOOt

 

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, fokuset paa gruppebygging er aa faa ferdig modeller.  Om det saa er klarlakken som staar igjen, saa er det OK.  Modeller som allerede er ferdige teller selvsagt ikke. Dette er ingen konkurranse om hvem som bygger den fineste Starfighteren og som skal ha premie.  Denslags avgjoeres paa Skala 2011 i de respektive klassene. 

 

Og de som heller ville ha Tiger Meet - det kan fint kombineres med F-104...

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

104 = Ekstremkjedelig. Jeg vedder et Special Hobby-sett på at Perkele SIG får ferdig flere modeller enn dette gruppebygget.  ;D

 

Du ligger godt an til å bli av med et Special Hobby-sett, Torgeir, siden status pt. er 1 ferdig Starfighter mot 8 ferdige Perkele-modeller. I alle fall om jeg teller riktig i de respektive "Ferdige modeller"-trådene.

 

Men hvem skal egentlig få dette settet? Jeg har bygd Special Hobby en gang, og det rekker for en stund.  ::)

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I motsett ( er det med to T er ) ing til  enkele duk kledde doninger fra et" partisert klasse samfunn"  (eks Hurricane og annet fransk) som bare Nazismen og kommunismens onde sørget for å klare ¨å overleve  inn i moderne tid.. tja...., Storbritania er en artig øy etter wwII, passet på og betalt av USA. Ikke bedre er det med oss i så måte... og bra er det . .. skulle like å se vi påberopet oss Svensk nøytralitet eller fransk atom trass.....

 

Trenger studier av et profilert og samfunnsrettet spyd inn i  de degenererte " samfundsformer etter WWII", her i Norge rådet jo arbeiderparti, Beatels, Rullende Stener og annen styggedom....samt  kommunismen til langt inn på 60 tallet... Og den sitter kanskje igjen mer en vi liker, men vi skjønner det ikke....En titt på skattelistene bør være nok... Her har jeg bidratt til felleskapet med en skarve våpen arbeider lønn med mere, enn de som sitter i styre og stell....

Mere studier og vi sitter der ,.....klar sammen med Kelly  :praise: :praise:, med Alcad og studie tegninger av dette over alt.... :cheers:  Det vakre flyet som penetrerte ikke bare drømmen om USA, men Starfighteren som kunne knuse alt som var av prestasjoner fra sin tid :praise: :praise: Heldigvis klarte man å overbevise NATO om denne som enhetsfly..... Det er i våre hjerter og det kommer til å bli en massiv fremvisning på LU.... håper jeg...

 

Bottolf

 

Dette innsparket er ikke politisk...., men det skarpeste  og heftigste flyet laget noen sinne er F-104 Starfighter fra LM. Jeg skal nå begynne på en Trumpeter 1/32 MIG-23MF Flogger B, en av mine nest etter så favoritter.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Innspark eller utspark. Usammenhengende var det i alle fall.  :D

 

Lykke til med Floggern!

 

Arild :)

 

 

 

Neida bare tøye gensere og grenser, det fortjener dere... som mobber Starfighteren og har sørget for at du og dere faktisk har fått opplevd folkeskolen og dets helhet. uansett hvor posttraumatisk eller divergent den måtte ha vøri... ;D he he

 

Stjeler denne med lov...

kellymont.jpg.f6bebbb80e1d4705974d6f8c1c7a746d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja med et vist ironisk tillsnitt kan kanskje dette innlegget få være "ubarbert i all sin ironi". Selv er jeg en fan av finansminister med Cowboyhatt og "snikker Andersen " dialekt... :D;D:D Sånn dokument mappe må jeg bare ha, med Eduard tegninger....

 

Ser at bable boksen har livnet til med artige kommentarer fra tårnet....

 

Natta alle sammen

 

Bottolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant. Vet om en som har alt av resin og decaler her i Saggrenda..... Italia har fortsatt sine "varme" på lager, så det med sel syn forrige uke. De er bare så rå :praise: :praise: med lengere vinger og radar missiler på søken etter en trussel som forsvant i "grønnt flagg krøll topp herredømme, hvor alle telt dukene har ligget flate siden 1985. eller var det 86......"

 

Håper folket er mere kreative enn å lage noen dølle norske "fiskepinne" avskrekkere med AIM-9 som fungerte av og til.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

104 = Ekstremkjedelig. Jeg vedder et Special Hobby-sett på at Perkele SIG får ferdig flere modeller enn dette gruppebygget.  ;D

 

Du ligger godt an til å bli av med et Special Hobby-sett, Torgeir, siden status pt. er 1 ferdig Starfighter mot 8 ferdige Perkele-modeller. I alle fall om jeg teller riktig i de respektive "Ferdige modeller"-trådene.

 

Men hvem skal egentlig få dette settet? Jeg har bygd Special Hobby en gang, og det rekker for en stund.  ::)

 

Arild :)

Hva!? I?! Alle?! Dager?! Mener?! Du?! Med?! Det????????

JEG står da ikke i fare for å bli av med noe byggesett all den stund jeg har veddet det på nettopp det som er i ferd med å skje?

Når man vedder på noe, så taper man ikke hvis man får rett vel? Eller vedder dere på en annen måte i Oslo?

Og hvis noen her har oppfattet det slik at jeg disser F-104, er dette helt riktig oppfattet.

 

Trgr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bare "kanskje" rett i det.  :D

Jeg hadde jo håpet jeg kunne provosere noen til å vedde imot da jeg la det S/H-settet på bordet.

Hvis det nå skulle vise seg at 104-gjengen begynner å røre seg, får jeg sette finske merker på Marylanden jeg sitter og gnikker på akkurat nå. Og så har jeg noen reservere-Perkelesett i skapet å tære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, morsomt. All respekt for de som fløy fly som minnet mer om en rakett enn et fly. Men! Blåselamper er og blir boring (har riktignok en me 262 liggende i hylla, men d er d nærmeste)  ;D

 

Er snart ferdig med Brewsteren og har en russisk T-28 i beredskap som jeg kan bygge i finske, hvis reservene får mobiliseringsordre.

 

Tommilainenen  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, morsomt. All respekt for de som fløy fly som minnet mer om en rakett enn et fly. Men! Blåselamper er og blir boring (har riktignok en me 262 liggende i hylla, men d er d nærmeste)  ;D

 

Er snart ferdig med Brewsteren og har en russisk T-28 i beredskap som jeg kan bygge i finske, hvis reservene får mobiliseringsordre.

 

Tommilainenen  :)

HYVÄÄ PERKELE!!!  :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.