Sigve Hansen Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Nå som lokaliseringen av LU2010 er bestemt, og styret er i gang med å lete etter foredragsholdere og planlegge seminarer, tenkte jeg det kunne være en ide å komme med forslag og ønsker om hva de som skal delta vil ha. Personlig kunne jeg tenke meg en reprise med Per Olav Lund. Gikk glipp av dette i 2009, men hørte at det var veldig lærerikt. En topp bilbygger hadde heller ikke vært feil, f.eks. en mann som Juha Airio fra Finland. Håper at styret ikke har for mye imot en forslags/ønsketråd som dette? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddbjørn Skripeland Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Juha Airio er et meget godt forslag. Finland har forøvrig mange særdeles eminente bilbyggere så det er en meget god ide å invitere finner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Mottatt. Når det er sagt, vi har jo ellers veldig kompetente bilbyggere i dette landet også ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnfinn Trønes Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Heisann, med fare for å kaste bensin på forslagsbålet her. Siden LU nå blir på LETO hallen. Hva med å få organisert en felles "Studietur" til forsvarets flysamling på Gardermoen. dette er jo rett i nærleiken. Kunne kanske få til en omvisning med noe grupperabatt og greier. Transport kan man gå sammen om. 4 i hver bil. Eller vil dette ta fokuset fra LU? Skal uansett ikke tråkke noen på tærne her. Som sagt bare et forslag. Kjør debatt Mvh. Arnfinn aka. Smurfen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Godt forslag, Arnfinn. Jeg tror denslags har blitt arrangert før og det kan sikkert arrangeres igjen. Og for all del, det er intet kontroversielt over det å komme med forslag. Vi ønsker innspill. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Kunne tenkt meg å høre Trygve Jeppestøl fortelle om hvordan han detaljerer og scratcher ting Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Et forslag: I fjor var demoene filmet, og vist på en lerret. Hadde det vært mulig å filme, og lagre dette digitalt? Slikt at det kan senere bli f.eks opplastet på Youtube eller andre sider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Svendsen Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Et forslag: I fjor var demoene filmet, og vist på en lerret. Hadde det vært mulig å filme, og lagre dette digitalt? Slikt at det kan senere bli f.eks opplastet på Youtube eller andre sider. Eller solgt til inntekt til IPMS...så sant; 1) foredragsholdere aksepterer dette 2) kostnadene gjør at det ikke blir uforholdsmessig dyrt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Et forslag: I fjor var demoene filmet, og vist på en lerret. Hadde det vært mulig å filme, og lagre dette digitalt? Slikt at det kan senere bli f.eks opplastet på Youtube eller andre sider. Eller solgt til inntekt til IPMS...så sant; 1) foredragsholdere aksepterer dette 2) kostnadene gjør at det ikke blir uforholdsmessig dyrt Bra ide det og. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Faller Posted October 12, 2009 Share Posted October 12, 2009 -Alle foredragsholderne kan godt kjøre reprise, da det var mange av oss som ikke fikk plass i fjor. -Forsvarsmuseet har mange godbiter på hjul og belter på et større lager i området. Kontakt FMU for å sjekke ut muligheten for "Åpent hus". Håvard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Kom på en ide nå jeg som jeg fikk lyst til å legge inn her før den tørker inn. Hva med foredrag fra Niclas eller Tor Helge på resinstøping? Vet det er mange som er skeptiske på akkurat dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Juha Airio er et meget godt forslag. Godt forslag. Men det tror jeg blir vanskelig... uten at jeg skal si noe for sikkert. Alle de gangene jeg har vært på Capital Modelers i Stockholm så har Juha fått Best in Show. Men jeg har aldri sett mannen, for han sender modellene med noen kamerater. Så om han er utrolig opptatt eller bare veldig asosial vet jeg ikke... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Tror han er professor på universitetet og har perioder på/av jobb. Når han ikke jobber er det bygging eller reiser til utstillinger osv Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semming Bråthen Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 -Alle foredragsholderne kan godt kjøre reprise, da det var mange av oss som ikke fikk plass i fjor. -Forsvarsmuseet har mange godbiter på hjul og belter på et større lager i området. Kontakt FMU for å sjekke ut muligheten for "Åpent hus". Håvard Dette er et godt forslag. Dette lageret er jo ikke alment tilgjengelig til vanlig. Synes også Juha er et godt forslag. (Han var på Grevens Glue Galore i sommer) Det er vel noen som klarer å få kontakt med mannen og høre... Semming Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Kom på en ide nå jeg som jeg fikk lyst til å legge inn her før den tørker inn. Hva med foredrag fra Niclas eller Tor Helge på resinstøping? Vet det er mange som er skeptiske på akkurat dette. Vi er allerede bokka PRB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Vi er fortsatt åpne for forslag og sjekker ut hvordan ståa er med flere utlendinger. Men som Niclas indikerer ønsker vi veldig gjerne å spille på lokale talenter også Når det gjelder forsvaret sin samling så er det klart at det hadde vært gøy, men det må sies at med det løpet vi har planlagt så tror jeg kanskje det blir snaut med tid til denslags. Det kommer til å bli nok å gjøre på utstillinga, det kan jeg garantere. Kyrre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Juha Airio er et meget godt forslag. Godt forslag. Men det tror jeg blir vanskelig... uten at jeg skal si noe for sikkert. Alle de gangene jeg har vært på Capital Modelers i Stockholm så har Juha fått Best in Show. Men jeg har aldri sett mannen, for han sender modellene med noen kamerater. Så om han er utrolig opptatt eller bare veldig asosial vet jeg ikke... Neida. Vel er han en snurrig skrue, men helt asosial er han ikke. Traff han nå i sommer på Grevens Glue Galore, og jeg har truffet han flere ganger på CCM. Og helt riktig, han er en gud på "modifisertresinkarrosseriellerscratchbyggingogsuperfinnish-plastbilmodellhimmelen". Jeg kan emaile han og spørre litt løslig, i første omgang. Har også en kammy i Stocholm, Staffan Linder, som regnes som en av de beste innen "store-figurer- sculping" og malejobb på tilsvarende. Kan ta en ny forspørsel. Han var interressert forrige gang jeg spurte, men dette har vel litt med økonomi og gjøre også, regner jeg med? Vi svei jo av endel penger i fjor, så det må kanskje litt sparebluss til i år? Da er lokale krefter mer aktuellt. Uansett gleder jeg meg til februar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted November 3, 2009 Share Posted November 3, 2009 Nå er ikke jeg noens slags pro,men hvis ønskelig kan jeg stille med litt fotogreier og forklare og demonstrere basic photo. Med det menes at alle uansett kamera kan alle forbedre sine bilder uten store investeringer. Og,det er for IPMS helt gratis Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts