Gå til innhold
  • Bli medlem

Vi trenger hjelpere på SKALA


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

SKALA 2010 (begynner å bli vant til navnet, nå. Litt "catchy" faktisk...) nærmer seg med stormskritt.

 

Dommerkabalen begynner å løse seg, men det er likevel plenty mer. Vi trenger en "NK-bord" til flyklassene, figurklassene, juniorklassene og ymse-klassene (diverse, skip o.l.). Rune H er bordgeneral såvidt jeg vet, men han trenger medhjelpere og det virker fornuftig å gi han en undersott innen hver hovedgruppe. Så langt har vi:

 

Bil:       Sigve Hansen

Panser/diorama/vignett: Tommy Myrland/Nadir Kazami

Fly:    Torgeir Eikeland

Figur: Jens Roger Kristoffersen

Junior/ungdom: Einar Sandvik

Resten (annet, skip): Einar Sandvik

 

Da er vi vel i mål her.

 

Ellers trenger vi folk til følgende:

 

Inngangspenger

Vi har tenkt å ta kr. 20 i inngang for folk som ikke er IPMS-medlem. Ungdom og barn går gratis uansett. Jo flere som vil ta i et tak her, jo mindre tid må hver enkelt sitte.

 

Kafeteria

Ser ikke ut til å bli det helt store behovet, men noen kan kanskje ta det overordnede ansvaret for kaffeforsyning?

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune H er bordgeneral såvidt jeg vet, men han trenger medhjelpere og det virker fornuftig å gi han en undersott innen hver hovedgruppe

 

Que? Har ikke hørt noe om dette. Var det en gang for 2 år siden, men da kun på Panserbordet.

 

Eh. Det kan hende vi har glemt å spørre deg.  :D

Det går litt fort i svingene en gang i blant. Vi kan jo spørre deg på generelt grunnlag i denne posten. Og så håper vi at du, og andre som føler seg kallet, svarer ja.

 

Vi er klar over at folk skal få med seg mest mulig i løpet av konkurransen. Men vi i styret er altså bare noen få og derfor må alle forvente å bidra litt. Som Roar sier, jo flere som bidrar, jo mindre blir det på hver deltaker.

Når det gjelder seminarer skal vi nok sørge for at alle får med seg det de ønsker å få med seg.

 

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du skal til østfronten. Å, ja vi glemte visst å spørre."

 

Jeg kan hjelpe til jeg, med fly fortrinnsvis. Får jeg lov selv om jeg ikke har hvite hansker?

Og jeg stiller selv om jeg opplevde at ordenssansen min ikke helt var up to snuff forrige gang jeg prøvde noe sånt.

Hvis ryddigere folk stiller, trekker jeg gjerne i bakgrunnen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å være nok folk til å ordne bord og slikt på fredagen, så det er helst det vanlige styret når modellene kommer på bordet at vi ser at man må omrokere og ordne til slik at det blir oversiktlig.

De som skal være "bordsjefer" eller hva vi nå skal kalle det, stiller opp på lørdag, som alle andre, gjerne fra begynnelsen, slik at vi har kontroll tidlig.

 

Takk til Rune og Torgeir for rask tilbakemelding.

 

Kyrre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi trenger frivillige: Du, du og du melder deg frivillig!"  ;D

 

Takker for hjelpen, gutta! :thumb:

 

Oppdatering angående kafeteria: Det er orntli' kafeteria en trapp opp fra lokalet, så det vil nok begrense seg til å selge kaffe. Dette kan eventuellt også overlates til folks samvittighet i form av en boks folk putter penger oppi før de forsyner seg med kaffe (fungerer utmerket på møtene til IPMS Østlandet), men noen må ha et ekstra øye på kaffeforsyninga i tilfelle.

 

Ergo så er det mest primære behovet nå flere bordbestyrere og folk som kan ta inngangspenger.

 

Et ord til angående plassering av modeller på bordene:

 

Dersom en modell blir plassert feil (enten faktisk eller etter modellbyggerens mening) av bordbestyreren, så skal bordbestyreren gjøres oppmerksom på det når feilen oppdages. Så løser vi problemet der og da.

