Gå til innhold
  • Bli medlem

Priser for bord/stands på SKALA2010


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

Her er prisene på bordplass for enkeltmannsforetak og privatpersoner på SKALA 2010:

 

Ekeltmannsforetak/foreninger/stiftelser o.l.: kr. 250,- pr. bord. Minstepris kr. 250,

Privatpersoner som ønsker å selge fra private samlinger: kr. 100,- pr. meter. Minstepris kr. 100,-

 

Anton har i tillegg planer om en slags swap-stand. Regner med at han kommer tilbake med informasjon om dette.

 

Privatpersoner som skal selge fra egne samlinger må si ifra til meg senest onsdag 24. februar. Vi må ha en oversikt før vi begynner rigging.

Jeg håper og tror vi har plass til alle, men dersom vi må begrense gjelder prinsippet først til mølla.

 

Min kontaktinfo:

 

-Forum PM

-Epost: rstensr2@online.no

-Mobil: 91703858

 

R. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bra!  :thumb:

 

Jeg har dog et par spørsmål:

  • Hvor stor er et bord, i denne sammenheng? Dette er avgjørende for å vite hvor mange bord man skal bestille.
  • Er bordplasseringen midt utpå et stort gulv, eller foran/inntil en vegg? Det er greit å vite for å planlegge utforming av stand.

 

Nils

 

  • Vet ikke, men antar at det er omtrent samme størrelse som de vi hadde i fjor.
  • Vet ikke før vi har en klar oversikt over hvor mange stands vi kommer til å ha. Og det har vi ikke før onsdagen før SKALA. Gå ut ifra at det blir langs en vegg, men vær forberedt på å improvisere.

 

Klarere svar enn dette kan jeg ikke gi.

 

R. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen. Det har vært litt (mye) ide myldring i bakgrunnen på forumet, men Jens Roger kom med den ypperlige ideen om 100 kr per meter. Enkelt, greit, og rettferdig.  :thumb:

 

Ja, det er kr. 100,- pr. meter dersom du er en privatperson som skal selge fra egen samling (usikker på om du her prøver å føre diskusjonen videre eller bare konstanterer et du liker opplegget).

 

Er du derimot et enkeltmannsforetak (firma bestående av en person), en forening, en stiftelse eller liknende, er prisen kr. 250,-

 

Dette er spikret. Blir ikke endret. Og er billigere enn i fjor!

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk på den regningen som klubben kommer til å få for å erstatte alle de oppsagende bordene da mann!

 

Nils  wOOt

 

:D

Jeg oppfordrer til at man deler bord uten å dele opp bordene...

 

For ordens skyld: meterprisen er kr. 100,- pr. påbegynte meter. Vi opererer ikke med fraksjoner av meter. Det er vel ikke sånn at vi kommer til å gå rundt med meterstokk, men vi å ha visse retningslinjer.

 

R. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen. Det har vært litt (mye) ide myldring i bakgrunnen på forumet, men Jens Roger kom med den ypperlige ideen om 100 kr per meter. Enkelt, greit, og rettferdig.  :thumb:

Ja, det er kr. 100,- pr. meter dersom du er en privatperson som skal selge fra egen samling (usikker på om du her prøver å føre diskusjonen videre eller bare konstanterer et du liker opplegget).

 

R. :)

 

Konstaterer.

 

Swapstand er genialt har litt småtteri å kvitte meg med

 

Ja, jeg anbefaler virkelig at flest mulig møter opp med sine byggesett. 100 kr er lommerusk. Man kan vise fram sine byggesett på Norges største modellutstilling foran flere hundre (?) andre modellbyggere i løpet av noen dager. 100 kr er tjent tilbake innen 2-3 sett, resten er fortjeneste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen. Det har vært litt (mye) ide myldring i bakgrunnen på forumet, men Jens Roger kom med den ypperlige ideen om 100 kr per meter. Enkelt, greit, og rettferdig.  :thumb:

Ja, det er kr. 100,- pr. meter dersom du er en privatperson som skal selge fra egen samling (usikker på om du her prøver å føre diskusjonen videre eller bare konstanterer et du liker opplegget).

 

R. :)

 

Konstaterer.

 

Swapstand er genialt har litt småtteri å kvitte meg med

 

Ja, jeg anbefaler virkelig at flest mulig møter opp med sine byggesett. 100 kr er lommerusk. Man kan vise fram sine byggesett på Norges største modellutstilling foran flere hundre (?) andre modellbyggere i løpet av noen dager. 100 kr er tjent tilbake innen 2-3 sett, resten er fortjeneste.

 

Du skal vel kanskje legge igjen de setta du kjøpte av meg der? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen. Det har vært litt (mye) ide myldring i bakgrunnen på forumet, men Jens Roger kom med den ypperlige ideen om 100 kr per meter. Enkelt, greit, og rettferdig.  :thumb:

Ja, det er kr. 100,- pr. meter dersom du er en privatperson som skal selge fra egen samling (usikker på om du her prøver å føre diskusjonen videre eller bare konstanterer et du liker opplegget).

 

R. :)

 

Konstaterer.

 

Swapstand er genialt har litt småtteri å kvitte meg med

 

Ja, jeg anbefaler virkelig at flest mulig møter opp med sine byggesett. 100 kr er lommerusk. Man kan vise fram sine byggesett på Norges største modellutstilling foran flere hundre (?) andre modellbyggere i løpet av noen dager. 100 kr er tjent tilbake innen 2-3 sett, resten er fortjeneste.

 

Du skal vel kanskje legge igjen de setta du kjøpte av meg der? ;)

Noe sånnt eventuellt åpner jeg stand i baren 2400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Så så. Du får solgt modellene dine. Bare kom med dem. Får ikke Anton ordnet med en swapstand så får vi ordne oss på annet vis.

 

Ett utropstegn neste gang, er du snill.

 

Kyrre

Hehe, gikk nok litt fort med de utropstegna. Skulle bare vært ett der.

Jeg spurte, fordi jeg lurte på hvordan dette skulle foregå.

Har nemlig ikke vært borti noe sånt før.

Er vant med at hver enkelt har et bord, og ordner seg selv.

Hvis dette er noe annerledes, så hadde jeg satt pris på om noen kunne gi meg litt informasjon om dette, og ikke henge seg så veldig opp i antall utropstegn. ;)

Har foreløpig ikke tatt stilling til om jeg skal ta med meg noe for salg, siden jeg har tatt på meg litt andre oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anton skal ordne dette, men hvis Anton har forregnet seg litt så får vi improvisere. Det skal være mulig å selge noen modeller, det skal være mulig å tjene en slant, det blir noen bord med denslags. Rent praktisk er jeg jomen ikke sikker på hvordan det skal foregå. Men det ordner seg.

Det er mulig Anton ikke er sikker på hvordan det skal foregå, kanskje litt fordi jeg ikke har gitt klare linjer. Men det blir helt klart IKKE slik som i fjor, i forhold til pris.

 

!!!

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var helst den praktiske biten jeg lurte på.

Vet ikke hvor aktuelt det er for min egen del, men det er jo muligens flere som lurer på dette, siden det ble annonsert for en stund siden at Anton skulle ha dette.

Forhåpentligvis så ser Anton dette, og forteller litt om planene sine imorgen.

Har forstått det slik at det koster kr.100 pr. meter å ha eget bord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det skjer forandringer (jeg kommer til å si ifra om det skjer) så er det slik det foregår:

 

Bare kom bort med sine byggesett, og still opp der det er gitt plass og border for kit swap. Så skal det ligge teip i området, og det du gjør er at du merker av "ditt" salgsområde. Dvs hvis du bruker et meter, så merker du den avstanden vekke fra sidemannen med en strek. Det er selvsagt ikke hitech, du trenger tross alt bare èn vertilkal strek.

 

Så tar du et ark, og skriver på ditt navn. Da er det lettere for kjøperen å få tak i selgeren, og jeg kan holde styr på hvem som har betalt. Lapper med priser på byggesett og slikt er ditt problem.  :P

 

Så går jeg rundt og samler penger. Som sagt, 100 kr meteren. Og pliss folkens, det kan bli litt trangt med vekslepenger. Så, hvis du tar med 10 sett eller noe, beregn sånn ca du tror du kommer til å bruke med plass på forhånd. Tror du at du bruker 1 meter, så ta med en hundrelapp. (eller to, for sikkerhetskyld.  :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Se bort ifra mitt forrige innlegg i denne tråden (slettet). Det Anton sier er at han egentlig tar det overordnede ansvar for å organisere privatpersoners salg av stash til tidligere nevnte kr. 100 pr. bordmeter. Dette setter vi stor pris på!  :thumb:

 

Kommunikasjonen oss imellom har nok ikke vært helt topp akkurat rundt denne biten, men så er det vel også første gangen vi har hatt såpass god plass at vi kan forsøke å organisere salgsstands for privatpersoner og gå ut på forhånd med at dette er en reell mulighet. Tidligere har vel sånt blitt tatt mer på sparket. Letohallen er ny grunn for oss, så ting må nødvendigvis bli litt improvisert første året her også.

 

Tidligere har vi gått ut med prisen kr. 100,- pr. meter. Dette er fortsatt prisen, men det later til at Anton åpner for å betale mindre hvis man også bruker mindre plass. Så hvis Anton synes det er greit å administrere det, så kan vi åpne for å fraksjonere opp metern så lenge prisen fortsatt er kr. 100,- pr. meter. Dvs. kr. 50,- for en halvmeter, kr. 30,- for 30 cm. osv. Da er det to ting dere må forholde dere til:

 

1. Anton er sjefen for dette og han må se hva han kan klare å administrere av meterfraksjonering. M.a.o. Anton må nesten sette en grense for hvor små fraksjoner av en meter vi kan operere med. Personlig vil jeg foreslå at 30 cm. er den minste enheten, men Anton får ta den endelige avgjørelsen på det. Jeg vet ikke hva han eventuelt har blitt enig med andre i styret om, for jeg kan være litt vanskelig å nå på dagtid denne uka.

 

2. Ta med så nøyaktig som mulig med penger for å betale for bordplass.

 

Anton er herved sjef for dette. Og spørsmål må rettes til ham. Jeg er i praksis utilgjengelig fram til kl. 15 i ettermiddag dersom det skulle oppstå diskusjoner rundt dette.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.