phuu... Jeg har vel intrykket at det finnes mange individuelle forskjeller mellom versjoner, særlig på flytyper som har så mange MK'er. Det samme kan vel sies om Me-109 og andre flytyper som ble produseri i tusentall.
JR
Det er en ting som er sikkert og det er at det enormt mange variasjoner på alle mulige ting. Helt siden folk begynte å krige mot hverandre har gutta på tur gjort mer eller mindre fornuftige tilpasninger til utstyret sitt for at det skulle funke best mulig eller være mest mulig praktisk i bruk.
Blir som en diskusjon på Armorama hvor en fyr lurte på hvordan man festet saftblandern på en spesiell M113 i Tyskland på 80 tallet. En kar som hadde kjørt en slik sa at han sveisa på en stang, på venstre sia bak, og festa en ledning til venstre bremslys.....vips så finner noen et bilde av det 50 år etterpå og ALLE M113 i Tyskland, på 80-tallet, hadde festet dem på denne måten. Saken var at det ikke fantes noen standard måte å gjøre det på, det var opp til den enkelte å gjøre de slik de syntes det passet best.
Løsninger som folk i dag finner ut av vil være en praktisk måte å feste f.eks. en spade på en Panzer IV har gutta som kjørt og sov i disse vognene garantert tenkt på for 65 år siden, selv om det tilfeldigvis ikke finnes et bilde av dette (sånn da var det ute av systemet )