 

Jeg vil ikke se et eneste innlegg på forumet i etterkant av konkurransen der en eller annen sutrer over feilplassering av modellen sin. Da er det modellbyggeren som har forsømt seg ved ikke å ha sagt ifra! "Capish?" (eller hva det nå er de sier disse filmmafiosoene).

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dommer i en av flyklassene i fjor, og kan gjerne hjelpe til med et eller annet i år også.

 

Apropos rett plassering av modell: Jeg husker jeg spekulerte på hvilken klasse jeg skulle plassere seilflymodellen min i for et par år sia, den passa liksom hverken i klassen for propellfly eller jetfly.

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

 

Tror jeg begynner å bli vel forspent med dommere nå, men jeg skal ha det i bakhodet. Uansett finner vi sikkert en oppgave til deg også, Einar. Du kan kanskje være bordsjef for klassene skip og annet, eventuellt junior og ungdom? Fritt valg.

 

Hva angår seilflymodeller, tror jeg kanskje jeg ville plassert slikt i propellflyklassen. Det er vel nærmere enn jetfly. Et alternativ er selvsagt diverse-klassen. Her tror jeg faktisk at jeg ville latt deg velge selv. Det er også et prinsipp vi kan gjennomføre at dersom det er tvil om hvilken klasse en modell skal i, så kan vi i utgangspunktet la modellbyggeren avgjøre det selv.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott!

 

Tror jeg begynner å bli vel forspent med dommere nå, men jeg skal ha det i bakhodet. Uansett finner vi sikkert en oppgave til deg også, Einar. Du kan kanskje være bordsjef for klassene skip og annet, eventuellt junior og ungdom? Fritt valg.

 

R. :)

 

Skal en dømme etter deltakelsen i skips-klassene i fjor, blir en ikke overarbeidd som bordsjef for det bordet. Antakelig blir det mer action ved ungdomsbordet. Jeg ser ikke bort i fra at det er overkommelig å bestyre begge borda viss det kniper med folk. I utgangspunktet trur jeg at jeg velger ungdomsbordet.

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta gjerne ungdomsbordene og skip (klasse 6) og annet (klasse 9). Tror nok du har rett i at det er overkommelig. Ungdomsbordene er jo grei skuring også da det bare er å skille mellom barn (t.o.m. 12 år) og ungdom (13 t.o.m. 17).

 

Oppstår det problemer underveis, så er det jo bare å få litt hjelp. Jeg kommer f.eks. foreløpig ikke til å ha noen annen oppgave enn å være litt sånn vandrende overkikador og prøve å løse problemer som oppstår underveis. Det er sikkert greit at det øvrige styret heller ikke blir behengt med veldig faste oppgaver, men fungerer som "brannkorps".

 

R. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI TRENGER FOLK TIL Å SITTE I DØRA!!

 

Kan noen være så snille å ta en tørn med inngangspenger og betaling for seminarer? Jo flere som melder seg, jo kortere må hver enkelt sitte. Vi i styret kan ikke ta oss av dette også. Vi har nok annet å henge finga i og bør være nogen lunde disponible underveis.

 

Registrering av modeller blir nok på samme sted, men de som driver med det skal få lov å konsentrere seg om kun det.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det ganske enkelt:

 

Jo flere som sier de kan stille, jo mindre arbeid blir det på hver. Vi kommer uansett til å forvente at IPMS-medlemmer stiller opp for klubben, og vil hanke inn det antall dørvakter som trengs. Men det er klart, de som kommer sist får velge tidspunkt sist.

 

Jeg synes for eksempel de respektive avdelingene kan organisere seg litt slik at man stiller med et antall deltakere. Vi har åpent for betaling ca 12 timer. Så regnestykket er ganske enkelt.  :thumb:

 

IPMS Skala er en dugnad og medlemmer er forventet å bidra på et eller annet vis. Hvis ikke mister vi hele poenget med å avholde dette årlige arrangementet. Logistikken har blitt så omfattende at man i større grad enn tidligere må forvente å yte en skjerv i form av arbeid.

 

Ikke sant?  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.